مجلس آمریکا رأی به جرم زدایی ماری جوانا در سطح فدرال داد

مجلس نمایندگان ایالات متحده تحت کنترل دموکرات ها لایحه ای را تصویب کرد ماری جوانا را در سطح فدرال جرم زدایی و مالیات دهید، معکوس آنچه حامیان آن سیاست شکست خورده در جرم انگاری استفاده از گلدان و برداشتن گامهایی برای رفع اختلاف نژادی در اجرای قوانین فدرال مواد مخدر است.
مخالفان ، بیشتر جمهوری خواهان، این لایحه را ژستی سیاسی توخالی خواند و دموکراتها را بخاطر طرح آن در زمانی که هزاران آمریکایی از بیماری همه گیر ویروس کرونا می میرند ، مسخره کرد.

کوین مک کارتی ، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان ، کالیفرنیا گفت: “با تمام چالش هایی که آمریکا در حال حاضر دارد ، (جمهوری خواهان) فکر می کنند تسکین COVID باید روی زمین باشد ، اما در عوض ، دموکرات ها گربه و حشیش قرار می دهند”. “آنها مشغول چیدن علف های هرز بر روی کارگران هستند. آنها ماری جوانا را انتخاب می کنند (پول) مورد نیاز ما را برای تأمین نیازهای همه گیر فراهم می کند …

شاهدانه برای صادرات به اروپا در گلخانه ای در اوگاندا کشت می شود.
شاهدانه برای صادرات به اروپا در گلخانه ای در اوگاندا کشت می شود. (گتی)
نظر مک کارتی در مورد گربه ها به لایحه ای جداگانه که توسط مجلس برای ممنوعیت مالکیت خصوصی گربه های بزرگ مانند شیرها و ببرها تصویب شده بود اشاره داشت ، اقدامی که توسط مجموعه نتفلیکس تقویت شده است “ببر ببر″ این لایحه ، که روز پنجشنبه توسط مجلس تصویب شد ، به بیشتر باغ وحش های خصوصی اجازه می دهد ببرها و گونه های دیگر خود را نگهداری کنند اما بیشتر تماس عمومی با حیوانات را ممنوع می کند.

دموکرات ها گفتند که می توانند همزمان با اصلاحات COVID-19 و اصلاحات ماری جوانا کار کنند و خاطرنشان کردند که مجلس در ماه مه لایحه اصلی امداد همه گیر را تصویب کرد که در سنا لنگیده است.

حامیان می گویند این لایحه گلدان با حذف ماری جوانا یا حشیش از لیست مواد تحت کنترل فدرال در حالی که به ایالات متحده اجازه می دهد قوانین خود را در مورد گلدان تنظیم کنند ، به پایان “جنگ علیه مواد مخدر” برای چندین دهه کمک می کند. در این لایحه همچنین از پول مالیات غیر مستقیم مالیات بر ماری جوانا برای تأمین نیازهای گروه ها و جوامعی که به اصطلاح جنگ مواد مخدر آسیب دیده اند و پیش بینی محکومیت و دستگیری ماری جوانای فدرال استفاده می شود ، استفاده می شود.

هدر راندازو ، کارمند رشد یافته در ماساژ پزشکی ماری جوانای پزشکی Compassionate Care Foundation ، گیاهان ماری جوانا را در خانه رشد این شرکت در Egg Harbor Township ، نیوجرسی ترك می كند.
هدر راندازو ، کارمند رشد یافته در ماساژ پزشکی ماری جوانای پزشکی Compassionate Care Foundation ، گیاهان ماری جوانا را در خانه رشد این شرکت در Egg Harbor Township ، نیوجرسی ترك می كند. (AP)

جری نادلر ، رئیس کمیته قضایی مجلس و یکی از حامیان اصلی مالی گفت: “برای مدت طولانی ، ما با ماری جوانا به عنوان یک مسئله عدالت کیفری به جای انتخاب شخصی و بهداشت عمومی برخورد کرده ایم.” صورتحساب “نظرات هر کس در مورد استفاده از ماری جوانا برای استفاده تفریحی یا دارویی چیست ، سیاست دستگیری ، پیگرد قانونی و حبس در سطح فدرال غیرعاقلانه و ناعادلانه است.

طرفداران اصلاح مواد مخدر ، رای مجلس را تاریخی خواندند و خاطرنشان كردند كه این اولین باری است كه قانون جامع جرم زدایی از ماری جوانا در كل مجلس سنا یا مجلس سنا تصویب می شود.

“جرم انگاری ماری جوانا سنگ بنای جنگ نژادپرستانه علیه مواد مخدر است. حتی پس از یک دهه پیروزی در اصلاحات ، سال گذشته تقریباً هر دقیقه یک نفر به جرم داشتن ساده ماری جوانا بازداشت می شد. » “امروز مجلس قدرتمندترین قدم را به جلو برد تا به آن میراث شرم آور رسیدگی کند.”

