مردی به خاطر سوزاندن رقبای قلعه پرش زندانی شد

یک صاحب کسب‌وکار قلعه‌ای که آتش افروزان را برای سوزاندن رقبای خود استخدام کرده بود و با اتهامات وارده از بین ایالتی گریخت، تا ۱۱ سال را پشت میله‌های زندان سپری می‌کند.

جیمز بالکامب، 58 ساله، پس از حملات آتش‌سوزی به چندین کسب‌وکار ویکتوریا در سال‌های 2016 و 2017، به 11 توطئه برای ارتکاب اتهام آتش‌سوزی اعتراف کرد.

او وسواس زیادی پیدا کرد تا بهترین شود ملبورن هنگامی که او به سه مرد دستور داد تا چندین نفر از رقبای خود را آتش بزنند و برای هر آتش سوزی 2000 دلار به آنها بپردازند.
جیمز بالکامب، 58 ساله، پس از حملات آتش‌سوزی به چندین کسب‌وکار ویکتوریا در سال‌های 2016 و 2017، به 11 توطئه برای ارتکاب اتهام آتش‌سوزی اعتراف کرد. (عصر/جیسون ساوت)

بالکامب به آتش افروزان اجاره ای گفت که «آنها را بسوزانند».

بسیاری از حملات آتش‌سوزی ناموفق بودند و خسارات جزئی پس از پرتاب کوکتل مولوتف به پارکینگ‌ها، وسایل نقلیه یا از طریق پنجره‌ها به جلوی ساختمان‌ها ایجاد شد.

با این حال، کسب‌وکار A&A Jumping Castles در یکی از آتش‌سوزی‌ها کاملاً از بین رفت و 110 قلعه فنری از بین رفت و خسارت 1.4 میلیون دلاری به همراه داشت.

وقتی بالکامب ترسید که پلیس در تعقیب او بود، به یک آتش افروز پرداخت تا کسب و کار خودش را به آتش بکشد تا توجهات را منحرف کند و بیمه را پس بگیرد.

آتش افروزانی که بالکامب استخدام کرده بود پس از دستگیری او را به پلیس متهم کردند.

او در مارس 2017 متهم شد و به قید وثیقه آزاد شد، اما با ارائه گواهی پزشکی جعلی توسط وکیلش در جلسه رسیدگی نهایی حاضر نشد.

حکم دستگیری او صادر شد و او پیدا شد که در پرث زندگی می‌کرد و یک عملیات تمبر تقلبی تحت نام پل جانسون انجام می‌داد.

بالکامب روز پنجشنبه از طریق لینک ویدئویی از زندان در دادگاه شهرستان ویکتوریا ظاهر شد، جایی که او حداقل به مدت 7 سال و 10 ماه و حداکثر 11 سال زندانی شد.

قاضی استوارت بیلز گفت: “شما می توانستید نظر خود را با دیدن خسارت وارد شده به ملک تغییر دهید. می توانستید عقب بکشید، متوقف شوید، اما این کار را نکردید.”

توهین شما منجر به تخریب غیرمولد کسب و کار و دارایی شما شد.

بالکامب دو سال و پنج ماه از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

اسرااینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.