هند پس از دهه ها دچار اولین رکود اقتصادی شده است

هند برای اولین بار در حدود یک ربع قرن به رکود فرو رفته است ، زیرا بیماری همه گیر همچنان بر سومین اقتصاد بزرگ آسیا سنگینی می کند ، که اقتصاددانان هشدار می دهند برای بهبود از رکود اقتصادی تلاش خواهد کرد.

اطلاعات رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه جولای تا سپتامبر 7.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که اقتصاد بیش از 4 درصد رشد داشت ، کاهش یافته است.

این به دنبال کاهش رکورد نزدیک به 24 درصدی تولید ناخالص داخلی در دوره آوریل – ژوئن ، سه ماهه اول سال مالی هند است.

در این عکس که در تاریخ 31 ژوئیه سال 2020 گرفته شده است ، عابران پیاده از کنار مغازه های بسته شده جواهرات طلا در بمبئی عبور می کنند.  فروش کاهش یافته است و صنعتگران به دلیل ترس از ویروس کرونا در خانه خود باقی مانده اند.
در این عکس که در تاریخ 31 ژوئیه سال 2020 گرفته شده است ، عابران پیاده از کنار مغازه های بسته شده جواهرات طلا در بمبئی عبور می کنند. فروش کاهش یافته است و صنعتگران به دلیل ترس از ویروس کرونا در خانه خود باقی مانده اند. (گتی)

“با توجه به مهار گسترش شیوع COVID-19 ، محدودیتهایی برای فعالیتهای اقتصادی اعمال شد که در طول [the first quarter]”وزارت آمار هند روز گذشته در بیانیه ای گفت:” اگرچه محدودیت ها به تدریج برداشته شده اند ، اما بر فعالیت های اقتصادی تأثیر داشته است. ”

در حالی که تولید به رشد بازگشت ، بخش خدمات دومین افت دو رقمی متوالی را تجربه کرد. شیلان شاه ، اقتصاددان ارشد هند در Capital Economics ، گفت: مصرف دولت نیز تا حدودی به دلیل “پاسخ مالی ناکافی به بحران” به شدت کاهش یافت.

شاه افزود ، نتایج اولیه مثبت AstraZeneca در مورد نامزد واکسن آن خبر خوبی برای هند است ، زیرا با توجه به اینکه این کشور یکی از بزرگترین سفارشات را در بین سایر کشورها دارد و این واکسن به صورت محلی تولید خواهد شد.

یک محقق در یک آزمایشگاه در موسسه جنر در آکسفورد ، انگلیس ، روی واکسن ویروس کرونا کار می کند که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. (AP)

وی در یك یادداشت تحقیقاتی گفت: “این واكسن” دلگرم كننده ترین نشانه ای است كه هند تاكنون راهی برای پایان دادن به اپیدمی COVID-19 و فاصله اجتماعی خود ادامه داده است. ”

پریانکا کیشوره ، رئیس اقتصاد هند و آسیای جنوب شرقی در اقتصاد آکسفورد ، اضافه کرد: چالش های توزیع می تواند به این معنی باشد که یک واکسن تا نیمه دوم سال آینده به طور گسترده در دسترس نخواهد بود. همچنین برخی نگرانی ها وجود دارد که عدم وضوح در مورد داده های آزمایشات واکسن می تواند تأیید نظارتی را به تأخیر بیندازد.

هر دو اقتصاددان گفتند که اقتصاد هند راه دشواری در پیش دارد. کیشور گفت: “عدم وجود یک پاسخ جامع مالی … مانع رشد می شود.”

با پایان یافتن چهار ماه بسته شدن مرزها ، صحنه های شادی به پا می شوند

سرمایه گذاران هنگام جلسه بانک مرکزی هند در هفته آینده بسیار توجه خواهند کرد.

شاه افزود: “در این شرایط ، سیاست های پولی احتمالاً برای آینده قابل پیش بینی بسیار شل خواهد ماند و ما فکر می کنیم که بازارها در انتظار افزایش نرخ متوسط ​​در سال 2022 بسیار عجول هستند.”

داده های تولید ناخالص داخلی ، سرنوشت متضاد هند و چین در پی همه گیری را برجسته می کند.

در حالی که بیشتر جهان با ویروس مبارزه می کرد ، بهبود چین در سه ماهه اخیر تسریع شد. این کشور سیاست های سختگیرانه محاصره و ردیابی جمعیت را که قصد داشت این ویروس را مهار کند ، اعمال کرد و صدها میلیارد دلار برای پروژه های بزرگ زیرساختی برای رشد اقتصادی تأمین کرد. این ممکن است تنها اقتصاد بزرگی باشد که سال گذشته را بزرگتر از آغاز خود به پایان برساند.