هنوز هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای در روز اصلی برای توافق نهایی Brexit وجود ندارد

رهبران انگلیس و اتحادیه اروپا روز دوشنبه برای دومین بار در 48 ساعت یک تماس تلفنی پر مخاطب برگزار می کردند ، زیرا دو طرف سیگنالهای تاریکی را درباره احتمال شکستن بن بست و تأمین امنیت ارسال می کردند. معامله تجاری پس از Brexit قبل از اینکه رابطه فعلی در پایان ماه از بین برود.
نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون و اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا قرار بود ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی با تلفن صحبت کنند و تصمیم بگیرند که آیا مذاکرات را قطع می کنند – تصمیمی که می تواند صدها هزار شغل در هر دو طرف را خرج کند و تجارت بین کانال را برای سالها مختل کند تا بیا.
کمیسیون اروپایی
یک عابر پیاده از مرکز کمیسیون اروپا در بروکسل ، 7 دسامبر 2020 عبور می کند. (AP)

میشل بارنیه ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا ، هیچ خبری از دستیابی به موفقیت در این باره نداشت.

وزیر امور خارجه ایرلند سیمون کوونی گفت که پیام بارنیه “بسیار مضر” است.

کوونی به پخش کننده ایرلندی RTE گفت: “من می گویم که او بسیار غمگین است و بدیهی است که در مورد توانایی پیشرفت امروز بسیار محتاط است.”

یک مقام رسمی از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا گفت: “مشکلات همچنان بر سر نظارت قانونی بر هرگونه معامله تجاری و استانداردهای بازی جوانمردانه ای وجود دارد که انگلیس باید بتواند برای صادرات در اتحادیه اروپا انجام دهد. در مورد شیلات نیز ، کار زیادی باقی مانده است ، این مقام که خواست نامش فاش نشود ، گفتگوها ادامه دارد.

پنی موردانت ، وزیر ارشد برنامه ریزی Brexit ، به نمایندگان مجلس عوام گفت که “شرایط بازی برابر” – قوانین رقابت که انگلیس باید برای دستیابی به بازار اتحادیه اروپا موافقت کند – دشوارترین مسئله حل نشده بود.

وی گفت: “ما در یک لحظه حساس هستیم.”

ارز پوند انگلیس در میان عدم اطمینان بیش از 1 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به زیر 1.33 دلار آمریکا (1.79 دلار) رسید.

سخنگوی جانسون ، جیمی دیویس ، از ارائه شانس در مورد معامله منصرف شد.

وی گفت: “من قصد ندارم درصدی روی آن بگذارم.” اگر ما فکر می کنیم توافق هنوز ممکن است ، ما آماده مذاکره تا زمانی که زمان در دسترس داریم هستیم. “

در حالی که انگلیس در تاریخ 31 ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد ، از 31 دسامبر در اتحادیه گمرکی بدون تعرفه اتحادیه باقی مانده است. دستیابی به یک معامله تجاری تا آن زمان اطمینان از عدم تعرفه و سهمیه تجاری کالاهای صادر شده یا وارد شده توسط اتحادیه اروپا است. دو طرف ، اگرچه هنوز هزینه های جدید و کارنامه قانونی وجود دارد.

در نشست صبح زود خود با سفرای اتحادیه اروپا ، بارنیه با برخی از کشورهای عضو مضطرب روبرو شد که می ترسیدند بیش از این به لندن منتقل شده باشد. اگر گفتگوها پس از روز دوشنبه ادامه یابد ، نشست های دو روزه اتحادیه اروپا که از روز پنجشنبه آغاز می شود ، در آن جلسه برگزار می شود ، جایی که نخست وزیر آلمان آنگلا مرکل و رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون بازیگران اصلی هستند.

