مرد آمریکایی پس از شلیک یک نوجوان سیاهپوست به خانه اشتباهی متهم شد

یک مرد سفید پوست 84 ساله در کانزاس سیتی، میسوری، ایالات متحده او به دلیل تیراندازی به یک نوجوان سیاهپوست که به اشتباه به خانه آن مرد رفته بود تا برادران کوچکترش را بردارد، به حمله درجه یک متهم شده است.

زاخاری تامپسون، وکیل دادگستری، در یک کنفرانس خبری گفت که پنج شنبه شب زمانی که اندرو لستر دو بار به رالف یارل 16 ساله که پس از مرخص شدن از بیمارستان در حال نقاهت در خانه بود، یک “مولفه نژادی” داشت.

تامپسون تصریح کرد، اما هیچ چیز در اسناد اتهام نمی گوید که تیراندازی با انگیزه نژادی بوده است.

خانواده او می گویند رالف یارل یک موسیقیدان با استعداد و دانش آموز ممتاز بود.
خانواده او می گویند رالف یارل یک موسیقیدان با استعداد و دانش آموز ممتاز است. (AP)

تامپسون گفت: “ما درک می کنیم که این چقدر ناامید کننده بوده است، اما می توانم به شما اطمینان دهم که سیستم عدالت کیفری کار می کند و به کار خود ادامه خواهد داد.”

این تیراندازی خشم بسیاری را در کانزاس سیتی و سراسر کشور برانگیخت.

رهبران مدنی و سیاسی – از جمله رئیس جمهور جو بایدن – خواستار عدالت شدند.

برخی، از جمله وکلای یارل، ابعاد نژادی پرونده را تحت فشار قرار دادند.

یارل، دانشجوی افتخاری و عضو گروه موسیقی تمام ایالتی، قرار بود دو برادر کوچکترش را که در ساعت 10 شب به وقت محلی به خانه اشتباهی نزدیک شد، بردارد.

لستر به سمت در آمد و به پیشانی یارل شلیک کرد — سپس دوباره به ساعد راست او شلیک کرد.

در بیانیه علت احتمالی گفته می شود قبل از تیراندازی هیچ کلمه ای رد و بدل نشده است.

اما پس از آن، هنگامی که یارل برای دویدن برخاست، شنید که لستر فریاد زد: “اینجا نرو.”

در بیانیه آمده است که یارل قبل از اینکه کسی را پیدا کند که با پلیس تماس بگیرد به خانه های “چندین” دوید و درخواست کمک کرد.

کشیش ورنون هاوارد، رئیس کنفرانس رهبری مسیحیان جنوبی شهر کانزاس بزرگ، تیراندازی را “جنایتی شنیع و مملو از نفرت” خواند.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر نوشت: «هیچ کودکی نباید در ترس از گلوله خوردن به خاطر زنگ اشتباه در خانه زندگی کند.»

سنای میسوری روز دوشنبه برای یارل یک دقیقه سکوت کرد.

وکلای حقوق مدنی خانواده یارل، بن کرامپ و لی مریت، در بیانیه ای گفتند که بایدن با خانواده یارل تماس گرفت و “برای سلامتی رالف و عدالت” دعا کرد.

در بیانیه وکلا آمده است: «خشونت اسلحه علیه سیاه‌پوستان غیرمسلح باید متوقف شود».

فرزندان ما باید احساس امنیت کنند، نه اینکه انگار در حال شکار هستند.»

هواداران یارل قصد دارند عصر روز سه شنبه در کانزاس سیتی تجمعی برگزار کنند.

اتهام تجاوز مجازات حبس ابد دارد. لستر همچنین به اقدام جنایتکارانه مسلحانه متهم شد که مجازات آن بین 3 تا 15 سال زندان است.

لستر به جرم نفرت متهم نشد. تامپسون گفت که قانون میسوری جرم کمتری نسبت به حمله درجه یک محسوب می شود و مجازات شدیدتری دارد.

میسوری در میان تقریباً 30 ایالت با قوانین “ایستادگی خود” است که استفاده از نیروی مرگبار را برای دفاع شخصی مجاز می‌داند، اما دادستان تشخیص داد که تیراندازی برای دفاع از خود نبوده است.

پس از تیراندازی رالف پل یارل، معترضان در کانزاس سیتی تجمع کردند.
پس از تیراندازی رالف یارل، معترضان در شهر کانزاس تجمع کردند. (KMBC)

تامپسون گفت که حکم بازداشت صادر شد اما لستر هنوز در بازداشت نبود.

لستر به پلیس گفت که او تنها زندگی می کند و به تازگی به رختخواب رفته است که با شنیدن صدای زنگ خانه اش، بنا به گفته علت احتمالی، به رختخواب رفته است. او گفت که اسلحه‌اش را برداشت و به سمت در رفت و در آنجا مرد سیاه‌پوستی را دید که دستگیره بیرونی در طوفان را می‌کشید و فکر می‌کرد کسی دارد وارد می‌شود.

