نرخ بیکاری استرالیا در حال افزایش است که انتظارات بازار را نادیده می گیرد

استرالیا نرخ بیکاری افزایش یافته است به 3.7 درصد در آوریل رسید، که انتظارات بازار را نادیده می گیرد و اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ثابت بماند.

داده های جدید اداره آمار استرالیا (ABS) نشان داد که در آوریل 2023 حدود 4000 استرالیایی شغل خود را از دست دادند و 18000 نفر بیکار شدند.

نرخ بیکاری در ماه مارس 3.5 درصد بود

AFR، عمومی، هزینه های زندگی، هزینه های روزمره، قهوه، مهاجرت، زندگی در شهر، میزهای شلوغ، مهمان نوازی، کافه، 15 مه 2023 عکس: ناتالی بوگ
نرخ بیکاری انتظارات بازار مالی را به چالش کشیده است. (ناتالی بوگ)

بیورن جارویس، رئیس بخش آمار نیروی کار ABS گفت: اگرچه نرخ بیکاری افزایش یافته است، اما از نظر تاریخی نسبتاً پایین‌تر از سطوحی است که در سال 2022 مشاهده شد.

جارویس گفت: با کاهش اشتغال حدود 4000 نفر و افزایش تعداد بیکاران با 18000 نفر، نرخ بیکاری به 3.7 درصد افزایش یافت.

کاهش اندک اشتغال به دنبال افزایش میانگین ماهانه حدود 39000 نفر در سه ماهه اول سال جاری بود.

نسبت اشتغال به جمعیت 0.2 درصد کاهش یافت در حالی که نرخ مشارکت 0.1 درصد کاهش یافت.

جارویس افزود: «حتی با وجود این ریزش‌ها، هر دو شاخص همچنان بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری کووید-19 و نزدیک به بالاترین سطح تاریخی خود در سال 2022 بودند.»

جارویس اضافه کرد که داده‌های ماه گذشته نشان می‌دهد که تعداد ساعات کار استرالیایی‌ها رشد شدیدی داشته است، نسبت اشتغال به جمعیت بالا و نرخ مشارکت و همچنین نرخ پایین بیکاری تاریخی منجر به بازار کار فشرده می‌شود.

داده‌های امروزی که تا حد زیادی انتظارات بازار را به چالش می‌کشد، به تصمیم بانک مرکزی استرالیا در مورد نرخ‌های بهره پس از افزایش بی‌وقفه نرخ نقدی از ماه می 2022 کمک خواهد کرد.

نرخ نقدی در حال حاضر 3.85 درصد است

فرماندار فیلیپ لو در افزایش نرخ بهره در آوریل اعلام کرد که افزایش بیشتر احتمالی وجود دارد زیرا کنترل تورم که در حال حاضر 7 درصد است همچنان دشوار است.

بانک مرکزی در صورتجلسه ماه آوریل خود گفت: «اعضا همچنین توافق کردند که افزایش بیشتر نرخ‌های بهره ممکن است همچنان مورد نیاز باشد، اما این به چگونگی تحول اقتصاد و تورم بستگی دارد.»

این بانک همچنین گفت که نرخ بیکاری از نظر تاریخی پایین است اما انتظار دارد تا اواخر سال 2024 به 4.5 درصد برسد.

نرخ بیکاری، بازار کار و تورم شاخص‌های کلیدی هستند که در تصمیم‌گیری نرخ بهره بانک نقش دارند.را

مشاغلی که بیشتر در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی هستند

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.