وزیر تجارت برای رفع محدودیت های 20 میلیارد دلاری تلاش می کند

وزیر تجارت دان فارل فشار خواهد آورد چین برای برداشتن محدودیت‌ها بر روی کالاهای استرالیایی که امروز وارد پکن می‌شود.

گرم شدن روابط استرالیا و چین در سال گذشته این امید را ایجاد کرده است که محدودیت های 20 میلیارد دلاری بر صادرات جو، شراب، گوشت گاو، خرچنگ و سایر صادرات تا پایان سال برداشته شود.

دولت آلبانی ماه گذشته با تعلیق یک مناقشه تجارت جهانی با چین – بزرگترین شریک تجاری استرالیا – بر سر تعرفه جو.
دون فارل، وزیر تجارت استرالیا در سفر خود به چین، برای لغو تحریم‌های صادراتی استرالیا لابی خواهد کرد. (AP)

فارل در سخنانی قبل از این دیدار گفت که برای حل و فصل اختلافات تجاری و همچنین افزایش ادامه بازداشت روزنامه نگار چنگ لی و نویسنده یانگ هنجون، لابی خواهد کرد. بررسی مالی استرالیا گزارش ها.

“در طول سفر خود من قویا از از سرگیری کامل صادرات بدون مانع استرالیا به چین – برای همه بخش ها – به نفع هر دو کشور و به نفع صادرکنندگان و تولیدکنندگان استرالیایی خواهم بود. همچنین سایر موضوعات مهم برای استرالیایی ها را مطرح خواهم کرد. ،” او گفت.

فارل اولین وزیر تجارت استرالیا خواهد بود که از سال 2019 که روابط کانبرا و پکن در دولت سابق موریسون تیره شد، به چین سفر می کند.

دولت آلبانی علیرغم نگرانی هایش در مورد قاطعیت فزاینده چین در منطقه هند و اقیانوس آرام، برای عادی سازی روابط با پکن فشار می آورد.

در ماه فوریه، فارل یک جلسه مجازی با همتای چینی خود برگزار کرد. این پس از آن صورت گرفت که پنی وانگ، وزیر امور خارجه دسامبر گذشته از پکن بازدید کرد و با مقامات ارشد گفت و گو کرد.

دولت استرالیا پرونده سازمان تجارت جهانی (WTO) علیه چین را به دلیل صادرات جو به طور موقت به حالت تعلیق درآورد. (نه)

فارل گفت: «در ماه فوریه، وزیر وانگ و من با افزایش گفت‌وگو در همه سطوح به‌عنوان مسیری برای از سرگیری کامل تجارت موافقت کردیم.

از آن زمان، دولت استرالیا خرسند است که چندین تحول تجاری مثبت از جمله از سرگیری تجارت زغال سنگ، پنبه و مس و موافقت چین برای انجام بازنگری سریع عوارض بر جو استرالیا رخ داده است.»

چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا با ارزش 287 میلیارد دلار در سال 2022 است.

جنگنده چینی بر فراز دریای مورد مناقشه با هواپیمای نیروی دریایی آمریکا مقابله کرد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.