طوفان و وزش باد شدید برای جاروب کردن مناطق وسیعی از کشور

موج گرما که در آخر هفته در سراسر کوئینزلند فراگیر شود ، دمای سوزان را در سراسر ایالت به ارمغان می آورد در حالی که بعدا امروز چندین ایالت برای طوفان آماده می شوند.

انتظار می رود که دما برای مناطقی از کوئینزلند امروز به خوبی در دهه چهل افزایش یابد زیرا ایالت ها یکی از گرمترین فصول خود را ثبت می کنند.

شارلویل ، در مرکز کوئینزلند ، به بیشینه حداکثر پنج روزه رسیده است و بیش از 100 درجه سانتیگراد گرمترین دما در اوایل فصل بیش از 100 سال است.

باران در راه برای ایالات جنوبی. 5 دسامبر 2020 (منطقه هوا)

یک رودخانه گسترده پیش از یک جبهه قوی باعث ایجاد رگبار و طوفان در ویکتوریا ، تاسمانی ، NSW ، جنوب استرالیای جنوبی و استرالیای مرکزی می شود و باعث وزش باد شدید می شود.

فشار کم در مناطق استوایی باعث رگبار رعدوبرق می شود ، در حالی که وزش بادهای شمال غربی یک روز گرم را به جنوب شرقی کوئینزلند منتقل می کند.

پیش بینی وضعیت شما برای دولت برای شنبه 5 دسامبر 2020:

احتمال کمی و متوسط ​​رگبار و رعدوبرق در مورد شبه جزیره غربی ، مناطق جنوب غربی و جنوب داخلی. احتمال کمی رگبار در سواحل گرمسیری شمال شرقی. خطر وقوع رعد و برق در مناطق داخلی جنوبی.

در غرب ، جنوب غربی و مناطق جنوبی شرایط گرم تا بسیار گرم است. پیش بینی اوج 36 درجه سانتیگراد برای راکهمپتون و جیمپی ، با بالای 33 درجه سانتیگراد در بریزبن.

گرد و غبار احتمالی ممکن است در جنوب غربی دورتر ، اغلب در جاهای دیگر آفتابی باشد. وزش باد ملایم از شمال غربی تا شمال شرقی ، در جنوب غربی تمایل به هوای تازه تا شدید و غریب دارد. وزش باد در اواخر بعدازظهر از جنوب به جنوب غربی در جنوب غربی دور پشت یک دهانه.

خطر آتش سوزی – شدید در منطقه کانال کانالی ، بسیار مرتفع در مناطق شمالی گلدفیلد و فلیندرس فوقانی ، مناطق مرکزی و ذغال سنگ مرکزی ، مارانوآ و وارگو ، دارلینگ داونز و کمربند گرانیتی و مناطق Wide Bay و Burnett.

نیو ساوت ولز و ACT

چند رگبار و رعد و برق در مورد مناطق مرکزی و شرقی ایالت ، به احتمال زیاد در دامنه های غربی دامنه ها ، با برخی از طوفان ها احتمالاً شدید. احتمال رگبار باران یا رعد و برق در انتهای شمال و غرب غربی.

بیشتر ابری گرد و غبار احتمالی در غرب دور دمای روز بیش از حد متوسط ​​، به ویژه در شمال ، جایی که جیوه در بورک به 42 درجه سانتیگراد می رسد. خنک کننده در ساحل با بیشینه دما 27 درجه در سیدنی ، 25 درجه سانتیگراد در وولونونگ.

وزش باد از شمال غربی تا شمال شرقی ، در طول بعد از ظهر در امتداد ساحل و در جلگه های غربی تازه می شود. یک تغییر در جنوب غربی که بعداً وارد جنوب غربی می شود.

خطر آتش سوزی – بسیار زیاد: مناطق شمال غربی ، دشت های پایین غربی غربی غربی و مناطق شرقی / شمالی / جنوبی رودخانه آتش.

در طول روز رگبارها از غرب گسترش می یابد ، بعد از ظهر و عصر بیشتر در مناطق جنوبی و کوهستانی رخ می دهد. رعد و برقهای منفرد از حوالی ظهر در مورد مناطق غربی ، جنوبی و کوهستانی ، منقبض شرق و پاکسازی شبانه.

