محبوب ترین موتور جستجو در جهان در شرف تعمیرات اساسی هوش مصنوعی است

گوگل در حال پیشروی با برنامه‌هایی برای آوردن ویژگی‌های چت هوش مصنوعی به موتور جستجوی اصلی خود است زیرا تلاش می‌کند با موجی از ابزارهای هوش مصنوعی جدید که می‌تواند برای اولین بار در دهه‌ها سلطه شرکت را به صورت آنلاین تهدید کند، همگام شود.
این شرکت روز چهارشنبه گفت که در حال معرفی تکامل بعدی جستجوی گوگل است که از یک جستجو استفاده می کند چت ربات مجهز به هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سوالات “شما هرگز فکر نمی کردید که جستجو بتواند پاسخ دهد” و کمک به کاربران برای دریافت سریعتر از همیشه اطلاعات مورد نظرشان.

با به روز رسانی، ظاهر و ظاهر نتایج جستجوی گوگل به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

ساندار پیچای از معرفی مدل های هوش مصنوعی به موتور جستجوی گوگل خبر داد.
ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، تغییرات عمده ای را برای اصلاح عملکرد جستجوی گوگل اعلام می کند. (عرضه شده)

هنگامی که کاربران یک پرس و جو را در نوار جستجوی اصلی تایپ می کنند، علاوه بر نمایش نتایج سنتی، به طور خودکار یک پاپ آپ با پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی را مشاهده می کنند.

کاربران اکنون می توانند برای جستجوی جدید گوگل که ابتدا در ایالات متحده راه اندازی می شود، از طریق برنامه گوگل یا مرورگر دسکتاپ کروم برای لیست انتظار ثبت نام کنند.

به گفته این شرکت، تعداد محدودی از کاربران در هفته های آینده به آن دسترسی خواهند داشت.

این به روز رسانی ها در I/O، رویداد سالانه توسعه دهندگان این شرکت، که بر ترکیبی از هوش مصنوعی و محصولات سخت افزاری متمرکز بود، رونمایی شد.

این حرکت یک گام بزرگ رو به جلو برای فناوری است که محصولات هوش مصنوعی این شرکت را تقویت می کند و قول می دهد در منطق، استدلال عقل سلیم و ریاضیات بهتر باشد.

همچنین می تواند کدهای تخصصی را در زبان های برنامه نویسی مختلف تولید کند.

این حرکت ها در حالی صورت می گیرد که رقبای گوگل، از جمله مایکروسافت، در پی موفقیت ویروسی ChatGPT، در حال رقابت برای توسعه و استقرار ویژگی های هوش مصنوعی در موتورهای جستجو و ابزارهای بهره وری هستند.

توجه بسیار زیاد به ChatGPT گزارش شده است که مدیریت گوگل را بر آن داشت تا وضعیت “کد قرمز” را برای تجارت جستجوی خود اعلام کند.

اکنون گوگل آماده است تا آب های هوش مصنوعی را با موتور جستجوی خود آزمایش کند، موتوری که در 20 سال گذشته مترادف با یافتن چیزهایی در اینترنت بوده است.
هنگامی که کاربران یک پرس و جو را در نوار جستجوی اصلی تایپ می کنند، علاوه بر نمایش نتایج سنتی، به طور خودکار یک پاپ آپ با پاسخ تولید شده توسط هوش مصنوعی را مشاهده می کنند. (AP Photo/Jeff Chiu)

علاوه بر تغییرات در جستجو، گوگل در حال گسترش دسترسی به ربات چت موجود خود Bard است که خارج از موتور جستجو کار می‌کند و می‌تواند به کاربران در انجام کارهایی مانند طرح کلی و نوشتن پیش‌نویس‌های مقاله، برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن دوستان، و دریافت ایده‌های ناهار کمک کند. آنچه در یخچال است

این ابزار که قبلا از طریق لیست انتظار فقط در ایالات متحده در دسترس کاربران اولیه بود، به زودی برای همه کاربران در 120 کشور و 40 زبان در دسترس خواهد بود.

Google همچنین در حال راه‌اندازی برنامه‌های افزودنی برای Bard از سرویس‌های خود مانند Gmail، Sheets و Docs است که به کاربران اجازه می‌دهد در برنامه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند سؤال بپرسند و با ربات چت همکاری کنند.

اما ترکیب چت ربات های هوش مصنوعی با خطراتی همراه است.

این ابزارها نگرانی‌هایی را در مورد لحن و دقت ایجاد کرده‌اند، که مورد آخر برای موتور جستجوی آنلاین که مدت‌ها سنگ بنای کسب‌وکار گوگل بوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جرقه‌ها با همگرا شدن روبات‌ها برای جوش دادن اتصالات روی بدنه خودروی اشکودا در کارخانه اشکودا پرواز می‌کنند.

سریع ترین رشد و سریع ترین مشاغل رو به زوال طی پنج سال آینده

با جستجوی جدید گوگل ادامه دهید

در دمو مجازی CNN از این ابزار قبل از اعلام روز چهارشنبه، ابزار جستجوی هوش مصنوعی به سوالاتی در مورد اینکه چرا زنبورها برای اکوسیستم ما بسیار مهم بودند، پاسخ داد که آیا هتل ساوند در پورتلند، اورگان دوچرخه‌های پلوتن دارد یا نه و چند اردوگاه شطرنج محلی چیست؟ برای بچه ها، در عرض چند ثانیه

این ابزار وب‌سایت‌ها را اسکن می‌کند، اطلاعات مرتبط را استخراج می‌کند و آن‌ها را به‌طور منظم در بالای صفحه نتایج بسته‌بندی می‌کند، و منابع را در قسمتی که در کنار آن قرار دارد برجسته می‌کند.

