هشدار بهداشتی پس از سوار شدن دو مسافر بین المللی به پرواز داخلی بدون قرنطینه صادر می شود

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ویکتوریا صادر کرده است اعلامیه قرار گرفتن در معرض عمومی پس از آنکه مسافران بین المللی قبل از آن بین قرنطینه اجباری پرواز نکردند.

این دو نفر پس از ورود به کشور اوایل امروز و انجام قرنطینه در NSW ، از سیدنی به ملبورن سوار پرواز ویرجین استرالیا شدند. آنها اکنون در ویکتوریا در قرنطینه اجباری به سر می برند.

در این بیانیه آمده است: “یک پاسخ جامع بهداشت عمومی در حال انجام است ، از جمله آزمایش عصر امروز و ردیابی تماس کامل”.

هر کسی که با VA 838 سفر کند و نیمه ظهر از سیدنی خارج شود و در ساعت 1.25 بعد از ظهر به ملبورن برسد ، باید فوراً در خانه قرنطینه کند و برای اطلاعات بیشتر با DHHS با شماره 1300 651 160 تماس بگیرد.

هواپیماهای ویرجین استرالیا ، چهارشنبه ، 5 آگوست 2020 ، در ترمینال فرودگاه سیدنی در سیدنی پارک شده اند. (AP)
علاوه بر این ، مقامات به هرکسی که امروز بعد از ظهر در ترمینال داخلی 3 فرودگاه ملبورن بوده است ، توصیه می کنند که نظارت کند علائم کووید 19 و در صورت بروز علائم به دنبال آزمایش باشید.

DHHS می گوید ، فرودگاه ملبورن به عنوان یک خطر فعلی برای عموم در نظر گرفته نمی شود و مردم می توانند مطابق با محدودیت های موجود به بازدید از فرودگاه ادامه دهند.

هنوز مشخص نیست که این دو مسافر بین المللی از کدام کشور به استرالیا رفته اند.

اوایل امروز ویکتوریا گزارش صفر مورد جدید ویروس کرونا در این ایالت و همچنین مرگ صفر و موارد فعال صفر را با 7،670 نتیجه آزمایش دریافت کرد.

در همین حال در NSW ، هیچ مورد جدیدی از COVID-19 در 24 ساعت تا 8 شب جمعه شب به دست نیافته است ، فقط دو مورد جدید در مسافران خارج از کشور در قرنطینه هتل.

وزیر بهداشت NSW براد هازارد گفت امروز بعدازظهر کارگر دچار “اکثراً احتمالاً” از آمریكا شده است و اعتقاد بر این است كه توسط یك خدمه پرواز به جای مسافر آلوده شده است.