پادشاه جدید استرالیا در لحظه ای زندگی می کند که برای آن متولد شده است

یک پادشاه جدید تاج گذاری کرده است.

پس از هفت دهه انتظار و دو ساعت دیگر بریتانیایی انفجاری که توسط طلا، ترومپت ها، گروه های کر، افراد مشهور و شرایط شتاب می شود، شاه چارلز III لحظه ای را که به دنیا آمد زندگی کرد.
ملکه الیزابت دوم پسر، روی یک صندلی چوبی 700 ساله با ارتفاع دو متر نشسته و دو عصای طلایی، ارزشمند و بحث برانگیز در دست داشت، در حالی که اسقف اعظم انگلیکن جاستین ولبی با تاج سنت ادوارد نزدیک می شد، آرام منتظر بود.
شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در حال سفر با اتوبوس ایالتی Diamond Jubilee، ساخته شده در سال 1760 و در هر مراسم تاجگذاری از زمان ویلیام چهارم در سال 1831، از کلیسای وست مینستر در مسیر تاجگذاری شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در مسیر کاخ باکینگهام حرکت می کنند. . (گتی)
لندن، انگلستان - 06 مه: (از پایین به سمت راست) شاهزاده ویلیام بریتانیا، شاهزاده ولز، پرنسس شارلوت، شاهزاده لوئیس، کاترین بریتانیا، شاهزاده خانم ولز، پرنس ادوارد، دوک ادینبورگ.  (از بالا تا R) جیمز، ارل وسکس، لیدی لوئیز ویندزور، شاهزاده ریچارد، دوک گلاستر و بیرجیت، دوشس گلاستر در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا در کلیسای وست مینستر در 6 می 2023 در لندن، انگلستان شرکت می کنند. .  تاجگذاری چارلز سوم و همسرش کامیلا به عنوان پادشاه
(ردیف اول) شاهزاده ویلیام، شاهزاده ولز. پرنسس شارلوت؛ شاهزاده لوئیس؛ کاترین، پرنسس ولز؛ شاهزاده ادوارد، دوک ادینبورگ. (ردیف بالا) جیمز، ارل وسکس. لیدی لوئیز ویندزور; شاهزاده ریچارد، دوک گلاستر؛ و بیرجیت، دوشس گلاستر در مراسم تاجگذاری شرکت کردند. (Yui Mok، استخر از طریق AP)

تنظیم مختصری از سرپیچ عظیم، نگاهی به اسقف، نگاهی به زمین، چشمان بسته، و لحظه کامل شد.

چارلز تنها هفتمین پادشاهی شد که تاجی را بر سر می‌گذارد، که دیگر هرگز بر سر نخواهد گذاشت.

در اطراف کلیسای وست مینستر به صدا درآمد: “خدا پادشاه را حفظ کند.”

پس از بیش از یک ساعت و نیم مراسم اوج گیری که بر اساس سنت های باستانی ساخته شده بود، تنها چیزی که باقی مانده بود این بود که رعایای وفادار او، از جمله نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز، سوگند وفاداری بدهند.

شاهزاده ویلیام با عهد خود دنبال کرد، زانو زد، بلند شد، تاج را لمس کرد و گونه پدرش را بوسید.

شاهزاده ولز پدرش پادشاه چارلز سوم را در مراسم تاجگذاری خود می بوسد. (گتی)
پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس
پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس چیزی را در میان مراسم باشکوه مشاهده کردند. (گتی)

سپس زمان آن فرا رسید که کامیلا در مرکز صحنه قرار گیرد و یک انتقال با دقت مدیریت شده چندین دهه از “منفورترین زن” در بریتانیا به ملکه کنسورت و اکنون به سادگی ملکه را تکمیل کند.

به طرز حیرت انگیزی، در مقایسه با سرمایه گذاری ملکه الیزابت دوم، این ماجرا بسیار کمرنگ بود: فقط 2000 مهمان از جمله رهبران جهان، ستاره های پاپ و چهره های مشهور استرالیایی مانند ستاره راک، نیک کیو و ستاره فوتبال سامانتا کر.

