مجله های معتبر پزشکی ، استانداردهای اخلاقی و بررسی واقعیت را در میان بیماری همه گیر به خطر انداختند

تحقیقات جدید استرالیا استانداردهای اخلاقی و بررسی واقعیت تأثیرگذارترین مجلات پزشکی جهان را در طی دوره زیر سوال برده است پاندمی ویروس کرونا.

این گزارش که امروز در مجله پزشکی استرالیا منتشر شد ، نشان می دهد از هر 5 مطالعه COVID-19 که در طی پنج ماه اول همه گیری توسط ژورنال ها منتشر شده است ، یک مورد تصحیح پس از انتشار داشته است.

این مقایسه با 7.4 درصد – یا تقریباً از هر 13 مطالعه یک مورد – در سال گذشته در همان زمان منتشر شده است.

این به معنای افزایش سه برابری در تعداد خطاهایی است که طی روند بررسی دقیق دقیق قبل از انتشار برداشته نشده است.

در مقابل ، در سال 2019 چنین عقب نشینی هایی صورت نگرفت.

نویسنده اصلی این مطالعه ، پروفسور دانشگاه کوئینزلند ، مایکل رید ، به nine.com.au گفت: گمانه زنی های گسترده ای در مورد به خطر افتادن استاندارد ادبیات پزشکی در این زمینه برای یافتن درمان COVID-19 وجود دارد ، اما این گزارش اولین گزارشی بود که این مورد را کمی کرد.

نتایج تجزیه و تحلیل محققان کوئینزلند امروز در مجله پزشکی استرالیا منتشر شد.

ویروس جدید Coronavirus SARS-CoV-2 این تصویر میکروسکوپ الکترونی عبوری ، SARS-CoV-2 را نشان می دهد ، ویروسی که باعث ایجاد COVID-19 می شود ، جدا شده از بیمار در ذرات ویروس ایالات متحده در حال بیرون آمدن از سطح سلولهای کشت شده در آزمایشگاه است. سنبله های موجود در لبه خارجی ذرات ویروس نام ویروس های کرونا را مانند تاج مانند می دهند. اعتبار: NIAID-RML (AP / NIAID-RML)

پنج مجله پزشکی که برای اطلاع رسانی سیاست جهانی بهداشت و اقدامات بالینی بسیار مهم تلقی می شوند ، مورد بررسی قرار گرفتند: The Lancet، New England Journal of Medicine، JAMA، BMJ و Annals of Internal Medicine.

این تجزیه و تحلیل 134 مقاله پژوهشی منتشر شده بین 1 ژانویه و 31 مه سال جاری را با 54 مقاله منتشر شده در مدت مشابه سال گذشته مقایسه کرده است.

یافته ها نشان می دهد که فقط پنج درصد از آزمایشات ویروس کرونا ، آزمایشات بالینی کنترل شده تصادفی بوده است – “استاندارد طلایی” تحقیقات پزشکی در نظر گرفته می شود – در مقایسه با 35 درصد آزمایشات سال 2019.

پروفسور رید گفت ، با توجه به بازه زمانی کوتاه از زمان کشف سویه COVID-19 و نیازهای آزمایش های کنترل شده تصادفی ، این تعجب آور نیست.

غیرمنتظره تر ، مهلت زمانی محدود شده برای بررسی ، تصویب و انتشار دادگاه ها بود.

ژورنال انجمن پزشکی آمریکا تنها ژورنالی بود که اطلاعات خود را برای این موضوع منتشر کرد.

در این ژورنال ، میانگین بازه زمانی از اولین ارسال تا تاریخ انتشار از 139 روز به فقط 23 روز کاهش یافته است.

پروفسور رید گفت: “این نشان می دهد که آنها کاملاً دقیق نبوده و اجازه می دادند کارهایی را انجام دهند که معمولاً اجازه نمی دهند.”

وی خاطرنشان كرد كه تعداد تصحیح های بعدی – به طور كلی ظرف مدت یك هفته از انتشار مقاله – این مفهوم را تقویت می كند.

همچنین به نظر می رسد که در بسیاری از موارد از رهنمودهای اخلاقی استاندارد پیروی نمی شود.

نزدیک به نیمی از مطالعات COVID-19 به صراحت رضایت دولت از شرکت کنندگان در آزمایش به دست نیامده است.

همچنین در تعدادی از مقالات عنوان شده است که به دلیل ماهیت همه گیری ، از شرط بررسی اخلاقی معاف شده اند.

پروفسور رید ، که رئیس واحد پزشکی نظامی و جراحی نیروی دفاعی نیز است ، گفت که حفظ اعتبار مجلات پزشکی بیش از هر زمان دیگری حیاتی است.

وی گفت: “در عصر جدید اطلاعات ، اینکه مردم می توانند به سرعت اطلاعات را به سرعت پخش کنند ، نکته مهمی است. شما می توانید مقاله ای را به صورت آنلاین قرار دهید و این مطالب را به سرعت بخوانید.”

“اما طرف دیگر آن این است که تا زمان ورود به یک ژورنال ، اگر مجلات بخواهند چیزی به این روند اضافه کنند ، لازم است که مهر تأیید کنند که این درست است.”

گزارش محققان کوئینزلند چندین توصیه در مورد چگونگی رفع شکستهای آشکار در دقت تحقیق در زمان بحران ارائه داده است.

اینها شامل پیشنهادهایی است که ژورنال ها یک روند بررسی دو مرحله ای برای تحقیقات همه گیر و غیر همه گیر و به اشتراک گذاری نظرات همتا بین منتقدان و مجلات ایجاد می کنند.