معلم پس از تهدیدهای دختر 18 ساله مجبور شد پنهان شود

نخست وزیر هلند مارک روته روز جمعه گفت که تهدیدهایی که معلمی را در شهر بندری روتردام مجبور به مخفی شدن می کند ، پس از اعتراض برخی دانش آموزان به کارتون سیاسی نمایش داده شده در کلاس وی ، نباید تحمل شود.

روته ساعاتی پس از آنکه پلیس روتردام گفت که آنها دختری 18 ساله را به ظن اینکه پیامی را در شبکه های اجتماعی مبنی بر “تحریک دیگران به ارتکاب جرم” به مدرسه و معلم ، دستگیر کرده بود ، دستگیر کردند.

روته گفت: “این واقعیت که در این لحظه معلمان مورد تهدید قرار می گیرند زیرا آنها در درس خود به بحث پیرامون کارتون توجه کرده اند امری پوچ است و ما نباید آن را تحمل کنیم.”

مارک روته
مارک روته تهدیدهایی را که یک معلم را مجبور به پنهان شدن کرده محکوم کرد. (گتی)

قانون گذاران هلندی نسبت به گزارش هایی مبنی بر تهدید شدن این معلم که مشخصاً در معرض دید عموم قرار نگرفته است ، به دلیل کاریکاتوری که گفته می شود به مدت 5 سال در کلاس وی در Emausauslege در روتردام در معرض نمایش بود ، واکنش خشمگینانه نشان داده اند.

پلیس در تاریخ 3 نوامبر در توئیتر خود اعلام کرد معلم مورد تهدید قرار گرفته و آنها “بسیار جدی” با این پرونده برخورد می کنند.

پلیس در مورد ماهیت تهدیدها توضیح بیشتری نداد.

این تهدید هفته ها پس از آن صورت گرفت که معلم فرانسوی ساموئل پاتی در 16 اکتبر در خارج از مدرسه خود در حومه پاریس توسط یک پناهنده نوجوان چچنی تبار به دلیل نمایش کاریکاتورها در یک کلاس مدنی ، سر بریده شد.

مدرسه روتردام در بیانیه ای که روز جمعه در وب سایت خود قرار گرفت ، گفت “كاملاً غیرقابل قبول است كه بحثی بین معلمان و دانش آموزان توسط افرادی از خارج كه از این امر برای تهدیدهای بی اساس استفاده می كنند ربوده شود.”

ساموئل پاتی 47 ساله ، معلم تاریخ و جغرافیا در فرانسه در پاریس کشته شد. (CNN) (توییتر)

این کارتون با عنوان “Immortal” در پی حمله مرگبار سال 2015 به دفاتر روزنامه هفتگی هجو فرانسه کشیده شد.

جویپ برترامز ، کاریکاتوریست ، این هفته به روزنامه هلندی Trouw گفت که این تصویر پیامبر اسلام اسلام نیست.

این نقاشی برنده جایزه هلندی به عنوان بهترین کارتون سیاسی سال 2015 شد.

پلیس و مقامات جزئیات دقیق این پرونده و دلیل تشدید آن را جزئیات نداده اند.

وزیر آموزش و پرورش آری اسلوب در اوایل این هفته به پخش کننده NOS گفت که بحث در مورد این کارتون وجود دارد “که به دلیل چیزهایی که در شبکه های اجتماعی پخش شد پویای خود را پیدا کرد.”

هزاران نفر پس از سر بریدن یک معلم در سراسر پاریس اعتراض کردند. (AP)

این مدرسه گفت که به همان اندازه که افزایش دانش دانش آموزان مهم است ، “وظیفه ما این است که آنها را به مکانی در جامعه هدایت کنیم که بتوانند در آزادی و با احترام به یکدیگر راه خود را پیدا کنند. معلمان این موضوع را هر روز با دانش آموزان در میان می گذارند. “

روته ، که به طور نیمه وقت در مدرسه ای در لاهه تدریس می کند ، گفت: “من می خواهم در اینجا تأکید کنم که چقدر برای همه ما ضروری است که بتوانیم در مورد مباحثی مانند آزادی بیان در کلاس های درس خود صحبت کنیم بدون هیچ فشار خارجی. زیرا ، بله ، ممکن است پیچیده باشد وقتی کسی عقیده ای داشته باشد که برخلاف جهان بینی شما یا با اعتقادات مذهبی شما قدردانی کند ، “

اما وی افزود ، “شخص دیگر ممکن است این حرف را آزادانه بزند. هیچ کس حق ندارد به او توهین شود.”