پدر به دلیل آب و هوا مانع از رفتن پسرش به سفر مرگبار غار نیوزیلند شد

یکی از والدین دانش‌آموز دبیرستان پسرانه وانگاری می‌گوید که او اجازه نداد پسرش برود سفر کشنده غارهای ابی زیرا او نگران امنیت بود.

اسکاتی بوث در سال یازدهم صاحب یک پسر شد. چیز ایمیلی را مشاهده کرده است – که دوشنبه شب از بوث برای رئیس آموزشگاه در فضای باز مدرسه ارسال شده است – که در آن سؤال شده است که با توجه به آب و هوای بد پیش بینی شده، آیا گشت و گذار برگزار می شود یا خیر.

سفر مرگبار غارهای ابی در نیوزلند
غارهای ابی، وانگاری، جایی که یک دانش آموز دبیرستان پسرانه وانگاری درگذشت. یک Rāhui توسط mana whenua در محل قرار داده شد که از رفتن هر کسی به داخل غارها جلوگیری می کند. (DAVID WHITE/STUFF)

بوث پاسخی دریافت نکرد، بنابراین پسر نوجوانش را از سفر بیرون کشید.

او گفت: «وقتی ایمیلی دریافت کردیم مبنی بر اینکه به دلیل بارش باران پیش بینی شده به جای صخره نوردی غارنوردی می کنند، نگران امنیت سفر شدم.

پس از اینکه هیچ پاسخی از مدرسه دریافت نکرد، بوث گفت “هیچ راهی” وجود ندارد که پسرش را رها کند زیرا هشدارهای هواشناسی برای منطقه وجود دارد.

او گفت: “من خلبان هلیکوپتر هستم و وقتی آن را می بینم خطر را می شناسم و دلیل خوبی برای رفتن به داخل غار در هنگام باران شدید وجود ندارد.”

یک قایق در پشت یک آتش نشانی برای جستجوی پسر گمشده به غارهای ابی رسید.
یک قایق در پشت یک آتش نشانی برای جستجوی پسر گمشده به غارهای ابی رسید. (سوزان ادموندز / مطالب)

وقتی بوث صبح روز سه شنبه هوا را دید، فکر کرد “هیچ راهی” برای ادامه سفر وجود ندارد.

تا زمانی که همسرش گزارش های خبری در مورد حادثه غارهای ابی را در حوالی ساعت 11 صبح به او نشان داد، او متوجه شد که این رویداد لغو نشده است.

او گفت: “مدرسه باید بهتر می دانست – فقط یک معلم و یک مربی آنجا بودند. نباید در یک سفر مدرسه کشته می شد.”

“این ممکن است پسر من باشد.”

سفر مرگبار غارهای ابی در نیوزلند
ایمیلی که اسکاتی بوث بعد از ظهر دوشنبه برای رئیس آموزش در فضای باز ارسال کرد. (غرفه اسکاتی/عرضه شده)

سخنگوی انجمن مربیان فضای باز نیوزیلند گفت، تا آنجا که او می داند، هیچ یک از بزرگسالان حاضر در این سفر عضو این گروه نبودند.

بوث گفت که از این وضعیت “عصبانی” است و به پلیس و WorkSafe شکایت خواهد کرد.

اوایل روز چهارشنبه، WorkSafe تأیید کرد که تحقیقاتی را در مورد مرگ این نوجوان آغاز کرده است. پلیس نیز به نمایندگی از پزشکی قانونی در حال بررسی است.

صبح روز پنجشنبه، دسته‌های گل با پیام‌هایی مانند «آروها» در دروازه‌های دبیرستان پسرانه Whangārei دیده می‌شد.

نگهبانان امنیتی همچنان در مقابل دروازه ها ایستاده اند و از ورود هر کسی به جز کارکنان و دانشجویان جلوگیری می کنند.

یک خبرنگار Stuff در محل گفت که مدرسه در یک بزرگراه شلوغ است و بسیاری از مردم هنگام رانندگی از کنارشان حمایت می کنند.

چیز از کارن گیلبرت اسمیت مدیر دبیرستان پسرانه Whangārei در مورد ایمیل پرسیده است اما پاسخی دریافت نکرده است. گیلبرت اسمیت همچنین از پاسخ دادن به سؤالات در مورد تصمیم گیری درگیر در این سفر “به دلیل احترام به whānau” خودداری کرده است.

چیز صبح پنجشنبه دوباره از گیلبرت اسمیت خواست تا به سوالات مربوط به تصمیم گیری قبل از سفر پاسخ دهد، اما او در زمان انتشار پاسخی نداده بود.

سفر مرگبار غارهای ابی در نیوزلند
پس از مرگ غم انگیز پسری که در غارهای ابی شسته شد، بیرون دروازه‌های دبیرستان پسرانه وانگاری گذاشته شده است. (DENIS PIPER/STUFF)

او در بیانیه‌ای گفت که این تراژدی برای همه در مدرسه احساس می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «ما باید اجازه دهیم تحقیقات کامل و جامع شامل پلیس و ورک ایف در مورد این حادثه غم انگیز تکمیل شود و البته به طور کامل از آن تبعیت خواهیم کرد».

به دلیل خشم والدین و جامعه پس از مرگ، نگهبانان امنیتی روز چهارشنبه در دبیرستان پسرانه Whangārei مستقر شدند.

شورای منطقه Whangārei که مدیریت غارها را بر عهده دارد، گفت که راهویی در محل وجود دارد و غارها به طور موقت بسته خواهند شد.

وینس کوکورولو، شهردار وانگاری گفت که این نتیجه ای نبود که کسی می خواست، اما بازگرداندن جسد پسر به خانواده اش برای خداحافظی بدون تلاش بسیاری از مردم به این سرعت انجام نمی شد.

او گفت: “من از سخنان هاپو حمایت می کنم که گفت این زمان برای ماناکی و مراقبت از همه، به ویژه به خانواده، همسالانش و جامعه مدرسه است.”

این مقاله در ابتدا در ظاهر شد چیز و با اجازه در اینجا بازنشر می شود