مادرش می‌گوید رالف یارل در حال گریه کردن «سطل‌های اشک» است، اما کنار می‌آید

مادر از رالف یارل، تیراندازی به نوجوان سیاه پوست هنگامی که او به اشتباه به خانه اشتباهی در کانزاس سیتی، میسوری رفت تا برادران کوچکترش را بردارد، گفت که پسرش در حالی که به آنچه برایش رخ داده است، گریه می کند.

کلیو ناگبه گفت: “رالف به طور قابل توجهی خوب کار می کند.” صبح های CBS در روز سه‌شنبه، گیل کینگ را میزبانی کرد.

“از نظر جسمی، صبح ها سخت است، اما روحیه او در وضعیت خوبی است. من از روحیه او قرض می کنم. او در دستان بسیار خوبی است.”

رالف یارل، نوجوانی که توسط یک صاحب خانه در کانزاس سیتی، مو. (AP)

نگبه گفت که این ضربه همچنان مشهود است. او گفت که پسر 16 ساله‌اش «می‌تواند بیشتر زمانی که دوست دارد ارتباط برقرار کند، اما بیشتر آن‌جا می‌نشیند و خیره می‌شود و سطل‌های اشک روی چشمانش می‌ریزد».

او گفت: “می توانید ببینید که او فقط موقعیت را بارها و بارها تکرار می کند، و این فقط جلوی اشک های من را نمی گیرد.”

پلیس کانزاس سیتی گفت که تیرانداز، اندرو لستر 84 ساله، هنوز دستگیر نشده است. با توجه به سوابق دادگاه میسوری، هیچ پاسخی در تلفن خانه لستر وجود نداشت و او هنوز وکیل ندارد.

تیراندازی حدود ساعت 10 شب پنجشنبه رخ داد. رئیس پلیس استیسی گریوز گفت که والدین رالف از او خواستند تا برادران دوقلویش را در خانه ای در تراس 115 ببرند.

رالف، دانشجوی افتخاری و عضو گروه موسیقی سراسر ایالت، به اشتباه به خیابان 115 رفت. هنگامی که او زنگ را به صدا درآورد، لستر به سمت در آمد و به پیشانی رالف شلیک کرد – سپس دوباره او را به ساعد راست شلیک کرد.

لستر به پلیس گفت که تنها زندگی می‌کند و با دیدن یک مرد سیاه‌پوست در ایوان خانه و فکر کرد که کسی قصد نفوذ به داخل خانه را دارد، “تا حد مرگ” ترسیده است.

قبل از تیراندازی هیچ کلمه ای رد و بدل نشد، اما پس از آن، زمانی که رالف برای دویدن بلند شد، صدای لستر را شنید که “اینجا نرو.”

در بیانیه آمده است که رالف قبل از اینکه کسی را پیدا کند که با پلیس تماس بگیرد به خانه های “چندین” دوید و درخواست کمک کرد.

جیمز لینچ همسایه ای بود که رالف را پیدا کرد. لینچ بلافاصله به درخواست مصاحبه پاسخ نداد، اما همسرش، تیفانی، در مصاحبه‌ای کوتاه گزارش NBC News را تایید کرد که می‌گفت لینچ صدای فریاد را شنید و رالف را دید که به در خانه دیگری می‌کوبید.

تخم‌مرغ خشک شده در جلوی خانه‌ای دیده می‌شود که رالف یارل 16 ساله پس از اینکه به آدرس اشتباهی رفته بود تا برادران کوچک‌ترش را در کانزاس سیتی، مو حمل کند، هدف گلوله قرار گرفت. (AP)

لینچ که سفیدپوست است به NBC گفت: «شنیدم کسی فریاد می‌زند، کمک، کمک، من تیراندازی شده‌ام!

پدر سه فرزند دوید و رالف غرق در خون را یافت. لینچ نبض او را چک کرد و وقتی همسایه دیگری با حوله بیرون آمد، به مهار خونریزی کمک کرد تا امدادگران به آنجا برسند.

تیفانی لینچ گفت: «او فقط می‌خواهد خانواده بدانند که رالف تنها نبوده است.

او گفت: “او به هر کسی که می تواند و همیشه دارد کمک می کند.”