میشل بارنیر
یک عکس پرونده 12 نوامبر ، رئیس گروه ویژه کمیسیون اروپا برای روابط با انگلستان ، میشل بارنیه ، در مرکز ، مرکز همایش ها را در لندن با تیم خود ترک می کند. مذاکرات تجاری Brexit در 19 نوامبر سال 2020 به مرحله تعلیق درآمده است ، زیرا یک مذاکره کننده اتحادیه اروپا از نظر ویروس کرونا مثبت ارزیابی شده است. (AP)
آلمان بخشی از این معامله را می خواهد زیرا صنعت عظیم اتومبیل سازی آن همیشه یک بازار صادراتی مورد استقبال در انگلیس پیدا کرده است. فرانسه – توسط انگلیس به عنوان “پلیس بد” در مذاکرات تجاری دیده می شود – پیشگام این تقاضا شده است که اگر هنوز می خواهند به بازار سودآور 450 میلیون نفری صادر کنند ، شرکتهای انگلیسی باید خود را با قوانین اتحادیه اروپا و استانداردهای زیست محیطی و اجتماعی هماهنگ کنند.

مسئله شیلات که از نظر سیاسی نیز در نظر گرفته شده است همچنان نقش بسیار بزرگی را ایفا می کند. اتحادیه اروپا خواستار دسترسی گسترده به مناطق ماهیگیری در انگلیس شده است که از لحاظ تاریخی برای صید ماهی های صید خارج از کشور باز بوده است. انگلیس اصرار دارد که باید آبهای خود را کنترل کند و سالانه سهمیه بدهی بدهد.

در حالی که هر دو انگلیس و اتحادیه اروپا می گویند که آنها خواهان یک معامله تجاری هستند ، اعتماد و حسن نیت پس از ماه ها مذاکره آزمایشی تیره می شود.

در یک عارضه دیگر ، دولت جانسون قصد دارد روز دوشنبه قوانینی را نقض کند که توافق نامه خروج از قانون Brexit را که سال گذشته با اتحادیه اروپا منعقد کرد ، نقض می کند.

دولت انگلیس تصدیق می کند که لایحه بازار داخلی قوانین بین المللی را نقض می کند و این قانون توسط اتحادیه اروپا ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و تعداد زیادی از نمایندگان انگلیس ، از جمله بسیاری از اعضای حزب محافظه کار جانسون ، محکوم شده است.

مجلس اعیان ، اتاق فوقانی پارلمان ، ماه گذشته بندهای قانون شکنی را از این قانون حذف کرد ، اما دولت جانسون تلاش می کند تا این مقررات را از روز دوشنبه وارد قانون کند.

بریتانیا می گوید این لایحه که به دولت اختیار می دهد بخشهایی از توافق نامه مربوط به تجارت با ایرلند شمالی را نادیده بگیرد ، به عنوان “بیمه نامه” برای محافظت از جریان کالا در داخل انگلیس در صورت عدم توافق Brexit مورد نیاز است. . اتحادیه اروپا آن را اقدامی ناصواب می داند که می تواند توافق صلح ایرلند شمالی را به خطر اندازد.

کمیسیون اروپایی
یکی از شدیدترین روزها در مذاکرات طولانی مدت تجارت Brexit با اندک خبرهای خوبی در مورد پیشرفت مذاکرات در 7 دسامبر سال 2020 آغاز شد ، به نظر می رسد انگلستان و اتحادیه اروپا هنوز در همان موضوعات باقی مانده اند بن بست برای ماهها (AP)

روز چهارشنبه انگلستان قصد دارد لایحه مالیات را معرفی کند که شامل اقدامات بیشتری در همان راستا باشد و باعث تحریک بیشتر اتحادیه اروپا شود.

اما دولت انگلیس شعبه زیتون را به این اتحادیه پیشنهاد داد و گفت اگر کمیته مشترک انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد ایرلند شمالی در روزهای آینده راه حل پیدا کند ، بندهای قانون شکنی را حذف خواهد کرد. طبق گفته مذاکرات در کمیته که روز دوشنبه ادامه داشت ، سازنده بوده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به اتفاق آرا از هرگونه معامله تجاری پس از Brexit حمایت کنند و توافق نامه همچنان باید توسط پارلمان اروپا به رای گذاشته شود ، رویه هایی که هر توافق را تا پایان مهلت پایان سال پیش می برد.

هر دو طرف از لحاظ اقتصادی در عدم تأمین معامله تجاری رنج خواهند برد ، اما اکثر اقتصاددانان فکر می کنند که اقتصاد انگلیس حداقل در کوتاه مدت ضربه بیشتری خواهد دید ، زیرا انگلیس تقریبا نیمی از تجارت خود را با اتحادیه انجام می دهد.

– گزارش شده با آسوشیتدپرس