فیس بوک، اینستاگرام، گوگل، تیک تاک و توییتر برای مجوزهای برنامه و داده مقایسه شدند

گزارشی از شیوه های جمع آوری داده ها و حریم خصوصی سیاست‌های چهار تا از برجسته‌ترین شرکت‌های آنلاین نشان داده است که نگرانی‌های بیشتری در مورد آن وجود دارد فیس بوک و گوگل از هر دو TikTok یا توییتر.
موناش دانشگاه پروفسور امنیت سایبری، نایجل فیر، سیاست های حفظ حریم خصوصی و مجوزهای درخواست شده توسط چهار نام بزرگ در رسانه های اجتماعی و جمع آوری داده ها را بررسی کرد.

گزارش او، به سفارش TikTok، شرکت‌ها را در 40 مجوز و نقطه داده مختلف مقایسه کرد و دریافت که گوگل تهاجمی‌ترین آنها بود و 39 مورد را درخواست کرد.

فایل - تابلویی در ساختمان Google در محوطه دانشگاه آنها در Mountain View، کالیفرنیا، 24 سپتامبر 2019 نشان داده شده است.
یک مطالعه نشان می دهد که در مورد فیس بوک و گوگل بیشتر از TikTok یا Twitter جای نگرانی وجود دارد. (AP)

متا، شرکتی که فیس‌بوک و اینستاگرام را مالک و اداره می‌کند، 33 درخواست، TikTok درخواست 31 و توییتر 29 درخواست کرده است.

تقریباً در همه موارد، مجوزهای درخواستی تحت کنترل کاربران است و هر کسی که برنامه را نصب کرده باشد می‌تواند آزادانه آن مجوزها را در هر زمانی لغو کند.

گزارش Phair همچنین سیاست‌های حفظ حریم خصوصی هر شرکت، و همچنین بانک‌های بزرگ استرالیایی و شرکت‌های مخابراتی را با توجه ویژه به اشتراک‌گذاری داده‌های خارج از کشور، با جزئیات بسیار تجزیه و تحلیل کرد.

گزارشی از استاد امنیت سایبری دانشگاه موناش نایجل فیر که توسط TikTok سفارش داده شده است، تعداد مجوزهای درخواست شده برای هر برنامه را مقایسه می کند. (نایجل فیر)

او متوجه شد که چهار بانک بزرگ و Telstra سیاست هایی دارند که امکان به اشتراک گذاری داده های شخصی را با نهادهای مستقر در خارج از کشور، از جمله آنها در چین، فراهم می کند.

بسیاری از استرالیایی‌ها از دیدن تعداد داده‌هایی که توسط برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌شود، و همچنین نوع اطلاعاتی که می‌تواند بدون اطلاع ما در سراسر مرزها به اشتراک گذاشته شود، شوکه می‌شوند.

این گزارش، اگرچه توسط TikTok سفارش داده شده است، اما در مورد اعطای مجوز برای طیف وسیعی از برنامه های رسانه های اجتماعی، نیاز بیشتری به درک و آموزش کاربران استرالیایی را برجسته می کند.

Phair گزارش خود را به این نتیجه می‌رساند که “رویکرد پلتفرم-آگنوستیک پیش شرط لازم برای هر بحث بالغ در مورد خطرات حریم خصوصی معاصر در محیط آنلاین است”.