این تیراندازی خشم بسیاری را در کانزاس سیتی و سراسر کشور برانگیخت. رهبران مدنی و سیاسی – از جمله رئیس جمهور جو بایدن – خواستار عدالت شدند.

زاخاری تامپسون، دادستان دادگستری شهرستان کلی، روز دوشنبه گفت که تیراندازی “یک جزء نژادی” دارد. اما دستیار دادستان الکساندر هیگین بوتهام روز سه شنبه در ایمیلی به آسوشیتدپرس توضیح داد که “هیچ عنصر نژادی در اتهامات قانونی که ثبت شده است” وجود ندارد.

با این حال، برخی – از جمله وکلای خانواده رالف – بر بعد نژادی پرونده تاکید کردند. یک تجمع اعتراضی برای بعد از ظهر سه شنبه برنامه ریزی شده بود و رهبران NAACP یک کنفرانس خبری در محل تجمع برنامه ریزی کردند.

نمرود چپل جونیور، رئیس NAACP میسوری در بیانیه‌ای گفت: «پلیس با این پرونده به همان روشی که با سیاه‌پوستان متهم به قتل رفتار می‌شود، رفتار نمی‌کند. “یک مظنون سیاهپوست در زندان بود.”

کشیش ورنون هاوارد، رئیس کنفرانس رهبری مسیحیان جنوبی شهر کانزاس بزرگ، تیراندازی را “جنایتی شنیع و مملو از نفرت” خواند. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: «هیچ کودکی نباید در ترس از گلوله خوردن به خاطر زنگ اشتباه در خانه زندگی کند.» سنای میسوری روز دوشنبه برای رالف یک دقیقه سکوت کرد.

زاخاری تامپسون، دادستان دادگستری شهرستان کلی، اتهاماتی را علیه اندرو لستر اعلام کرد. (AP)

وکلای حقوق مدنی خانواده رالف، بن کرامپ و لی مریت، در بیانیه ای گفتند که بایدن با خانواده این نوجوان تماس گرفت و “برای سلامتی رالف و برای عدالت دعا کرد.”

اتهام تجاوز مجازات حبس ابد دارد. لستر همچنین به اقدام جنایتکارانه مسلحانه متهم شد که مجازات آن بین 3 تا 15 سال زندان است. لستر به جرم نفرت متهم نشد. تامپسون گفت که حمله درجه اول یک جنایت در سطح بالاتر با مجازات شدیدتر است.

هنوز مشخص نیست که آیا وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق است یا خیر. پیام‌هایی که با یک سخنگوی باقی مانده بود بلافاصله برگردانده نشد.

نینا مک دانل، وکیل مدافع سنت لوئیس، گفت که قانون جرایم ناشی از نفرت میسوری فقط برای افزایش اتهامات جنایت در سطح پایین استفاده می شود. از آنجایی که تجاوز درجه اول یک جنایت درجه یک است – بالاترین سطح، با مجازات تا حبس ابد – ثبت جرم ناشی از نفرت در صورت محکومیت لستر هیچ تاثیری بر مجازات لستر نخواهد داشت.

مک دانل انتظار دارد وکلای لستر به دفاع از خود بر اساس قانون “ایستادگی خود” میسوری اشاره کنند. او گفت که قانون اجازه استفاده از نیروی مرگبار را در صورتی می دهد که فردی در ترس جان خود باشد.

تریشا لوفتیس و دخترش اشلین، 13 ساله، بیرون از خانه ای نشسته اند که رالف یارل 16 ساله در آن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. (AP)

مک دانل گفت: “این یک مانع بزرگ برای دور زدن خواهد بود.” متهم در منزل خود بوده و اظهار داشته که ترسیده است.

تا صبح روز سه‌شنبه، یک صفحه GoFundMe که برای صورت‌حساب‌های پزشکی رالف راه‌اندازی شده بود، از 75000 کمک مالی، 2.8 میلیون دلار (4.16 میلیون دلار) جمع‌آوری کرد.

اسپونمور نوشت، رالف یک نوازنده کلارینت باس است که جایزه افتخاری گروه ایالتی میسوری را به دست آورد و چندین ساز را در ارکستر جوانان متروپولیتن کانزاس سیتی می نوازد. بیانیه ای از ناحیه مدرسه شهر کانزاس شمالی، رالف را “یک دانش آموز عالی و یک موسیقیدان با استعداد” توصیف کرد.