ملکه کامیلا، شاهزاده ویلیام، شاهزاده ولز و کاترین، پرنسس ولز پس از مراسم تاجگذاری در 6 می 2023 ابی وست مینستر را ترک می کنند.
ملکه کامیلا ابی وست مینستر را ترک می کند. (گتی)

درعوض، ورود او غیررسمی بود، با مبادله لبخند و گفتگو با پسرعموهایش، پرنسس بئاتریس و یوژنی، و شوهرانشان، ادواردو ماپلی موزی و جک بروکسبانک، هنگام ورود به ابی.

آرزوی یک عمر برآورده شد

کمتر مورد بحث قرار گرفته، اما بسیار جدی تر، اتهامات پرنس اندرو است که از وظایف عمومی کناره گیری کرد و 20 میلیون دلار برای حل و فصل یک پرونده تجاوز جنسی مدنی در میان ارتباط با جفری اپستین، سرمایه دار بدنام پرداخت کرد.

شاهزاده این ادعاها را رد می کند.

تاجگذاری شاه چارلز اعضای سلطنتی بین المللی
شاهزاده هری با پرنسس آن صحبت می کند. (گتی)
نیک کیو
نیک کیو ستاره راک استرالیایی در مراسم تاجگذاری شرکت می کند. (گتی)

با وجود این، و برخلاف هری، دوک یورک با پوشیدن مانتو نیروی دریایی به کلیسای وست مینستر رسید.

هنگامی که چارلز – قبلاً از تاج تشریفاتی خود به تاج سلطنتی امپراتوری فقط کمی کاربردی تر تبدیل شده بود – و کامیلا، در لحظه ای که جمعیت منتظر بودند، به بالکن کاخ باکینگهام ظاهر شد، هیچ یک از شاهزاده ها حضور نداشتند.

سروصدای جمعیت داستان را پیش از آن که دوربین‌های تلویزیونی روی پادشاهان زوم کنند، که صفحه‌های افتخارشان و خانم‌هایی که در انتظار بودند دنبال می‌کردند، بازگو کرد.

قبل از اینکه هلیکوپترهای نیروی هوایی سلطنتی و فلش های قرمز از آسمان خاکستری بارانی، پایین مرکز خرید، و بر فراز کاخ در یک فلای پاستی کوچک شده، غرش کنند، بقیه اعضای خانواده سلطنتی کارشان را دنبال کردند.

شاهزاده و پرنسس ولز، پرنسس شارلوت، شاهزاده لوئیس، پرنس ادوارد، سوفی، دوشس ادینبورگ، لیدی لوئیز ویندزور و جیمز ویسکونت سورن در بالکن کاخ باکینگهام پس از تاجگذاری شاه چارلز سوم.
شاهزاده و پرنسس ولز؛ پرنسس شارلوت؛ شاهزاده لوئیس؛ شاهزاده ادوارد؛ سوفی، دوشس ادینبورگ؛ لیدی لوئیز ویندزور; و جیمز، ویسکونت سورن در بالکن کاخ باکینگهام پس از تاجگذاری شاه چارلز سوم. (نه)
خانواده سلطنتی در بالکن کاخ باکینگهام پس از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم.
خانواده سلطنتی در بالکن کاخ باکینگهام پس از تاجگذاری. (نه)

علاوه بر ملاحظات آشکار قانون اساسی و نمایندگان ستاره، استرالیا از طریق مربی غیرقابل قبول الماس جوبیلی طلایی، که کامیلا و چارلز را به مراسم رفت و آمد کرد، نقش اصلی را ایفا کرد.

شش اسب خاکستری ویندزور غول گرم شده و دارای تهویه مطبوع را با سیستم تعلیق هیدرولیک از میان جمعیت بی‌پایان طرفداران سلطنتی، چترها و جک‌های یونیون که در هوای خیس و دل‌انگیز لندن در The Mall مقاومت می‌کردند، کشیدند.

دیکی آربیتر، دبیر مطبوعاتی سابق سلطنتی، در پوشش خبری 9News از این رویداد گفت: «استقبال بسیار کر کننده است و این فقط می تواند خبر خوبی برای پادشاه و ملکه و نقش آینده آنها به عنوان رئیس دولت و همسر برای پادشاه باشد.

