همسر آکشاتا مورتی در یک روز 91 میلیون دلار ضرر می کند

نخست وزیر بریتانیا ریشی سوناک آکشتا مورتی، همسرش، روز دوشنبه (سه شنبه AEDT) پس از سقوط شدید سهام شرکت فناوری هند که توسط پدرش تأسیس شده بود، حدود 91 میلیون دلار از دست داد.

او 0.93 درصد از سهام شرکت نرم افزاری Infosys به ارزش تقریبی 1 میلیارد دلار را دارد.

مورتی دختر NR Narayana Murthy، یکی از ثروتمندترین افراد هند است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و همسرش آکشاتا مورتی در خارج از خیابان داونینگ 10 در لندن. سوناک به دلیل عدم افشای سهام همسرش در یک تجارت مراقبت از کودکان که از بودجه دولتش سود می برد، تحت بازجویی قرار دارد. (AP)

سهام Infosys پس از کاهش چشم انداز برای بخش فناوری هند، سقوط کرد بررسی مالی استرالیا گزارش می دهد

آنها 9.4 درصد بسته شدند که بزرگترین کاهش از مارس 2020 است.

در همین حال، یک ناظر پارلمانی فاش کرد که سوناک به دلیل عدم افشای سهام مورتی در یک تجارت مراقبت از کودکان که از بودجه دولت او سود می برد، تحت تحقیق است.

بر اساس به روز رسانی ارائه شده به نمایندگان بریتانیایی که روز دوشنبه از عید پاک بازگشته اند، دانیل گرینبرگ، کمیسر استانداردهای پارلمانی، هفته گذشته تحقیقاتی را برای نقض احتمالی آیین نامه انجام داد که از اعضا می خواهد در اعلام منافع مالی مربوطه “روشن و صریح” باشند. زنگ تفريح.

پارلمان از اعضا می‌خواهد که منافع مالی خود را ظرف چهار هفته پس از گفته‌هایشان یا اقداماتی که ممکن است تحت تأثیر منافع مالی انجام داده‌اند، افشا کنند.

NR Narayana Murthy، یکی از ثروتمندترین افراد هند، پدر شوهر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا است. (گری Medlicott The Age) (نه)

سخنگوی سوناک می گوید که او به عنوان یک نماینده مجلس اعلامیه ای نداده است، اما “منافع وزارتی” را ثبت کرده است، که معادل افشای وزرای دولت است.

بودجه دولت اعلام شده در ماه گذشته شامل گسترش گسترده مراقبت از کودکان رایگان برای خانواده های کار با کودکان 9 ماهه تا چهار ساله است.

این طرح شامل مشوق های مالی برای افرادی بود که به حرفه مراقبت از کودک پیوستند و اگر از طریق یک آژانس خصوصی انجام شود، انگیزه را دو برابر می کرد.

مورتی سهامی در Koru Kids دارد که در یک وب سایت دولتی به عنوان یکی از شش آژانس ذکر شده است.

این سازمان مشوق های جدید در بودجه را “عالی” ستایش کرد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، زمانی که در اکتبر 2022 به قدرت رسید، قول «صداقت، حرفه‌ای بودن و مسئولیت‌پذیری در هر سطح» را داد. (AP)

از سوناک خواسته شد که در مورد منافع مالی خانواده‌اش در ماه گذشته، پس از اینکه توسط نمایندگان مجلس در مورد اینکه چرا سیاست مراقبت از کودکان به نفع آژانس‌های خصوصی است، کباب شده بود، خواسته شد.

سوناک در پاسخ به این سوال که آیا منافعی برای اظهار نظر دارد یا خیر، به سهام همسرش اشاره ای نکرد.

او گفت: «نه، همه افشاگری‌های من به صورت عادی اعلام می‌شود.

در آن زمان، دبیر مطبوعاتی سوناک گفت که منافع وی در به روز رسانی منافع وزرا در ماه می گنجانده خواهد شد.

سوناک زمانی که در اکتبر به قدرت رسید وعده “صداقت، حرفه ای بودن و مسئولیت پذیری در هر سطح” را داد.

تصویر بن فرانسیس در ساحل ونیز در لس آنجلس، مارس 2023.

بنیانگذار Gymshark 30 ساله به جوانترین میلیاردر بریتانیا تبدیل شد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.