یک روز گرم و عمدتا ابری با بیش از 28 درجه سانتیگراد در ملبورن و 29 درجه سانتیگراد در بندیگو.

وزش باد شمالی تازه تا شدید و شفاف ، در طول بعد از ظهر و عصر از غرب خنک تر ، شدید و کاملاً غربی تمایل دارد. مناطق بعد از ظهر در شمال غربی مناطقی از گرد و غبار ایجاد شده است.

خطر آتش سوزی – شدید در ویمرا و ماللی ، در کشور شمالی بسیار بالا و در جاهای دیگر بسیار بالا.

رگبارهایی که در طول صبح در سرتاسر استان گسترش می یابند ، غالباً سبک ، و بعد از ظهر و عصر به شدت باران می گیرند.

دمای بالای 23 درجه سانتیگراد در هوبارت ، در حالی که Mount Read فقط با رقم های بالای 10 درجه سانتیگراد و پایین ترین دما 3 درجه سانتیگراد فقط به دو رقمی می رسد.

وزش بادهای شمالی از اواخر صبح تمایل به هوای تازه و پر زرق و برق دارد و سپس اواخر عصر از غرب به سمت شمال غربی تغییر می یابد.

احتمال زیاد بارش متوسط ​​به بالا در مناطق کشاورزی و جنوب چوپان شمال غربی گسترش می یابد و در محدوده ها و نواحی جنوب شرقی به یک شانس زیاد تا بسیار زیاد افزایش می یابد. احتمال کمی و متوسط ​​بارش در بیشتر مناطق باقیمانده ایالت. رگبارها ممکن است در مناطقی از ناحیه کشاورزی شمالی و جنوب ناحیه پاستورال شمال غربی باران ببارد.

همراه با وزش باد شدید ، در بیشتر مناطق ممکن طوفان است. مناطقی از گرد و غبار ایجاد شده در مورد مناطق شمال شرقی دام و ریور لند و مناطقی از شمال غربی دام ، فلیندرز ، میانه شمال و موریلندز.

در جنوب درجه بندی ملایم و گرم تا درجه حرارت بسیار گرم در شمال شرقی ، جایی که جیوه در Oodnadatta 38 درجه سانتیگراد و در آدلاید بالای 28 درجه سانتیگراد برخورد خواهد کرد.

وزش باد ملایم تا تازه شمال ، اواخر صبح از شرق به سمت شمال غربی شدید ، قوی تر ، جلوتر از یک خنک تر ، از غرب به جنوب و غوغا تغییر می کند تا جنوب غربی در غرب تغییر می کند ، اواخر عصر تا گوشه شمال شرقی گسترش می یابد.

نقشه سینوپتیک

رگبار و رعدوبرق بر فراز کیمبرلی ، پیلبارای مرکزی و شرقی و مناطق داخلی و شمالی.

دمای هوای 44 درجه سانتیگراد در ایر ، 38 درجه سانتیگراد در مکاراتا اما در ساحل بسیار سردتر است و در پرت 24 درجه سانتیگراد و در بونبری 22 درجه سانتیگراد است.

احتمال زیاد و خیلی زیاد رگبار و رعد و برق در شمال تاپ انتها. در مناطق بارکلی و کارپنتاریا کمی ابری است. احتمال کمی تا متوسط ​​رگبار و رعد و برق در جای دیگر. در مناطق جنوبی طوفان رعد و برق خواهد بود.

در مناطق جنوبی و مرکزی بسیار گرم است.

وزش باد ملایم از شمال شرقی به سمت ملایم تا متوسط ​​، در شمال غربی جنوب باختر تاپ انتها تمایل دارد ، در منطقه سیمپسون تازه و غریب است. یک تغییر جنوبی از حد متوسط ​​تا تازه و پر زرق و برق در اوایل صبح در سراسر منطقه لاستر ایجاد می شود و بعد از ظهر به منطقه سیمپسون گسترش می یابد.

خطر آتش سوزی – در منطقه سیمپسون بسیار زیاد است.

– با Weatherzone و اداره هواشناسی استرالیا گزارش شده است