پسر نوجوان 8 کودک نگهبان مدرسه را در صربستان کشت

آ نوجوان که به سمت او تیراندازی کرد مدرسه در مرکز بلگراد، صربستانپلیس می گوید، طرح هایی از کلاس های درس کشید و فهرستی از افرادی که قصد هدف قرار دادن آنها را داشت، نوشت.

او روز چهارشنبه هشت دانش آموز و یک نگهبان مدرسه را کشت و سپس دستگیر شد.

پدر یکی از دانش‌آموزان مدرسه در مرکز بلگراد گفت که تیرانداز وارد کلاس درس دخترش شد و به سمت معلم دخترش و سپس همکلاسی‌هایش در حالی که زیر میزشان فرو رفتند تیراندازی کرد.

مردی در ورودی بیمارستانی در بلگراد، صربستان، چهارشنبه 3 مه 2023 گریه می کند. (عکس آسوشیتدپرس/ میلوش میسکوف) (AP)

به گفته یک مقام محلی، اکثر دانش آموزان توانستند از در پشتی فرار کنند.

وسلین میلیچ، یکی از مقامات ارشد پلیس گفت که تیرانداز طرح هایی از کلاس های درس کشید و فهرستی از کودکانی که قصد داشت در حمله ای که برای یک ماه برنامه ریزی کرده بود، «محلول» کند، نوشت.

میلیچ گفت که کوستا کچمانوویچ وقتی حمله به پایان رسید، خودش با پلیس تماس گرفت.

پیش از این، پلیس گفت کچمانوویچ دانش آموز مدرسه ولادیسلاو ریبنیکار بوده و در سال 2009 به دنیا آمده است. آنها گفتند که او از اسلحه پدرش استفاده کرده است.

شش کودک دیگر و یک معلم نیز در این حمله در بیمارستان بستری شدند.

تصاویر رسانه‌های محلی غوغایی را نشان می‌دهد که پلیس کچمانوویچ را که سرش را پوشانده بود در حالی که مأموران او را به سمت یک ماشین هدایت می‌کردند، خارج کردند.

یک مظنون در خارج از مدرسه ولادیسلاو ریبنیکار در بلگراد، صربستان، چهارشنبه، 3 مه 2023 توسط پلیس اسکورت می شود. (عکس AP) (AP)

پلیس بلوک های اطراف ولادیسلاو ریبنیکار را که در محلی به عنوان یک مدرسه ابتدایی شناخته می شود و دانش آموزان آن معمولاً بین 6 تا 15 سال سن دارند، مسدود کرد. مقامات بعداً کیسه های جسد را به یک ون در انتظار حمل کردند.

تیراندازی های دسته جمعی در صربستان و در وسیع تر منطقه بالکان بسیار نادر است. در سال های اخیر هیچ کدام در مدارس گزارش نشده است. در آخرین تیراندازی جمعی، یک جانباز جنگ بالکان در در سال 2013، 13 نفر در مرکز صربستان کشته شدند دهکده.

کارشناسان اما بارها نسبت به خطری که تعداد زیاد تسلیحات در کشور پس از جنگ های دهه 1990 ایجاد می کند، هشدار داده اند.

آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند که دهه‌ها بی‌ثباتی ناشی از درگیری‌ها و همچنین سختی‌های اقتصادی مداوم می‌تواند منجر به چنین طغیان‌هایی شود.

زنان در بلگراد، صربستان، چهارشنبه، 3 مه 2023 به صفحه نمایش تلفن همراه نگاه می کنند. (AP Photo/Milos Miskov) (AP)

پلیس گفت که تماسی در مورد تیراندازی در حدود ساعت 8:40 صبح (4:40 بعد از ظهر به وقت شرقی) در روز اولی که کلاس ها پس از یک تعطیلات آخر هفته طولانی برای تعطیلات 1 مه از سر گرفته شد، دریافت کردند.

دانش آموزی که در یک کلاس ورزشی بود که در نقطه دیگری از ساختمان تیراندازی شد، گفت: “من توانستم صدای تیراندازی را بشنوم. بی وقفه بود.”

مادرش از او خواست که نامش را به خاطر سنش مخفی کنند.

دانش آموز گفت: “من نمی دانستم چه اتفاقی می افتد. ما چند پیام تلفنی دریافت می کردیم.”

او مظنون را “مردی آرام” توصیف کرد که نمرات خوبی داشت.

کودکان پس از تیراندازی در بلگراد، صربستان، چهارشنبه، 3 مه 2023، مقابل مدرسه ولادیسلاو ریبنیکار منتظر می مانند. (AP Photo/ Darko Vojinovic) (AP)

او گفت: “او با همه باز نبود. مطمئناً من انتظار نداشتم این اتفاق بیفتد.”

میلان ندلیکوویچ، شهردار منطقه وراکار بلگراد، جایی که تیراندازی در آن رخ داد، گفت که بیشتر دانش آموزان از در پشتی مدرسه بیرون آورده شدند.

وی گفت: ما نظارت تصویری داریم، اما اکنون این یک درس است، ما به فلزیاب هم نیاز داریم.

“این یک تراژدی بزرگ است… چیزی شبیه به این (در بلگراد اتفاق می افتد). چنین تراژدی در یک مدرسه ابتدایی.”

مردم پس از تیراندازی در بلگراد، صربستان، چهارشنبه، 3 مه 2023، مقابل مدرسه ولادیسلاو ریبنیکار منتظر می مانند. (AP Photo/ Darko Vojinovic) (AP)

به گفته رئیس بیمارستان که حال یک کودک و معلم وخیم است، چهار دانش آموز و یک معلم به بیمارستان دانشگاه اعزام شدند.

میلان میلوسویچ، که گفت دخترش در زمان تیراندازی در کلاس تاریخ بوده است، به تلویزیون N1 گفت که وقتی شنید چه اتفاقی افتاده است به مدرسه رفت.



<p>در بزرگترین تیراندازی جمعی در مدرسه در تاریخ ایالات متحده، مرد مسلح سونگ هوی چو در 16 آوریل 2007 جان 32 نفر را در ویرجینیا تک گرفت.</p>
<p><strong>برای دیدن برخی از مرگبارترین تیراندازی های دسته جمعی در تاریخ آمریکا کلیک کنید.</strong></p>
<p>“/></p></div>
<div class=

در تصاویر: مرگبارترین تیراندازی دسته جمعی در تاریخ ایالات متحده

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.