شماره ای برای لستر در عصر دوشنبه در خدمت نبود و بلافاصله مشخص نشد که آیا او وکیلی دارد که از طرف خود صحبت کند یا خیر.

نوجوان زخمی به خانه برمی گردد

بر اساس گزارشی که منتشر شد، رالف روز یکشنبه از بیمارستان مرخص شد ستاره کانزاس سیتیبه نقل از مصاحبه پدر این نوجوان.

پل یارل به روزنامه گفت: “او به پیشرفت خود ادامه می دهد. او پاسخگو است و پیشرفت خوبی دارد.”

این روزنامه گزارش داد که رالف پس از سه شب گذراندن در بیمارستان، در خانه دوران نقاهت را می گذراند و مادرش که یک پرستار است از او مراقبت می کند.

در یک راهپیمایی آخر هفته، اعضای جامعه و خانواده راهپیمایی و تظاهرات کردند و خواستار طرح اتهام شدند.

تظاهرکنندگان در حالی که شعار می‌دادند «عدالت برای رالف» و «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» راهپیمایی می‌کردند و تابلوهایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود، «به‌صدا درآوردن زنگ در جرم نیست» و «تیرانداز باید وقتش را بگذراند»، تصاویری از شبکه KMBC وابسته به CNN نشان می‌دهد.

پدر این نوجوان در آن زمان گفت: ما اتهام می خواهیم، ​​این همان چیزی است که می خواهیم.

خانواده به دنبال «اقدام سریع»

پلیس متوجه شد که والدین این نوجوان از او خواسته بودند تا خواهر و برادرش را از آدرسی در تراس 115 بردارد، اما او به طور تصادفی به خانه ای در خیابان 115 رفت و در آنجا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وکلای خانواده رالف همچنین می گویند که این جوان پس از اینکه به خانه اشتباهی رفت هدف گلوله قرار گرفت.

کرامپ در توییتی نوشت: “رالف یارل در حال برداشتن برادران کوچکترش بود که به اشتباه زنگ در خانه اشتباهی را به صدا درآورد. مردی دوبار به رالف شلیک کرد و اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارد. خانواده او در طول این فاجعه به حمایت نیاز دارند.”

وکلای خانواده این جوان مجروح با صدور بیانیه ای خواستار “اقدام سریع از سوی دادستان و مجریان قانون شهرستان کلی برای شناسایی، دستگیری و محاکمه کامل مرد مسئول این تیراندازی هولناک و غیرقابل توجیه” شدند.

رالف یارل در عکسی دیده می شود که توسط خانواده در صفحه GoFundMe به اشتراک گذاشته شده است.
رالف یارل در عکسی دیده می شود که توسط خانواده در یک صفحه تامین مالی جمعی به اشتراک گذاشته شده است. (GoFundMe)

کرامپ در گفت‌وگوی دوشنبه با CNN گفت که تیراندازی به گوش تریون مارتین و احمد آربری و بسیاری از این تراژدی‌های دیگر برمی‌گردد که در آن شهروندان سیاهپوست و پلیس ما را تیراندازی کرد و سپس اجازه داد به خانه بروند و در تخت‌هایشان بخوابند. در شب. غیرقابل قبول.”

رئیس پلیس در پاسخ به این سوال که آیا تیراندازی ممکن است انگیزه نژادی داشته باشد، گفت: “اطلاعاتی که اکنون در اختیار داریم، نمی گوید که این انگیزه نژادی است. این هنوز یک تحقیق فعال است. اما به عنوان رئیس پلیس، من این موضوع را می شناسم. مولفه های نژادی این پرونده».

گریوز روز یکشنبه به دنبال این بود که به جامعه کانزاس سیتی اطمینان دهد که اداره پلیس به این پرونده متعهد است.

ما متوجه ناامیدی هستیم که این امر می تواند در کل فرآیند عدالت کیفری ایجاد کند. زنان و مردان اداره پلیس سیتی کانزاس تا آنجا که می توانیم سریع و کامل کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که روند عدالت کیفری به سرعت همه افراد درگیر به پیش می رود. گریوز گفت و جامعه ما شایسته است.

کوئینتون لوکاس، شهردار کانزاس سیتی گفت که تحقیقات و بازبینی کاملی توسط دفتر دادستانی انجام خواهد شد.

شهردار افزود: “به عنوان یک پدر و مادر، مطمئناً برای مادر قربانی و سایر اعضای خانواده احساس می کنم. دلم برای آنها می سوزد.”

