هیئت منصفه ادعای تجاوز علیه ترامپ را رد کرد و به متهم 7 میلیون دلار جایزه داد

هیئت منصفه پیدا کرده است دونالد ترامپ E. Jean Carroll، مقاله نویس مشاوره سوء استفاده جنسی در سال 1996، به او جایزه 5 میلیون دلاری (7 میلیون دلار) در حکمی داد که می تواند رئیس جمهور سابق را در حالی که او برای بازپس گیری کاخ سفید کمپین می کند، آزار می دهد.

این حکم در دادگاه فدرال در شهر نیویورک در اولین روز مذاکرات هیئت منصفه اعلام شد. هیئت منصفه ادعاهای کارول مبنی بر تجاوز به او را رد کردند، اما ترامپ را مسئول تجاوز جنسی به او دانستند.

ترامپ تصمیم گرفت در دادگاه مدنی شرکت نکند و در زمان قرائت حکم غایب بود.

ای جین کارول، نفر دوم از سمت راست، در روز سه‌شنبه، ۹ می ۲۰۲۳، در نیویورک به دادگاه فدرال منهتن می‌رسد. (AP Photo/John Minchillo) (AP)
دونالد ترامپ به پسران مغرور گفت
این اولین بار در تاریخ است که یک رئیس جمهور سابق به اتهاماتی از این دست مسئول شناخته می شود. (AP)

هنگام خواندن حکم، کارول سری تکان داد. پس از آن، وکلای او دستان خود را دور او انداختند، و او حامیان خود را در گالری در آغوش گرفت و در میان اشک ها لبخند زد.

جوزف تاکوپینا وکیل ترامپ با کارول دست داد و روبرتا کاپلان وکیل او را در آغوش گرفت. با روشن شدن اتاق دادگاه، صدای خنده و گریه کارول شنیده می شد.

ترامپ بلافاصله با بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی خود به شدت انتقاد کرد و بار دیگر مدعی شد که کارول را نمی‌شناسد و از این حکم به عنوان “ننگ” و “ادامه بزرگترین شکار جادوگران در تمام دوران” یاد کرد.

نتیجه محاکمه اعتباری بود برای کارول، یکی از بیش از ده ها زن که ترامپ را به تجاوز جنسی یا آزار و اذیت متهم کردند. او در سال 2019 با این ادعا که جمهوری خواه به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ منهتن تجاوز کرده است، علنی شد.

جو تاکوپینا، وکیل دونالد ترامپ، روز سه شنبه، 9 می 2023، وارد دادگاه فدرال منهتن در نیویورک می شود. (AP Photo/Seth Wenig) (AP)

ترامپ 76 ساله آن را تکذیب کرد و گفت که هرگز با کارول در فروشگاه برخورد نکرده و او را نمی شناسد. او او را یک “دختر شغل” نامیده است که “داستانی تقلبی و دروغ” را برای فروش کتاب خاطرات اختراع کرده است.

کارول، 79 ساله، به دنبال جبران خسارت نامشخص، به علاوه انصراف از انکار افتراآمیز ترامپ از ادعاهایش بود.

در این محاکمه موضوع صاعقه رفتار ترامپ در قبال زنان مورد بررسی قرار گرفت.

کارول چندین روز شهادت صریح و گاه احساسی داد که توسط دو دوست حمایت می شد و به هیئت منصفه گفتند که او حمله ادعایی را در لحظات و روز پس از آن به آنها گزارش داد.

اعضای هیئت منصفه همچنین از جسیکا لیدز، دلال سابق سهام که شهادت داد ترامپ در دهه 1970 در هواپیما برخلاف میلش ناگهان او را زیر آزموده است، و از ناتاشا استینوف، نویسنده ای که گفت ترامپ برخلاف میلش به زور او را بوسید در حالی که او در حال مصاحبه با او بود، شنیدند. مقاله 2005.

در این تصویر که از ویدئوی منتشر شده توسط کاپلان هکر و فینک گرفته شده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در جریان محاکمه اش علیه نویسنده ای جین کارول در 19 اکتبر 2022 به سوالات پاسخ می دهد. (کاپلان هکر و فینک از طریق AP) (AP)

هیئت منصفه متشکل از شش مرد و سه زن همچنین فیلم ضبط شده معروف «دسترسی به هالیوود» در سال 2005 را دیدند که ترامپ در مورد بوسیدن و گرفتن زنان بدون سؤال صحبت می کرد.

آسوشیتدپرس معمولاً از افرادی که می‌گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نام نمی‌برد، مگر اینکه علناً اعلام کنند، همانطور که کارول، لیدز و استینوف انجام داده‌اند.

تاکوپینا در سخنرانی پایانی روز دوشنبه به هیئت منصفه گفت که حساب کارول آنقدر دور از ذهن است که قابل باور نیست. او گفت که این کار را برای افزایش فروش کتاب خاطرات سال 2019 که در آن ابتدا علناً ادعاهای خود را فاش کرد و برای تحقیر ترامپ به دلایل سیاسی ساخته است.

روبرتا کاپلان، وکیل کارول، گزیده‌ای از تسلیم ترامپ در اکتبر و اظهارات بدنام او در مورد ویدیوی «دسترسی به هالیوود» در سال 2005 را ذکر کرد که در آن گفته بود افراد مشهور می‌توانند بدون درخواست از بین پاهای زنان بگیرند.

ای جین کارول، سه شنبه، 9 مه، 2023، در نیویورک به دادگاه فدرال منهتن می رسد.. (AP Photo/John Minchillo) (AP)

او از هیئت منصفه خواست موکلش را باور کنند.

کاپلان گفت: «او حتی به خود زحمت نداد که شخصاً در اینجا حاضر شود. او بسیاری از آنچه او در اظهارات خود و در بیانیه های عمومی گفته است “در واقع از طرف ما در پرونده حمایت می کند.”

او گفت: «به معنای واقعی، دونالد ترامپ شاهدی بر علیه خودش است. او می داند چه کرده است. او می داند که به ای. جین کارول تجاوز جنسی کرده است.

کارول شهادت داد که در فروشگاه برگدورف گودمن روبروی برج ترامپ با ترامپ برخورد تصادفی داشته است. او گفت این یک تعامل ساده بود که در آن قبل از اینکه ترامپ در اتاق رختکن خشونت آمیز شود، یکدیگر را در مورد امتحان کردن یک لباس زیر زنانه مسخره کردند.

تاکوپینا به هیئت منصفه گفت وقتی کارول حتی نمی‌تواند به یاد بیاورد که چه زمانی ملاقاتش با ترامپ اتفاق افتاده است، دلیلی برای احضار ترامپ به عنوان شاهد وجود ندارد.

او به هیئت منصفه گفت که کارول پس از شنیدن یک موضوع در سال 2012 ادعاهای خود را مطرح کرد قانون و نظم اپیزودی که در آن به زنی در اتاق رختکن بخش لباس زیر یک فروشگاه برگدورف گودمن تجاوز جنسی می شود.

او درباره کارول گفت: «آنها نقشه مخفی خود را بر اساس یک قسمت از یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی الگوبرداری کردند.

دو تن از دوستان کارول شهادت دادند که او مدت کوتاهی پس از وقوع آن، یعنی سال‌ها قبل از ملاقات با ترامپ، به آنها گفت. قانون و نظم قسمت پخش شد

ترامپ در حضور تاریخی در دادگاه سرپیچی کرد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.