متخصصان از بیماری مرموز در هند گیج شده اند

مقامات و متخصصان بهداشت هنوز از یک بیماری مرموز که بیش از 500 نفر در بیمارستان بستری شده و یک نفر در آن کشته شده است ، گیج شده اند ایالت جنوب هند از آندرا پرادش.
بیماری بود اولین بار عصر شنبه کشف شد در الورو ، شهری باستانی مشهور به محصولات دستبافت. Geeta Prasadini ، مدیر بهداشت عمومی ، گفت كه مردم بدون هیچ هشدارى تشنج را شروع كردند.

از آن زمان ، علائم مختلفی از حالت تهوع و اضطراب تا از دست دادن هوشیاری در 546 بیمار بستری در بیمارستان گزارش شده است. داساری ناگارجونا ، سخنگوی دولت ، گفت بسیاری از آنها بهبود یافته و به خانه خود بازگشته اند ، در حالی که 148 نفر هنوز تحت معالجه هستند.

تیم های متخصص از برترین موسسات علمی هند وارد این شهر شده اند. نظریه های مختلفی مطرح شده و در حال آزمایش است. آخرین فرضیه آلودگی مواد غذایی توسط سموم دفع آفات است.

پراسادینی اعتراف کرد: “اما هیچ کس نمی داند.”

بیماری مرموز هند
دیگران به بیمار کمک می کنند تا از آمبولانس در بیمارستان دولت منطقه در الورو ، ایالت آندرا پرادش ، هند ، 8 دسامبر 2020 پیاده شود. (AP)
بیماری مرموز هند
یک بیمار جوان توسط مردی در بیمارستان دولت منطقه در الورو ، ایالت آندرا پرادش ، هند ، در 7 دسامبر سال 2020 حمل می شود. (AP)
آنچه متخصصان را گیج می کند این است که به نظر می رسد هیچ ارتباط مشترکی بین صدها نفری که بیمار شده اند وجود ندارد. آزمایش همه بیماران منفی بوده است کووید -19 و سایر بیماریهای ویروسی مانند دنگی ، چیکونگونیا یا تبخال. آنها به هم ربطی ندارند. همه آنها در یک منطقه زندگی نمی کنند. آنها از گروه های سنی مختلف هستند ، از جمله حدود 70 کودک ، اما تعداد کمی از آنها سالخورده هستند.
یک بیمار جوان را با صندلی چرخدار به بیمارستان دولت منطقه در الورو ، ایالت آندرا پرادش ، هند می آورند. (AP)
بیماران و اطرافیان آنها در بیمارستان دولت منطقه در الورو ، ایالت آندرا پرادش ، هند مشاهده می شوند. (AP)

در ابتدا مشکوک به آب آلوده بود. اما دفتر رئیس وزیر تأیید کرد که افرادی که از آب شهری استفاده نمی کنند نیز بیمار شده اند و آزمایشات اولیه نمونه های آب هیچ ماده شیمیایی مضر را نشان نداده است.

پزشکان گفتند ، مرد 45 ساله ای با نام واحد Sridhar در بیمارستان با علائمی شبیه صرع در بیمارستان بستری شد و عصر یکشنبه درگذشت. پراسادینی گفت که کالبد شکافی وی هیچ گونه علتی در مورد علت مرگ نشان نداد.

فرضیه ای که در حال حاضر در حال آزمایش است این است که مردم از سبزیجات آلوده به سموم دفع آفات ساخته شده از ترکیبات آلی حاوی فسفر استفاده می کنند. پراسادینی گفت: “این یک” فرض “است که مبتنی بر این واقعیت است که از چنین سموم دفع آفات معمولاً در منطقه استفاده می شود و هیچ مدرکی ندارد.

وی گفت: کارشناسان در حال آزمایش هستند تا ببینند آیا سموم دفع آفات حوضچه های ماهی را آلوده کرده یا به سبزیجات ریخته اند.

رهبر مخالف N. Chandrababu Naidu درخواست در توییتر “تحقیق بی طرفانه و تمام عیار در مورد حادثه”.

ایالت آندرا پرادش با بیش از 800000 مورد کشف شده در میان بیشترین آسیب دیدگان COVID-19 قرار دارد. سیستم بهداشتی در این ایالت مانند سایر مناطق هند دچار ویروس شده است.

عکس پرونده ای از منطقه آندرا پرادش هند. این منطقه یک بیماری مرموز را گزارش کرده است. (AP)

– گزارش شده با آسوشیتدپرس