منتقد ارشد کرملین به جرم خیانت محکوم شد، به 25 سال زندان محکوم شد

آ روسی دادگاه یکی از فعالان ارشد اپوزیسیون را به دلیل محکومیت علنی به خیانت محکوم کرده است جنگ مسکو که در اوکراین و او را به عنوان بخشی از سرکوب بی امان منتقدان تهاجم توسط کرملین به 25 سال زندان محکوم کرد.

ولادیمیر کارا مورزا جونیور، فعال و روزنامه نگاری که دو بار از مسمومیت هایی که مقامات روسی را مقصر می دانست جان سالم به در برد، اتهامات علیه خود را به عنوان مجازاتی برای ایستادگی در برابر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین رد کرده و این روند را به محاکمه های نمایشی در زمان جوزف استالین، دیکتاتور شوروی تشبیه کرده است.

سازمان های حقوق بشر و دولت های غربی حکم روز دوشنبه را محکوم کردند و خواستار آزادی او شدند. عفو بین الملل این زن 41 ساله را زندانی عقیدتی اعلام کرد.

ولادیمیر کارا مورزا، فعال اپوزیسیون روسی، در 8 فوریه 2023 در دادگاهی در مسکو، روسیه، همراهی می‌شود. (عکس آسوشیتدپرس، فایل) (AP)

اتهامات علیه کارا مورزا، یک شهروند دوتابعیتی روسی-انگلیسی که از زمان دستگیری یک سال پیش در پشت میله های زندان به سر می برد، ناشی از سخنرانی مارس 2022 در مجلس نمایندگان آریزونا است که در آن او تهاجم روسیه به اوکراین را به همراه سخنرانی های دیگر محکوم کرد. خارج از کشور

مقامات از این قانون برای خفه کردن انتقادات از آنچه کرملین “عملیات نظامی ویژه” می نامد استفاده کرده اند.

کارزار گسترده سرکوب از دوران شوروی بی سابقه بوده و گزارش مستقل در مورد درگیری و هرگونه انتقاد عمومی از جنگ را به طور مؤثر جرم انگاری می کند.

دختر 13 ساله او که در مدرسه طرحی ضد جنگ کشید، به پرورشگاه فرستاده شد.

چند روز بعد، سرویس امنیتی روسیه، ایوان گرشکویچ، خبرنگار آمریکایی وال استریت ژورنال را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد.

ولادیمیر کارا مورزا در حالی که در قفس شیشه ای ایستاده است در حالی که در دادگاه شهر مسکو در مسکو، روسیه، در روز دوشنبه، 17 آوریل 2023، در یک قفس شیشه ای ایستاده است، در روز دوشنبه 17 آوریل 2023 دیده می شود. (AP)

کارامورزا در پایان محاکمه خود در بیانیه ای گفت که او به دلیل «سالها مبارزه علیه دیکتاتوری پوتین»، انتقاد از جنگ در اوکراین و تلاش های طولانی او برای حمایت از تحریم های غرب علیه مقامات روسی درگیر در امور انسانی زندانی شده است. نقض حقوق

پدر سه فرزند در اظهاراتی که در حساب توییتر خود منتشر کرد، به دادگاه گفت: می‌دانم روزی خواهد رسید که تاریکی که کشور ما را فرا گرفته از بین خواهد رفت.

“این روز به ناچار فرا خواهد رسید که بهار می آید تا حتی سردترین زمستان را جایگزین کند.”

وقتی قاضی حکم و حکم را با صدای یکنواخت خواند، کارا مورزا آرام واکنش نشان داد.

وکیل او، ماریا ایزمانت، بعداً به نقل از او گفت: “عزت نفس من افزایش یافته است: متوجه شدم که همه چیز را درست انجام داده ام. بیست و پنج سال بالاترین ارزیابی است که می توانم برای انجام کارهایی که انجام دادم و کارهایی که انجام دادم دریافت کنم. به عنوان یک شهروند، به یک میهن پرست و یک سیاستمدار اعتقاد داشت.»

ماریا ایسمونت، وکیل ولادیمیر کارا مورزا، پس از محکومیت ولادیمیر کارا مورزا، فعال مخالف روسی در دادگاه شهر مسکو در مسکو، روسیه، در روز دوشنبه، 17 آوریل 2023، با رسانه ها صحبت می کند. (AP Photo/Alexander Zemlianichenko) (AP)

کارا مورزا یکی از همکاران بوریس نمتسوف، رهبر مخالفان روسیه و منتقد سرسخت پوتین بود که در سال 2015 در نزدیکی کرملین ترور شد.