جوانان رهبر گروه بود

یک صفحه جمع‌سپاری که توسط Faith Spoonmore، که خود را عمه رالف معرفی می‌کرد، برای کمک به جمع‌آوری پول برای هزینه‌های پزشکی راه‌اندازی کرد، تا بعدازظهر دوشنبه بیش از 2.2 میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد.

عمه‌اش در جمع‌آوری کمک‌های مالی نوشت، رالف قبل از شروع دانشگاه مشتاقانه منتظر فارغ‌التحصیلی از دبیرستان و بازدید از آفریقای غربی بود.

اسپونمور نوشت، این نوجوان رهبر یک گروه موسیقی در حال راهپیمایی است و اغلب می توان او را با یک آلات موسیقی در دست پیدا کرد.

بر اساس خبرنامه مدارس شمال کانزاس در ماه فوریه، اخیراً، رالف به خاطر نواختن کلارینت باس، جایزه افتخاری گروه ایالتی میسوری را دریافت کرد.

عمه اش نوشت، او همچنین در ارکستر جوانان متروپولیتن چندین ساز می نوازد.

او نوشت که او عضو انجمن دانش‌آموزان فناوری مدرسه و تیم المپیاد علمی است و از فارغ‌التحصیلان آکادمی محققین میسوری در سال 2022 است.

اسپونمور نوشت: «تابستان گذشته، رالف در آکادمی محقق میسوری شرکت کرد، جایی که تجربه کاملی از زندگی در دانشگاه به دست آورد. “هدف او شرکت در تگزاس A&M در رشته مهندسی شیمی است. وقتی از او پرسیدند که چگونه قصد دارد وارد این دانشگاه شود، گفت: “خب، اگر آنها بورسیه تحصیلی برای موسیقی یا دانشگاه داشته باشند، می دانم که می توانم آن را دریافت کنم.” “

در این پست آمده است: “زندگی در حال حاضر بسیار متفاوت به نظر می رسد. اگرچه او از نظر جسمی خوب است، اما از نظر روحی و روانی راه طولانی در پیش دارد. آسیبی که او باید تحمل کند و زنده بماند غیرقابل تصور است.”

دن کلمنس، سرپرست مدارس شهر کانزاس شمالی، بیانیه ای منتشر کرد و گفت که رالف “یک دانش آموز عالی و یک موسیقیدان با استعداد است”.

کلمنس نوشت: «از اینکه فهمیدیم یکی از دانش‌آموزان ما در هفته گذشته درگیر یک حادثه وحشتناک بوده، بسیار متاثر شده‌ایم.

“افکار ما با خانواده یارل است، و می دانم که وقتی برای او آرزوی بهبودی کامل و سریع داریم، به جای همه ما صحبت می کنم. رالف یک دانش آموز عالی و نوازنده با استعداد است.

“او در حالی که دوره های آموزشی در سطح کالج را می گذراند، معدل فوق العاده ای دارد.

“در حالی که او عاشق علم است و امیدوار است این مسیر شغلی را دنبال کند، علاقه او موسیقی است. خوشبختانه، ما می دانیم که او اکنون در کنار خانواده در حال بهبودی است.”

همسایه می گوید که با 911 تماس گرفته است

جزئیات در حال ظهور از این حادثه نشان دهنده قدرت و شجاعت دانش آموز دبیرستانی پس از شلیک گلوله است.

همسایه‌ای که خواست نامش فاش نشود، به سی‌ان‌ان می‌گوید که پس از اینکه رالف با خونریزی به در خانه‌اش آمد، با 911 تماس گرفت.

اپراتور اورژانس او ​​را به ماندن در خانه اش راهنمایی کرد، زیرا محل تیراندازی نامعلوم بود.

این زن گفت: من می خواستم به او کمک کنم، اما آنها مدام می گفتند که ما نمی دانیم تیرانداز کجاست.

او ابتدا رعایت کرد، سپس با حوله بیرون رفت تا به سرکوب خونریزی کمک کند.

“من کنارش زانو زدم و گفتم اسمت چیه… کی بهت شلیک کرد؟”

او گفت رالف توضیح داد که “قرار بود برادرانم را بگیرد”.

او گفت: «ما متوجه شدیم که او به خیابان اشتباهی رفته است، که هیچ بهانه‌ای برای آنچه اتفاق افتاده نیست.

“این بچه یک نفر است. من باید خون را از در، از روی نرده‌ام پاک می‌کردم. این خون فرزند کسی بود. من یک مادر هستم… این اشکالی ندارد.”

در حالی که منتظر آمبولانس بود، خونریزی ناشی از جراحات در سمت چپ سر و بازوی راستش، همسایه گفت رالف به او گفت که در تیم پیست دبیرستان می دود و کلارینت باس را در گروه می نوازد.

او گفت: “او بسیار هوشیار بود.”

“او مرد بسیار قوی است. بسیار شجاع.”

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.