نگرانی ها برای امنیت غیرنظامیان افزایش می یابد زیرا اوکراین در حال بررسی پناهگاه های حمله هوایی قفل شده است

نگرانی ها در مورد امنیت غیرنظامیان افزایش یافت اوکراین در روز شنبه، در حالی که مقامات اعلام کردند که یک بازرسی تقریباً یک چهارم پناهگاه های حمله هوایی کشور را قفل یا غیرقابل استفاده یافت، تنها چند روز پس از آن که یک زن در کیف ظاهراً در انتظار بیرون از یک پناهگاه بسته در جریان یک پناهگاه جان خود را از دست داد. روسی رگبار موشکی

وزارت کشور اوکراین روز شنبه از طریق سرویس مطبوعاتی خود اعلام کرد که از «بیش از 4800» پناهگاهی که بازرسی کرده است، 252 پناهگاه قفل شده و 893 مورد دیگر «غیرقابل استفاده» هستند.

در همان روز، دفتر دادستانی منطقه کیف گزارش داد که چهار نفر در تحقیقات جنایی در مورد مرگ این مرد 33 ساله در روز پنجشنبه در خارج از پناهگاه قفل شده بازداشت شدند. دفتر سارنوالی گفت که یک نفر، یک محافظ امنیتی که نتوانست قفل درها را باز کند، همچنان در بازداشت باقی مانده است، در حالی که سه نفر دیگر، از جمله یک مقام محلی، در بازداشت خانگی قرار گرفته اند.

مردم در طول حمله موشکی روسیه در کیف در 29 مه 2023 در ایستگاه مترو پناه گرفتند. (AP)

به گفته دادستانی، مظنونان به دلیل قصور رسمی که منجر به مرگ یک نفر شده است تا هشت سال زندان محکوم می شوند.

همچنین روز شنبه، ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، گفت که مقامات شهری «بیش از هزار» شکایت در مورد پناهگاه‌های حمله هوایی قفل شده، فرسوده یا ناکافی در یک روز پس از راه‌اندازی خدمات بازخورد آنلاین دریافت کرده‌اند.

در یک به روز رسانی تلگرام، کلیچکو گزارش داد که «تقریباً نیمی» از شکایات مربوط به قفل بودن تأسیسات است، در حالی که حدود یک چهارم مربوط به وضعیت نامناسب آنها است. حدود 250 نفر از ساکنان کیف در نامه ای از کمبود پناهگاه های اطراف شکایت کردند.

وزارت کشور گفت که بیش از 5300 داوطلب از جمله کارکنان اورژانس، افسران پلیس و مقامات محلی به بازرسی پناهگاه ها در سراسر اوکراین ادامه خواهند داد.

روسیه روز پنجشنبه یک رگبار موشکی قبل از سپیده دم به پایتخت اوکراین شلیک کرد و یک دختر 9 ساله، مادرش و یک زن دیگر را کشت که بیشترین تلفات یک حمله به کیف در یک ماه گذشته بود. شوهرش به رسانه های اوکراینی گفت: یک زن 33 ساله در حالی که او و دیگران منتظر ورود به یک پناهگاه قفل شده بودند، جان خود را از دست داد که باعث شد گروه در معرض سقوط قطعات موشک قرار بگیرند.

یک سرباز اوکراینی در حال پریدن از توپخانه خودکششی آلمانی Panzerhaubitze 2000 در موقعیت خود در خط مقدم نزدیک باخموت، منطقه دونتسک، اوکراین. (AP)

در جای دیگر، مقامات منطقه ای اوکراین صبح شنبه گزارش دادند که گلوله باران روسیه حداقل چهار غیرنظامی را در سراسر کشور در 24 ساعت گذشته کشته است. اوله سینیهوبوف فرماندار محلی در تلگرام گفت، یک مرد 67 ساله در ساعات اولیه روز شنبه در حالی که نیروهای روسی منطقه شمال شرقی خارکف را با خمپاره گلوله باران کردند، جان باخت. به گفته Syniehubov، دو غیرنظامی دیگر در روز جمعه و شب گذشته کشته شدند و شش نفر دیگر از جمله یک پسر 3 ساله زخمی شدند.

الکساندر پروکودین، فرماندار منطقه گزارش داد که در خط مقدم منطقه خرسون در جنوب، دو پسر 10 و 13 ساله پس از انفجار یک بمب انفجاری در روز شنبه در یک زمین بازی روستایی با جراحات “جدی” در بیمارستان بستری شدند. پروکودین همچنین گفت که پنج نفر دیگر از جمله دو کودک در اثر گلوله باران روسیه در روز گذشته زخمی شدند.

دفتر دادستان کل اوکراین روز شنبه گزارش داد که در استان سومی در غرب این کشور، یک گلوله خمپاره روسی یک مرد 85 ساله را که در کنار باغ بیرون خانه اش نشسته بود، کشت. به گفته فرماندار محلی ویاچسلاو گلادکوف، گلوله باران همچنین دو نفر را در منطقه بلگورود روسیه درست در آن سوی مرز کشته شدند، از جمله یک زن مسن که در دم جان باخت. گلادکوف افزود که یک زن دیگر نیز به دلیل جراحات در بیمارستان بستری شده است و اوکراین را مسئول این حمله دانست.

تأیید ادعاهای فوق توسط مقامات منطقه ای اوکراین و روسیه بلافاصله امکان پذیر نبود.