وام های مسکن قدیمی با تغییر نکردن هزینه هزاران دلار هزینه Aussies

گزارش جدیدی نشان داده استرالیایی های دارای وام مسکن قدیمی هزاران دلار پس انداز را از دست می دهند.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) امروز گزارش نهایی خود را در مورد تحقیق درباره قیمت وام مسکن ارائه داد.

این تحقیق نشان داد که وام گیرندگان با جستجوی نرخ پایین تری از وام دهنده فعلی خود یا روی آوردن به یک وام دهنده جدید ، به طور بالقوه بیش از آنچه لازم دارند پول خرج می کنند.

'انعطاف پذیر' بازار املاک رونق گرفت
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) امروز گزارش نهایی خود را در مورد تحقیق درباره قیمت وام مسکن ارائه داد. (عرضه شده)

راد سیمز ، رئیس ACCC گفت: “تعداد قابل توجهی از وام گیرندگان وام مسکن در استرالیا چندین سال است که وام دهندگان را عوض نکرده اند ، اما با این کار آنها پس انداز زیادی می کنند.”

“عواملی وجود دارد که مانع تعویض وام دهندگان مسکن برای وام دهندگان است ، از جمله عدم قیمت گذاری مشخص و شفاف ، همچنین هزینه های ناخوشایند و زمان ، اما برای بسیاری از وام گیرندگان ارزش تلاش است.”

بسیاری از وام های مسکن “قدیمی تر” نرخ بهره قابل توجهی بالاتری دارند که به دلیل تأثیر اقتصادی بی سابقه COVID-19 کاهش یافته است.

ACCC فرایندهای آسان تری را برای سهولت در تغییر وام دهندگان پیشنهاد می کند. (دامنه)

آقای سیمز گفت: “اگر شما فردی با وام قدیمی هستید ، ممکن است تعجب کنید که بدانید وام گیرندگان با وام جدید به همان وام دهنده ای که وام خود را با آن پرداخت می کنید راه می روند و نرخ بهره به طور قابل توجهی پایین تر می شوند.”

ACCC توصیه می کند اقدامات جدیدی برای بانکها در نظر گرفته شود که تغییر وام دهندگان – یا جستجوی نرخ جدید – را آسانتر می کند.

آقای سیمز گفت: “وام دهندگان موجود می خواهند وام گیرندگان خود را حفظ کنند ، بنابراین هیچ انگیزه ای برای سریع یا ساده روند تخلیه نداشته باشید.”

“ما می خواهیم تغییر وام در وام گیرندگان همانطور که ممکن است در همه بازارها آسان باشد. توصیه های ما به این منظور ساخته شده است که این روند را سریعتر ، گیج کننده تر و ناامید کننده تر کند.”