اما کامل نیست. در یک جستجو برای “بهترین مکان های پیتزا در شهر نیویورک”، نتایج با رستوران های سانفرانسیسکو پر شد.

کتی ادواردز، معاون جستجوی گوگل، به CNN گفت که هنوز “خیلی زود” است و این شرکت به اعمال تغییرات در هفته ها و ماه های آینده ادامه خواهد داد.

ادواردز گفت: “ما واقعاً می خواهیم یاد بگیریم و … و پیچیدگی ها را برطرف کنیم.”

ما نمی خواهیم این تجربه را برای همه به ارمغان بیاوریم تا زمانی که مطمئن نباشیم که آن را به نتیجه رسانده ایم.

گوگل که متعلق به شرکت آلفابت است، قبلاً در حال آزمایش ربات گفتگوی خود به نام Bard بوده است.
این شرکت روز چهارشنبه گفت که در حال معرفی تکامل بعدی جستجوی گوگل است که از یک چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی برای پاسخ به سوالاتی استفاده می کند که «شما هرگز فکر نمی کردید جستجو بتواند پاسخ دهد». (AP Photo/Jeff Chiu)

بر خلاف سایر ربات‌های چت، مانند ChatGPT، ابزار My AI Snapchat و Bard، ابزار جستجوی گوگل به طور هدفمند فاقد «شخص» است.

ادواردز گفت: «ما تصمیم عمدی گرفتیم که فقط اطلاعات را در وب منعکس کند.

او با «فکر می‌کنم» پاسخ نمی‌دهد یا در مورد چیزها اظهار نظر نمی‌کند.

این چیزی نیست که شبیه بسیاری از ربات‌های چت دیگر باشد.”

اما اگر ماه‌ها از ابزارهای دیگر استفاده کرده باشید، این انتخاب می‌تواند تجربه‌ای دردناک باشد.

هنگامی که CNN از ابزار گوگل برای پیشنهادهایی در مورد چگونگی ایجاد تعادل بین کار و زندگی با کودکان در خانه سوال کرد، برخلاف سایر ربات‌های چت، هیچ کلمه‌ای مبنی بر همدلی یا ارتباط برای شعبده بازی روزانه ارائه نکرد.

جستجوی جدید Google همچنین یک ویژگی Perspectives را برای نشان دادن آنچه که دیگران می‌خرند یا به آن فکر می‌کنند، ارائه می‌دهد و آن را در نتایج فاکتور می‌کند.

ابزار دیگری به نام «درباره این تصویر»، حقایق مربوط به یک تصویر را درک می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند در مورد زمانی که Google برای اولین بار تصویر را دیده است و اینکه آیا در وب‌سایت‌های دیگر ظاهر می‌شود، سؤال بپرسند.

ادواردز گفت، هدف این ویژگی ارائه “سطحی از درک یک تصویر به جای اینکه آن را به صورت واقعی نشان دهد.”

“یک سفر 25 ساله برای جستجو”

این تلاش‌ها تعهد گوگل برای پیشبرد هوش مصنوعی را نشان می‌دهد، حتی در حالی که فناوری پشت آن نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

در ماه مارس، گوگل پس از ارائه یک نسخه نمایشی از Bard که پاسخی نادرست به سوالی در مورد تلسکوپ ارائه کرد، فراخوانده شد.

سهام شرکت مادر آلفابت گوگل در آن روز 7.7 درصد سقوط کرد و 100 میلیارد دلار از ارزش بازار آن پاک شد.

ربات چت هوش مصنوعی مایکروسافت نیز به دلیل خطاهای ایجاد شده در یک نسخه نمایشی فراخوانی شد.

مانند ChatGPT، جستجوی Google و Bard جدید بر اساس یک مدل زبان بزرگ ساخته شده‌اند.

آنها بر روی حجم وسیعی از داده‌های آنلاین آموزش می‌بینند تا پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کاربر ایجاد کنند، اما این ابزارها همچنین برای دریافت پاسخ‌های اشتباه یا پاسخ‌های «توهم‌آمیز» شناخته شده‌اند.

گوگل قبلاً به CNN گفته بود که Bard به عنوان یک تجربه جداگانه و مکمل برای جستجوی Google عمل می کند و برنامه ریزی کرده است که مدل های زبان بزرگ را “به طور متفکرانه” برای جستجوی “به روشی عمیق تر” در زمان بعدی اضافه کند.

ادواردز گفت: «ما در یک سفر 25 ساله برای جستجو بوده‌ایم و هنوز هم این مشکل حل نشده باقی مانده است.

قوس بلند بعدی که طی چند دهه اندازه‌گیری می‌شود، این خواهد بود، بنابراین ما می‌خواهیم جسور باشیم، اما می‌خواهیم مسئولیت‌پذیر باشیم و آن را درست انجام دهیم.»

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.