پایگاه مخفی پلیس چین در نیویورک فاش شد، دو مرد دستگیر شدند

دو مرد به اتهام کمک به ایجاد یک پاسگاه پلیس مخفی در آن دستگیر شدند شهر نیویورک از طرف چینی ها دولت.
بیش از سه ده افسر در نیروی پلیس ملی چین به استفاده از آنها متهم شده اند رسانه های اجتماعی وزارت دادگستری روز دوشنبه گفت برای آزار و اذیت مخالفان در داخل ایالات متحده.

این پرونده‌ها، در کنار هم، بخشی از مجموعه‌ای از پیگردهای قضایی وزارت دادگستری در سال‌های اخیر با هدف ایجاد اختلال در تلاش‌های دولت چین برای شناسایی فعالان دموکراسی‌خواه ایالات متحده و دیگرانی هستند که آشکارا از سیاست‌های پکن انتقاد می‌کنند.

یک ساختمان شش طبقه با نمای شیشه ای در مرکز، گمان می رود که محل یک پاسگاه پلیس خارجی برای چین در محله چینی های نیویورک باشد.
یک ساختمان شش طبقه با نمای شیشه ای در مرکز، گمان می رود که محل یک پاسگاه پلیس خارجی برای چین در محله چینی های نیویورک باشد. (Bebeto Matthews از طریق AP)
لو جیان وانگ (سوم سمت چپ) و چن جین پینگ (نفر دوم سمت چپ) صبح روز دوشنبه در نیویورک دستگیر شدند.
لو جیان وانگ (سوم سمت چپ) و چن جین پینگ (نفر دوم سمت چپ) صبح روز دوشنبه در نیویورک دستگیر شدند. (عرضه شده)

یکی از این پرونده ها به شعبه محلی وزارت امنیت عمومی چین مربوط می شود که قبل از بسته شدن در پاییز گذشته در میان تحقیقات FBI در داخل یک ساختمان اداری در محله محله چینی منهتن فعالیت می کرد.

به گفته وزارت دادگستری، دو مردی که متهم به ایجاد این پست بودند، تحت هدایت و کنترل یک مقام دولتی چین فعالیت می کردند و پس از اطلاع از تحقیقات، ارتباط با آن مقام را از تلفن های خود حذف کردند.

این افراد با نام “هری” لو جیان وانگ، 61 ساله، اهل برانکس، و چن جین پینگ، 59 ساله، از منهتن، صبح روز دوشنبه در خانه های خود دستگیر شدند.

مقامات وزارت دادگستری می گویند دو مرد به اتهام کمک به ایجاد یک پاسگاه پلیس مخفی در شهر نیویورک از طرف دولت چین دستگیر شده اند.
مقامات وزارت دادگستری می گویند دو مرد به اتهام کمک به ایجاد یک پاسگاه پلیس مخفی در شهر نیویورک از طرف دولت چین دستگیر شده اند. (Bebeto Matthews از طریق AP)

مشخص نیست که آیا آنها وکلایی دارند که می توانند از جانب آنها اظهار نظر کنند.

مقامات مجری قانون ایالات متحده گفتند که این افراد هرگز در وزارت دادگستری به عنوان ماموران یک دولت خارجی ثبت نام نکردند.

پاسگاه پلیس برخی از خدمات اولیه را انجام داد، مانند کمک به شهروندان چینی برای تمدید گواهینامه رانندگی چینی خود.

کشورهایی که بیشترین هزینه نظامی را در جهان دارند

اما به گفته این مقامات، عملکرد “شوم” تری نیز داشت، از جمله کمک به دولت چین برای یافتن یک فعال دموکراسی خواه چینی تبار که در کالیفرنیا زندگی می کرد.

بریون پیس، دادستان ایالات متحده، دادستان فدرال در بروکلین، در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این دستگیری‌ها گفت: «نیویورک خانه بهترین‌های نیویورک است: پلیس نیویورک.

ما به یک ایستگاه پلیس مخفی در شهر بزرگمان نیاز نداریم یا نمی خواهیم.»

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.