مرد هندی به جرم “تلاش برای تبدیل زن به اسلام” دستگیر شد

پلیس در شمال هند بر اساس یک قانون جنجالی جدید که موجب خشم و اعتراض گسترده ای شده است ، یک مرد مسلمان را به اتهام تلاش برای تبدیل یک زن هندو به اسلام دستگیر کردند.
این دانشجوی 21 ساله روز چهارشنبه در دستگیر شد اوتار پرادش، تنها چند روز پس از تصویب قانون “جهاد عشق” توسط دولت – اصطلاحی که توسط گروههای تندرو هندو که مردان مسلمان را به تلاش برای تبدیل زنان از عقاید دیگر به اسلام متهم می کنند ، استفاده می شود.

اوتار پرادش روز شنبه قانون ضد تبدیل را تصویب کرد که تبدیل مذهبی “اجباری” یا “متقلبانه” را به جرم غیرقابل جریمه با حداکثر مجازات 10 سال زندان تبدیل می کند.

قوانین موسوم به
قوانین موسوم به “جهاد عشق” اعتراضاتی را در هند دامن زده است. (AP)

مطابق قانون ، اگر ازدواج فقط برای این منظور باشد ، ازدواج “لغو و بی اعتبار” اعلام می شود. کسانی که می خواهند بعد از ازدواج دین خود را تغییر دهند باید به مقامات عالی منطقه مراجعه کنند.

در همان روز اجرای قانون ، شخصی به نام تیكارام راتونه گزارش خود را به پلیس تسلیم كرد و ادعا كرد این دانشجوی پسر در تلاش است دختر هندوی 20 ساله خود را كه متاهل است ، به زور وادار كند تا به دین اسلام روی آورد و با او ازدواج كند.

راثور ادعا کرد که این مرد با دخترش در مدرسه رابطه دوستی برقرار کرده بود و می خواست او را “به زور و زورگویی ، مجادله و مجذوب کردن” تبدیل کند.

راثور در شکایت خود گفت: “علی رغم عدم تأیید مداوم من و خانواده ام ، وی (متهم) از طریق سو abuse استفاده و تهدید به مرگ ما را تحت فشار قرار می دهد.”

اوتار پرادش با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت ، پرجمعیت ترین ایالت هند و جهان است.
اوتار پرادش با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت ، پرجمعیت ترین ایالت هند و جهان است. (AP)

پلیس در منطقه بارلی اوتار پرادش از طریق فیس بوک تایید کرد که این فرد روز چهارشنبه دستگیر شد.

منتقدان این قانون را اسلام هراسی ، خلاف قانون اساسی و قهقرایی دانسته اند. بسیاری نگرانند که این امر منجر به سوuseاستفاده و آزار و اذیت شود و این قانون ازدواج زوجین ادیان را به طور فزاینده ای در کشور دشوار خواهد کرد.

سایر ایالت ها – از جمله مادیا پرادش ، هاریانا ، کارناتاکا و آسام – از برنامه های پیروی از اوتار پرادش و معرفی قوانین مشابه خبر داده اند.

هر پنج ایالت تحت کنترل حزب ناسیونالیست هندوی حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) اداره می شوند ، که با اتهاماتی برای تداوم احساسات ضد مسلمان روبرو شده است.

BJP ، به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی ، پیش از این به دلیل قوانین مشابه مورد انتقاد قرار گرفته بود. سال گذشته ، ایالت هیماچال پرادش تحت حاکمیت BJP قانون ضد تبدیل خود را اصلاح کرد و تغییر کاربری را با اظهار نادرست ، زور ، کلاهبرداری ، نفوذ ناعادلانه ، اجبار ، اجبار یا ازدواج منع کرد. همچنین مجازات های غیر قابل پرداخت زندان برای این جرم معرفی شده است.

منتقدان BJP می گویند از زمان روی کار آمدن مودی در سال 2014 ، دو قطبی شدن مذهب افزایش یافته است. ازدواج های هندو-مسلمان مدت هاست که در هند جنجال ایجاد می کند – اما اخیراً تنش ها افزایش یافته است ، و مفهوم “جهاد عشق” در ماه های اخیر بر عناوین اصلی حاکم است.

در اکتبر ، مارک معروف طلا و جواهر Tanishq تبلیغاتی را با حضور یک زن و شوهر ادیان – یک زن هندو و یک مرد مسلمان پخش کرد. بعد از اینکه سرخپوستان راستگرا آنها را به تبلیغ “جهاد عشق” متهم کردند و آنها را به شدت آنلاین ترول کردند ، این شرکت آگهی را کشید و گفت که از “رفاه” کارمندان خود ترس دارد.

در ماه نوامبر ، مقامات نتفلیکس را به انجام همان کار متهم کردند ، پس از این سریال تلویزیونی “یک پسر مناسب” صحنه ای را نشان داد که در آن یک زن هندو و یک مرد مسلمان در مقابل یک معبد هندو بوسه دارند. ناروتام میشرا ، عضو BJP و وزیر امور خارجه ایالت مادیا پرادش ، گفت که این صحنه “احساسات مذهبی” را جریحه دار کرده و مقامات را به پیگیری قانونی علیه تهیه کننده و کارگردان سریال سوق داده است.