پرونده های فاش شده سیا نشان می دهد چین در حال ساخت سلاح سایبری برای ربودن ماهواره های دشمن است

اسناد جاسوسی آمریکا نشان می دهد چین گزارش ها می گویند که در حال ساخت سلاح های سایبری پیشرفته ای است که قادر به ربودن ماهواره های کشورهای غربی مانند استرالیا هستند.

پکن جنگ اطلاعاتی را در اولویت قرار داده است و به دنبال توانایی “تصرف کنترل” ماهواره ها در فضا است، فایل فوق محرمانه سیا به بیرون درز کرده است. فایننشال تایمز نشان می دهد.

سلاح‌های سایبری که توسط ارتش آزادی‌بخش خلق چین توسعه می‌یابد، ماهواره‌ها را قادر به پشتیبانی از سیستم‌های ارتباطی، تسلیحاتی و نظارتی نخواهد کرد.

اسناد افشا شده پنتاگون نشان می دهد که چین در حال برنامه ریزی برای ساخت سلاح های سایبری با قابلیت کنترل ماهواره ها است. (ناسا)

تحلیلگران سیا در یکی از اسناد فاش شده گفتند، این فناوری همچنین چین را قادر می سازد تا انتقال داده های کشور دشمن را کنترل کند و کنترل کامل سیستم های ماهواره ای خود را از طریق نظارت و هک به دست آورد.

ادعاهای مندرج در اسناد پنتاگون در بحبوحه تنش بین ایالات متحده و چین بر سر ادعای پکن در مورد جزیره خودمختار تایوان مطرح شده است.

چه زمانی تایوان رئیس جمهور تسای اینگ ون هشدارهای چین برای دیدار با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه جاری در کالیفرنیا را رد کرد، پکن با تمرینات نظامی گسترده ای که شبیه محاصره تایوان بود، پاسخ داد.

اسناد فاش شده ارزیابی های محرمانه ایالات متحده در مورد جنگ روسیه در اوکراین، توانایی ها و منافع ژئوپلیتیکی سایر کشورها و سایر مسائل امنیت ملی را در معرض دید جهانیان قرار می دهد.

تحقیقات مقامات ایالات متحده در مورد مواردی است که نقص های امنیتی رخ داده است که به خلبان جک تکسیرا اجازه می دهد اسناد سطح فوق سری را از پایگاه گارد ملی ماساچوست که در آن کار می کرد حذف کند.

سامانه ماهواره‌ای استارلینک ارتباطات مهمی در میدان نبرد برای ارتش اوکراین فراهم می‌کند. (AP)

Teixeira در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در بوستون به حذف و نگهداری غیرمجاز اطلاعات طبقه بندی شده و دفاع ملی متهم شد. او وارد درخواستی نشده است.

چندین دهه است که ماهواره های جاسوسی توسط ارتش کشورهای مختلف به فضا پرتاب شده اند

کشورهایی که بیشترین هزینه نظامی را در جهان دارند

از زمان آغاز درگیری در فوریه 2022، ماهواره‌های Starlink ارائه شده توسط شرکت SpaceX ایلان ماسک برای ارتش اوکراین در شناسایی مواضع دشمن و جمع‌آوری اطلاعات بسیار مهم بوده است.

و هفته گذشته، کره شمالی اعلام کرد که در آستانه پرتاب یک ماهواره نظامی است.

– گزارش شده با آسوشیتدپرس

استاینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.