مجسمه نیم تنه روم باستانی که به قیمت 52 دلار در فروشگاه آمریکایی خریداری شده بود، در حال بازگشت به خانه است

یک مجسمه نیم تنه رومی 2000 ساله از زمان حضور در آلمان در طول جنگ جهانی دوم تا قفسه‌های یک اپ‌فروشی در تگزاس در حال بازگشت به خانه است.

یانگ در ماه مه گذشته گفت: «من فقط به دنبال هر چیزی بودم که جالب به نظر برسد.

مجسمه نیم تنه ای که لورا یانگ، کلکسیونر آثار هنری، در سال 2018 در یک فروشگاه دستفروشی در تگزاس پیدا کرد، زمانی به کلکسیون لودویگ اول پادشاه بایرن تعلق داشت.
مجسمه نیم تنه ای که لورا یانگ، کلکسیونر آثار هنری، در سال 2018 در یک فروشگاه دستفروشی در تگزاس پیدا کرد، زمانی به کلکسیون لودویگ اول پادشاه بایرن تعلق داشت. (لورا یانگ / AP)

این مجسمه در سال گذشته از Glyptothek مونیخ به موزه هنر سن آنتونیو امانت داده شد و ماه آینده به آلمان بازگردانده خواهد شد.

یانگ گفت: «این واقعاً تلخ بود.

“من کمی در انکار هستم، اما قصد دارم با او در آلمان ملاقات کنم.”

یانگ در هنگام تحقیق در مورد محل پیدایش این مجسمه در سال گذشته، با ساتبیز در تماس بود، که تأیید کرد که تخمین زده می شود که مجسمه نیم تنه حدود 2000 سال قدمت داشته باشد.

هویت مجسمه هنوز مشخص نیست، اما تیم سما گفتند که معتقدند این مجسمه شبیه به رهبر نظامی رومی سکستوس پومپی است.

مجسمه نیم تنه در ابتدا در کپی خانه ای در پمپئی که به پمپیجانوم نیز معروف است قرار داشت و درست قبل از تخریب ساختمان در طول جنگ به انبار منتقل شد.

سپس اعتقاد بر این است که در حوالی دهه 1950 یک سرباز آمریکایی مجسمه نیم تنه را دزدید و به ایالات متحده آورد، به این ترتیب بود که در نهایت به فروشگاه مواد غذایی و به دست یانگ رسید.

در سال گذشته، مجسمه نیم تنه مرمری 23 کیلوگرمی توسط هزاران مهمان در SAMA، از جمله آرشیدوک کارل کریستین اتریش و شهردار سن آنتونیو، رون نیرنبرگ، دیده شده است.

مبارزه با صدف نوجوانان منجر به کشف 1000 ساله در ایالات متحده شد

21 مه آخرین روز این اثر هنری در موزه خواهد بود و سپس به آلمان ارسال خواهد شد.

سما می‌گوید این مجسمه به دو مجسمه رومی دیگر موزه می‌پیوندد و به آلمان برمی‌گردد تا برای اولین بار پس از سال‌ها دوباره با هم باشند.

نماینده ای از Glyptothek بر روند بسته بندی مصنوعات نظارت خواهد کرد و شخصاً آنها را به خانه خود بازگرداند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.