کارا مورزا در سال های 2015 و 2017 از مسمومیت هایی جان سالم به در برد که کرملین را مسئول آن دانست. مقامات روسیه مسئولیت را رد کرده اند.

یکی دیگر از چهره های سرشناس مخالف، ایلیا یاشین، اواخر سال گذشته به اتهام بی اعتبار کردن ارتش به 8 سال و نیم زندان محکوم شد.

عفو بین‌الملل حکم کارا مورزا را به عنوان «نمونه وحشتناک دیگری از سرکوب سیستماتیک جامعه مدنی، که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته در کرملین گسترش یافته و تسریع یافته است» محکوم کرد.

ناتالیا زویاگینا، مدیر عفو بین‌الملل در روسیه، گفت: «به‌اصطلاح «جنایت‌هایی» که ولادیمیر کارا مورزا برای آن محاکمه شد – سخن گفتن علیه تهاجم و حمایت از جانب قربانیان نقض حقوق بشر – در واقع اقدامات شجاعانه‌ای است. بیانیه.

ولادیمیر کارا مورزا، فعال اپوزیسیون روسی برای گذاشتن گل در نزدیکی محلی که بوریس نمتسوف رهبر مخالفان روسیه در 27 فوریه 2021 در مسکو، روسیه به ضرب گلوله کشته شد، می‌آید. (AP Photo/Alexander Zemlianichenko، فایل) (AP)

این حکم به اشتباه فعالیت‌های حقوق بشری را با «خیانت بزرگ» ترکیب می‌کند و یادآور سرکوب دوران استالین است.»

این گروه کارا مورزا را یک زندانی عقیدتی اعلام کرد و صرفاً به دلیل عقاید سیاسی خود محکوم شد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شد.

مموریال، یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین سازمان های حقوق بشر روسیه که به همراه مدافعان حقوق بشر از اوکراین و بلاروس به عنوان برنده جایزه صلح نوبل 2022 معرفی شد، کارا-مورزا را نیز به عنوان یک زندانی سیاسی معرفی کرده است.

رئیس یادبود، یان راچینسکی، این جمله را “هیولایی” توصیف کرد و افزود که این جمله ترس مقامات از انتقاد را نشان می دهد و “تفاوت بین روسیه امروزی و کشورهای متمدن را نشان می دهد”.

ایالات متحده، بریتانیا، آمریکا، آلمان و سایر دولت های غربی این محکومیت را به شدت محکوم کردند.

سفیر ایالات متحده در روسیه، لین تریسی، چپ، و دبورا برونرت، سفیر بریتانیا در روسیه، پس از محکومیت ولادیمیر کارا مورزا، فعال مخالف روسی در دادگاه شهر مسکو در مسکو، روسیه، در روز دوشنبه، 17 آوریل 2023، با رسانه ها صحبت کردند. AP Photo/Alexander Zemlianichenko) (AP)

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «ولادیمیر کارا مورزا با شجاعت تهاجم روسیه به اوکراین را به‌عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد محکوم کرد».

وزارت امور خارجه اعلام کرد که آندری کلین سفیر روسیه را به دلیل محکومیت احضار کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده از کارا-مورزا به همراه الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسی زندانی، یاحسین و “بسیاری از افراد دیگر که با دفاع جسورانه برای حقوق بشر و آزادی های اساسی با هزینه های شخصی به کشور خود و هموطنان خود خدمت می کنند” ستایش کرد.

این سازمان خواستار آزادی کارا مورزا و بیش از 400 زندانی سیاسی دیگر در روسیه شد.

فولکر تورک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد، این حکم را “ضربه ای دیگر به حاکمیت قانون و فضای مدنی در فدراسیون روسیه” خواند.

راهبان “طرفدار روسیه” در برابر دستور اخراج مقاومت می کنند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از اظهار نظر خودداری کرد.

به گفته وکلای کارا مورزا، سلامتی کارا مورزا در بازداشت بدتر شده است و به گفته وکلای او منجر به ایجاد پلی نوروپاتی – بیماری یا آسیب به اعصاب – در هر دو پای او شده است.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.