عوارض کم آبی روی مو و پوست


چگونه کم آبی بر روی مو ، پوست و ناخن شما تأثیر می گذارد؟ سالم مو، پوست و ناخن شما به دست اندرکاران زیادی از جمله هیدراته ماندن بستگی دارد. قاعده کلی همین است که روزانه هشت فنجان آب بنوشید، هرچند ممکن می باشد بسته به وزن تن و سطح کار شما به بیش از همین نیاز داشته باشید. در صورتی که احساس تشنگی می کنید، در هم اکنون حاضر او‌لین آرم قلیل آبی را تجربه کرده اید. همپا کلیدی همین نشانه ها ، در صورتی که آب کافی ننوشید، احتمالاً متوجه ایراداتی در مو، پوست و ناخن های خویش خواهید شد.

چگونه کم آبی بر روی موهای شما تأثیر می گذارد؟

مو به جهت سالم ماندن به رطوبت و ویتامین نیاز دارد. اگر دچار کم آبی هستید، تن شما رطوبت آیتم نیاز را به سمت عملکردهای مهم خیس سوق‌دهی می نماید و موهای شما را به حال خویش رها می کند. رشد ممکن میباشد نماید یا متوقف شود و ساقه های مو ممکن میباشد شکننده شوند و انتهای موها شکافته شوند.

آب یک چهارم تارهای سالم را تشکیل می دهد، به این ترتیب اصلی آبرسانی نامناسب، موهای شما نیز توان و نیز حجم را از دست می دهند. کم آبی شدید حتی ممکن می باشد ریزش مو را تسریع کند. چنانچه متوجه شدید که موهایتان در مقادیر عمده از حد معمول آغاز به رشته رشته شدن یا ریزش کرده است، ارتقاء مصرف روزانه آب و ویتامین بایستی یاری کننده باشد. همچنین به کارگیری از نرم کننده مرطوب کننده موثر میباشد و از سشوار کشیدن موهای خود تا وقتی که رطوبت آن بهبود نیابد، خودداری کنید.

کم آبی به چه صورت بر روی پوست شما تأثیر می گذارد؟

پوست کم آب و پوست خشک لزوماً یکسان نیستند. پوست شما ممکن میباشد به استدلال رطوبت ناچیز و فقدان مرطوب کننده خشک و سوراخ بخورد، حتی چنانچه آب به اندازه بنوشید. اهمیت این حال، پوست کم آب فاقد رطوبت از درون است. ممکن هست خیر صرفا خشک و خارش دار به نظر برسد، بلکه کدر، ناهموار و چروکیده نیز به لحاظ برسد.

حتی می توانید کم آبی را از شیوه پوست خویش تشخیص دهید. منطقه کوچکی از دسته یا گردن خود را به آرامی نیشگون بگیرید. درصورتیکه پوست پایین انگشتان شما چین و چروک می شود یا فورا پس از رها شدن برنمی گردد، دچار قلیل آبی شده اید. همین نتیجه رطوبت ناکافی در خارجی ترین لایه پوست شما به نام اپیدرم است. آب بیشتری بنوشید تا بتدریج پوستی شاداب تر و برنا تر به دست آورید. خرید آب یا این که یک بطری ریز آب غنی شده از اکسیژن می تواند در هیدارته نمودن تن شما امداد کند.

چگونه کم آبی بر روی ناخن های شما اثر گذاری می گذارد؟

در حالی که پسوریازیس و عفونت‌های قارچی می‌توانند بر سلامت ناخن تأثیر بگذارند، کم‌آبی بدن عامل بخش اعظمی از موارد شکنندگی، شکافتن و شکننده ناخن‌ها است. در یک فرد سلامت و هیدراته، 18 درصد از صفحه ناخن از آب تشکیل شده است. زمانی که این تراز رطوبت کمتر می یابد، ناخن ها شکننده می شوند.

عوامل محیطی هم نقش دارند. به عنوان مثال، تر کردن و خشک نمودن مکرر دست ها می تواند باعث ضعیف شدن و خشک شدن ساختار ناخن شود. رطوبت قلیل و گرمای خشک در طول زمستان تنها اوضاع را بدتر می کند. علاوه بر نوشیدن آب بیشتر، نکته مهم به جهت هیدراته شدن مطلوب ناخن ها، به کارگیری آزادانه از مرطوب کننده و پوشیدن دستکش های نخی در هنگام سرماخوردگی است.

همه می دانند که بدن ما برای کارایی به آب نیاز دارد. البته تعداد یه خرده از ما – تنها 25٪ – میزان پیشنهاد شده آب گزینه نیاز روزانه را می نوشیم. به این معنی که ممکن هست این الان دچار اندک آبی شده باشید! کم آبی ممکن میباشد کارایی اندام ها و سیستم های داخل بدن شما را کاهش دهد و همچنین می تواند به طور بالقوه سبب ساز به ریزش مو شود.

نشانه ناچیز آبی بدن می تواند تشنگی شدید باشد، اما علامتها دیگری هم وجود دارااست که ممکن می باشد متوجه آن شوید:

  1. دفع کاهش ادرار کردن
  2. ادرار تیره تر
  3. سرگیجه
  4. خستگی
  5. گرفتگی عضلات
  6. کم آبی حتی می تواند بر کردار و خو و بضاعت و توان تمرکز شما تأثیر بگذارد.

علل اندک آبی بدن

اگر به طور مکرر ورزش می کنید، به خصوص در بیرون از خانه در یک روز گرم، به راحتی در گیر ناچیز آبی می گردید حساس خرید آب معدنی می توانید همین عوارض را کاهش دهید. بیماری نیز می تواند عامل کم آبی تن باشد، از جمله مواقعی که منجر استفراغ، تعریق بیش از حد، تب یا اسهال می شود. بیماری های کلیوی و داروهایی که باعث ارتقاء ادرار می شوند هم ممکن است سبب ساز به اندک آبی بدن شوند. قرار گرفتن در هوای گرم یا فراوان سرد هم یک خطر است. در هوای گرم و مرطوب، می بایست چیزهایی را که در اثر تعریق از دست می‌رود جایگزین کنید. در هوای سرد، گرمایش داخلی و هوای خشک‌تر می‌تواند رطوبت را از پوست و موی شما خارج کند.

توصیه هایی در گزینه هیدراته ماندن

همه مایعات یکسان تولید نمی شوند. الکل حاوی آب است، البته مانند نوشیدنی های کافئین دار، باعث از دست دادن آب بیشتری از روش ادرار می شود. نوشابه های گازدار و آب میوه ها هم حاوی آب هستند، اما کالری و قند بالایی دارند که به جهت سلامت کلی شما خوب نیست. نوشیدن آب آشامیدنی بهترین مورد برای حفظ هیدراتاسیون مطلوب است. می توانید میوه هایی مانند خیار، پرتقال یا لیمو را به آب خویش بیش تر نمایید تا طعم ها را با نیز ادغام کنید. از پزشک خویش بپرسید که چه مقدار آب می بایست در روز بنوشید تا هیدراتاسیون مناسب را مراقبت کنید.

نکته : همین مطلب تنها برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده در اینجا ماهیت کلی دارااست و قرار نمیباشد جایگزین پیشنهاد های یک دکتر یا این که بقیه متخصصان حفظ های بهداشتی شود. علت ظریف ریزش مو صرفا توسط یک کارشناس تشخیص دیتا می شود.