حمل و نقل خودنمایی که برای اولین بار در سال 2014 مورد استفاده قرار گرفت، یک هدیه تولد 80 سالگی از طرف صنعتگر استرالیایی جیم فرکلینگتون بود.

شاه چارلز سوم و ملکه کامیلا با مربی ایالتی Diamond Jubilee سفر می کنند. (AP)
مربی گلد استیت به نام خود عمل می کند. (AP)

برای خانواده سلطنتی و دولت، این مناسبت – با نام رمز عملیات گوی طلایی – نمایشی از میراث، سنت و منظره بی نظیر در سراسر جهان بود.

انتظار می رفت این مراسم توسط میلیون ها نفر تماشا شود، اگرچه هیبت و احترامی که این مراسم برای برانگیختن آن طراحی شده بود تا حد زیادی از بین رفته است – و بسیاری با بالا انداختن شانه به استقبال آن روز رفتند.

حتی برخی با تحقیر با آن برخورد کردند.

معترضان جمهوری خواه برای جشن گرفتن نهادی که می گویند حامی امتیازات و نابرابری است، در کشوری که فقر عمیق تر شده و روابط اجتماعی متلاشی شده است، در بیرون جمع شدند و شعار «پادشاه من نیست» را سر دادند.

آنها از این مراسم استفاده کردند که طبق گزارش ها تا 100 میلیون پوند (187 میلیون دلار) هزینه داشت تا به استرالیایی ها یادآوری کنند که چارلز پادشاه آنها، رئیس دولت و 14 نفر دیگر است.

پادشاه چارلز سوم در تاریخ 2 می 2023 در لندن میزبان تماشاچیان با نخست وزیر استرالیا آنتونی آلبانیز در کاخ باکینگهام است.
پادشاه چارلز سوم در 2 مه میزبان آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا در کاخ باکینگهام بود. (جاناتان برادی – WPA Pool/Getty Images)

آنها گفتند: “جنبش جمهوری استرالیا همچنین از نخست وزیر آنتونی آلبانیز می خواهد تا با امتناع از وفاداری به چارلز، از ارزش های استرالیا دفاع کند.”

در حالی که شایسته است او در این مراسم شرکت کند، اما باید به عنوان نماینده استرالیا این کار را انجام دهد و در تعهدی که یک پادشاه خارجی را بالاتر از استرالیایی ها قرار می دهد، شرکت نکند.

این مراسم همچنین نگرانی‌هایی را در مورد گذشته استعماری بریتانیا برانگیخت که شامل دزدی جواهرات و سایر نمادهای گرانبها از کشورهای آفریقایی تا هند است.

ستاره آفریقا که بر بالای عصای فرمانروایی با صلیب چارلز در حالی که تاج روی سر او گذاشته شده بود، در برخی از این گفتگوها گرفتار شده است.

پادشاه چارلز سوم در حالی که توسط اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی، در مراسم تاجگذاری در کلیسای وست مینستر لندن، شنبه، 6 مه 2023، تاج گذاری می کند، با تاج ادوارد سنت ادوارد می نشیند. (جاناتان برادی/عکس از استخر از طریق AP)
ستاره آفریقا که بر بالای عصای فرمانروایی با صلیب چارلز در حالی که تاج بر سر او گذاشته شده بود، بحث برانگیز است. (AP)

این الماس از یک جواهر بزرگتر بریده شده است که در سال 1905 در آفریقای جنوبی استخراج شد و توسط مقامات استعماری آفریقای جنوبی به خانواده سلطنتی بریتانیا تحویل داده شد.

تاندوکسولو سابلو، فعال، بلافاصله پس از مرگ ملکه به رسانه های آفریقای جنوبی گفت: «الماس کولینان باید با اثرگذاری فوری به آفریقای جنوبی بازگردانده شود.

مواد معدنی کشور ما و سایر کشورها همچنان به ضرر مردم ما به نفع انگلیس است.»

چهره های مشهوری که در مراسم تاج گذاری شرکت کردند

– گزارش با CNN و Associated Press

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.را