لحظه شلیک راننده و مسافر اتوبوس به اتوبوس ترانزیت شارلوت در حال حرکت

تصاویری که به تازگی منتشر شده است، لحظه ای را نشان می دهد که یک راننده اتوبوس آمریکایی و یک مسافر در اوایل ماه جاری به روی یکدیگر آتش گشودند.

مقامات ترانزیت گفتند این حادثه هر دو مجروح بر جای گذاشت.

بر اساس بیانیه خبری سیستم حمل و نقل منطقه شارلوت، این تیراندازی پس از آن شروع شد که مسافری به نام عمری شریف توبیاس در حالی که اتوبوس در حرکت بود از جای خود بلند شد و از راننده خواست که او را بین ایستگاه های اتوبوس تعیین شده رها کند.

پس از اینکه یکی از مسافران درخواست کرد بین توقف ها او را رها کنند، این دو نفر به سمت یکدیگر شلیک کردند.
این زوج پس از آن که مسافری به نام عمری شریف توبیاس، درخواست کرد بین توقف ها اجازه داده شود، به روی یکدیگر شلیک کردند. (CNN, WSOC)

راننده، دیوید فولارد، به توبیاس گفت که باید تا توقف تایید شده بعدی صبر کند.

سیستم حمل و نقل گفت که پس از حدود دو دقیقه مبادله، توبیاس یک اسلحه را بیرون آورد و آن را به سمت فولارد گرفت. سیستم حمل و نقل گفت که در این زمان، فولار یک اسلحه گرم نیز بیرون کشید.

براندون هانتر، سخنگوی شرکت روز شنبه در تماس تلفنی با سی ان ان گفت که هر دو مرد “به سرعت متوالی” اسلحه های خود را شلیک کردند، اگرچه مشخص نیست چه کسی اولین شلیک کرد.

بر اساس سیستم حمل و نقل، فولار از ناحیه بازو و توبیاس از ناحیه شکم ضربه خوردند.

ویدئویی دراماتیک از این برخورد نشان می‌دهد که فولارد اتوبوس را متوقف می‌کند و مانع شکسته شده راننده را باز می‌کند، در حالی که با اسلحه‌اش هنوز در حال ایستاده است.

در حالی که توبیاس به سمت عقب اتوبوس خزید، جایی که دو مسافر دیگر در آن حرکت کرده بودند، فولار دوباره اسلحه خود را از راهروی اتوبوس شلیک کرد.

سیستم حمل و نقل گفت که توبیاس و یک مسافر دیگر از درب کناری اتوبوس خارج شدند و فولارد از درب جلو خارج شد و دوباره اسلحه خود را شلیک کرد.

سیستم حمل و نقل در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که هر دو فولار و توبیاس در وضعیت پایداری هستند و انتظار می رود بهبود پیدا کنند و دو مسافر دیگر آسیبی ندیدند.

این دو مرد در تیراندازی 18 مه مجروح شدند.
این دو مرد در تیراندازی 18 مه مجروح شدند. (CNN, WSOC)

اداره پلیس شارلوت-مکلنبورگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که توبیاس به حمله با سلاح مرگبار که جراحات جدی، تهدیدهای ارتباطی و حمل اسلحه گرم مخفیانه وارد می‌کند، متهم شده است.

مشخص نیست که آیا اتهاماتی علیه فولار مطرح خواهد شد یا خیر.

هانتر روز شنبه به سی ان ان گفت که فولار توسط کارفرمایش، RATP Dev، که اپراتورهای اتوبوس سیستم حمل و نقل را استخدام می کند، اخراج شد.

CNN برای اظهار نظر با RATP Dev تماس گرفته است.

داشتن اسلحه گرم یا سایر سلاح ها در حین انجام وظیفه یا در اموال شرکت، طبق سیاست محل کار شرکت ممنوع است و طبق سیستم حمل و نقل، پس از اولین تخلف، کارکنان می توانند از خدمت خارج شوند.

سیستم حمل و نقل منطقه شارلوت گفت که فولار از پروتکل مناسب پیروی نکرد.

سیستم حمل و نقل گفت: «معقول بود اپراتور برای کاهش تنش با اجازه دادن به مظنون/مسافر برای خروج از اتوبوس قبل از رسیدن به ایستگاه اتوبوس بعدی تلاش کند.»

وکیل وی به سی ان ان گفت که فولارد همچنان در حال بهبودی از جراحاتش است و اشاره کرد که فولار “یک کارمند فداکار بود و شغل خود را با ارزش بود” که بیش از 19 سال به عنوان راننده کار کرد.

کن هریس، وکیل دادگستری، در ایمیلی به CNN گفت: “من در طول سال ها وکالت تعداد قابل توجهی از رانندگان CATS را داشته ام. برخی از آنها که در حین فعالیت کاری خود مورد حمله، تیراندازی یا تیراندازی قرار گرفته اند.”

هریس گفت: “آنها خود را خدمتگزار دولتی می دانند. با توجه به تعهد، تعهد و خطرات محل کار که با آنها مواجه می شوند، ما به طور مداوم سیستم CATS را تشویق کرده ایم تا اقدامات امنیتی را برای رانندگان افزایش دهد.”

توبیاس در حال حاضر به جای وثیقه 250,000 دلاری (383,138 دلار استرالیا) نگهداری می شود و قرار بعدی در دادگاه در 6 ژوئن است.

سی ان ان نتوانسته است وکیلی برای او پیدا کند.

پلیس می گوید تحقیقات در مورد این پرونده ادامه دارد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.