عکس ماری جوانای خشک و یک مفصل نورد شده (گتی)

این رای گیری در حالی انجام می شود که اکثر آمریکایی ها در ایالت هایی زندگی می کنند که ماری جوانا به نوعی قانونی است و نمایندگان مجلس از هر دو حزب توافق کردند که سیاست ملی حشیش به طرز چشمگیری از تغییرات در سطح ایالت عقب مانده است. این شکاف مشکلات زیادی ایجاد کرده است – به عنوان مثال دریافت وام و سایر خدمات بانکی برای بسیاری از شرکت های ماری جوانا سخت است ، زیرا گلدان در سطح فدرال غیرقانونی است.

چهار ایالت ، از جمله نیوجرسی و آریزونا ، امسال رفراندوم را تصویب کردند که شاهدانه های تفریحی را مجاز می دانستند. رأی دهندگان اورگان را به اولین ایالت در کشور تبدیل کردند که داشتن مقدار کمی کوکائین ، هروئین و مت آمفتامین را غیرقانونی اعلام کرد.

نماینده باربارا لی ، D-Calif ، لایحه مجلس را یک اقدام مهم عدالت نژادی خواند. لی ، که آمریکایی آفریقایی تبار است ، گفت: “این یک گام مهم است ، توجه داشته باشید ، یک گام مهم برای پایان دادن به جنگ ناعادلانه علیه مواد مخدر و نابرابری های نژادی است که در این قوانین اساسی است.”

این لایحه که به تصویب 228-164 رسیده است ، اکنون به مجلس سنا تحت کنترل جمهوریخواهان می رود ، جایی که بعید است پیش ببرد. لایحه ای مرتبط که به مشاغل گلدان امکان دسترسی به خدمات بانکی سنتی را می دهد ، پس از تصویب مجلس سال گذشته در مجلس سنا ، کمرنگ است.

یک گلخانه ماری جوانا را در حال رشد دوباره استفاده کرد.
یک گلخانه ماری جوانا را در حال رشد دوباره استفاده کرد. (گتی)

پنج جمهوری خواه از این لایحه حمایت كردند: مت گئتز ، نماینده برایان مست از فلوریدا ، نمایندگان. تام مک کلینتاک از کالیفرنیا ، دنور ریگلمن از ویرجینیا و دون یانگ از آلاسکا.

شش دموکرات با آن مخالفت کردند: نماینده های چری بوستوس و دانیل لیپینسکی از ایلینوی. کالین پیترسون از مینه سوتا ؛ کریس پاپاس از نیوهمپشایر ؛ کانور لمب پنسیلوانیا و هنری کوئلار از تگزاس.

نماینده استعمار لوئیزیانا ، استیو اسکالیز ، شماره 2 جمهوری خواه مجلس ، گفت که نمایندگان حزب جمهوری خواه هفته ها برای ارائه لایحه ای که به مشاغل کوچک اجازه می دهد دور دیگری از وام های برنامه محافظت از Paycheck را دریافت کنند ، تحت فشار قرار گرفته اند. بسیاری از مشاغل کوچک در تلاش هستند یا در نتیجه همه گیری بسته شده اند.

اسكالیز گفت ، به جای اجازه دادن به رای گیری در مورد لایحه GOP ، نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان كالیفرنیا ، “در واقع بیشتر بر روی قانونی كردن گلدان متمركز است.” “فقط باورنکردنی است که چگونه صدای ناشنوا (دموکرات ها) نسبت به این مشاغل کوچک و مشاغل ، خانواده هایی که به آنها وابسته هستند ، است.”

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت مجلس سنا نیز این لایحه را مسخره کرد و در یک سخنرانی طبقه گفت که “مجلس نمایندگان این هفته را صرف فشار بر موضوعاتی مانند ماری جوانا می کند. شما می دانید که قانون جدی و مهمی متناسب با این بحران ملی است. “

کارول باسکین ، از نجات گربه بزرگ فلوریدا ، یکی از علاقه مندان بزرگ گربه است که توسط او مشهور شده است
کارول باسکین ، از نجات گربه بزرگ فلوریدا ، یکی از علاقه مندان بزرگ گربه است که توسط “ببر کینگ” معروف شده است. (نتفلیکس)

قانون ایمنی عمومی گربه بزرگ نیز بعید است که در مجلس سنا پیش رود. سناتور تد کروز ، ایالت تگزاس ، در توئیتی گفت که دموکرات ها به جای رسیدگی به مسائل مربوط به بیماری همه گیر COVID-19 ، به “پیگرد قانونی ببر ببر” منتقل می شوند.

اما کارول باسکین ، که سازمان نجات حیواناتش در مجموعه نتفلیکس حضور دارد ، گفت که این قانون منجر به تلاش دهه ها برای پایان دادن به سو abuse استفاده از توله ببرها و دیگر گربه های بزرگ و محافظت از مردم و پاسخ دهندگان در برابر جراحات و مرگ می شود.

باسکین ، مدیر عامل و بنیانگذار نجات گربه بزرگ واقع در فلوریدا ، گفت: “هیچ یک از این اهداف مهم به هیچ وجه جناحی نیستند و ما امیدواریم که مجلس سنا به سرعت از آن پیروی کند تا به قانون تبدیل شود.”