معترضین استون هنج پیش از تاریخ انگلستان را می بندند

بنای تاریخی پیش از تاریخ استون هنج در جنوب انگلستان روز شنبه پس از آنکه دهها معترض به تجاوز به نقشه های راه سازی دولت انگلیس ، از جمله تونلی جدید در نزدیکی میراث جهانی ، دست به تجاوز زدند ، برای بازدید کنندگان بسته شد.
معترضین ، که خود را اتحادی از ساکنان محلی ، بوم شناسان ، فعالان ، باستان شناسان و بت پرستان ، در نیمه شب در استون هنج جمع شدند.

انگلیس میراث ، یک مityسسه خیریه ملی که صدها مکان تاریخی را مدیریت می کند ، بلافاصله پس از آن تصمیم گرفت “به دلیل شرایط پیش بینی نشده” استون هنج را به روی بازدید کنندگان ببندد و ورود به هر کس بدون رضایت از آن را خلاف قانون می داند.

در این عکس پرونده سه شنبه ، 17 دسامبر 2013 ، بازدید کنندگان از میراث جهانی استون هنج ، انگلیس عکس می گیرند.  دولت انگلیس هنگامی که پنجشنبه 12 نوامبر 2020 موافقت خود را با برنامه های بحث برانگیز برای ساخت تونل جاده ای در نزدیکی بنای یادبود استون هنج پیش از تاریخ در جنوب انگلیس اعلام کرد ، به منظور جلوگیری از ازدحام در امتداد یک بخش ، مخالف توصیه های مقامات برنامه ریزی بود. مستعد gridlock.  (AP Photo / Alastair Grant، پرونده)
دولت انگلیس هنگامی که موافقت خود را با برنامه های بحث برانگیز برای ساخت تونل جاده ای در نزدیکی بنای یادبود استون هنج پیش از تاریخ استون هنج در جنوب انگلیس اعلام کرد ، به منظور جلوگیری از ازدحام در امتداد کششی که به طور گسترده مستعد ایجاد شبکه است ، مخالفت با توصیه های مقامات برنامه ریزی بود. (AP)

سخنگوی میراث انگلیس گفت: “در حالی که ما به حق مردم برای تظاهرات مسالمت آمیز احترام می گذاریم ، اما رفتارهایی را که سایت و افرادی را که از اینجا بازدید می کنند یا کار می کنند ، مختل و به خطر نمی اندازد ،”

پلیس ویلتشایر ، نیروی پلیس محلی ، گفت كه اعتراض “كوچك” به صلح “گذشت” و هیچ دستگیری صورت نگرفت.

نیروهای پلیس در بیانیه ای گفتند: “در حالی که ما سپاسگزاریم که این اعتراض مسالمت آمیز بود و به سرعت پراکنده شد ، ما می خواهیم به مردم یادآوری کنیم که تجاوز به سنگ ها خلاف قانون است.”

اعتراض کمتر از یک ماه پس از حمایت دولت از طرح تونل 3 میلیارد دلاری است.

تونلی در نزدیکی استون هنج که هدف آن تسهیل ترافیک در امتداد بزرگراه A3030 است که به طور گسترده ای مستعد انسداد شبکه است.

این تصمیم با مخالفت شدید ساکنان محلی و همچنین باستان شناسان روبرو شده است.

مخالفان ، که اقدام قانونی علیه این پروژه آغاز کرده اند ، می گویند که این تونل به محیط زیست ، حیات وحش و یافته های بالقوه باستان شناسی در زیر زمین آسیب می رساند.

معترضین همچنین نگرانی های خود را در مورد برنامه گسترده راه سازی 48 میلیارد دلاری دولت ابراز می كنند ، كه به گفته آنها خلاف اهداف آن برای كاهش گازهای گلخانه ای است.

در حالی که مردم سعی می کنند برای تعطیلات آخر هفته ، جمعه 28 اوت 2020 ، دور شوند ، در جاده اصلی در نزدیکی استون هنج ایجاد ترافیک می شود. (اندرو متیوز / PA از طریق AP)
وقتی مردم سعی می کنند برای تعطیلات آخر هفته از آنجا دور شوند ، ترافیک در جاده اصلی در نزدیکی استون هنج ایجاد می شود که در پس زمینه دیده می شود. (AP)

“دن هوپر ، یک فعال محیط زیست که بیشتر با نام Swampy شناخته می شود ،” این گردهمایی افرادی است که می گویند ما دیگر به اندازه کافی رسیده ایم. “

“ساخت جاده های بیشتر به سادگی منجر به ترافیک و کربن بیشتر می شود.”

استون هنج ، که یکی از مشهورترین بناهای تاریخی ماقبل تاریخ است ، از 5000 سال پیش و با دایره سنگی منحصر به فرد در اواخر دوره نوسنگی حدود 2500 سال قبل از میلاد ، در زمین های مسطح دشت سالسبری به صورت مرحله ای ساخته شد.

معنای سایت مورد بحث و جدال قرار گرفته است ، بعضی از آنها بیش از دیگران عجیب به نظر می رسند.

میراث انگلیس در طول قرن ها توضیحات مختلفی را ذکر کرده است – از استون هنج به عنوان مکانی تاجگذاری برای پادشاهان دانمارک یا معبد دروید گرفته تا یک مرکز فرقه ای برای شفابخشی یا یک کامپیوتر نجومی برای پیش بینی کسوف و وقایع خورشیدی.

این موسسه خیریه گفت تعبیر “بیشتر مورد قبول تفسیر یک معبد ماقبل تاریخ با حرکت خورشید است”.