پدیده فضایی بسیار نادر پیش نمایشی از مرگ خود زمین می دهد

برای اولین بار، دانشمندان ستاره ای را در حال بلعیدن یک سیاره شکار کردند – نه فقط یک نیش زدن یا گاز گرفتن، بلکه یک لقمه بزرگ.

ستاره شناسان مشاهدات خود را از غول گازی به اندازه مشتری یا بزرگتر گزارش کردند که توسط ستاره اش خورده شده است. این ستاره خورشیدمانند سال‌ها به دلیل کهولت سن پف کرده بود و سرانجام آنقدر بزرگ شد که سیاره‌ای را که به دور نزدیک می‌چرخید را فرا گرفت.

این یک پیش‌نمایش غم‌انگیز از اتفاقی است که وقتی خورشید ما به یک غول قرمز تبدیل می‌شود و چهار سیاره درونی را می بلعد، برای زمین اتفاق می‌افتد.

مورگان مک‌لئود، یکی از نویسندگان مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان، می‌گوید: «اگر تسلی‌بخش باشد، این اتفاق در حدود 5 میلیارد سال آینده رخ خواهد داد.

این جشن کهکشانی بین 10000 تا 15000 سال پیش در نزدیکی صورت فلکی Aquila رخ داد، زمانی که ستاره حدود 10 میلیارد سال سن داشت. به گفته محققان، هنگامی که سیاره از دریچه ستارگان پایین می‌رفت، یک فوران گرم سریع نور و به دنبال آن یک جریان طولانی مدت غبار که با انرژی مادون قرمز سرد به شدت می‌درخشید، رخ داد.

طبق این مطالعه که در مجله Nature منتشر شد، در حالی که نشانه‌های قبلی از نیش زدن ستارگان دیگر در سیارات و پیامدهای گوارشی آنها وجود داشت، این اولین باری بود که خود پرستو مشاهده شد.