پلیس Met به “پشیمانی” از دستگیری شش معترض ضد سلطنت اعتراف کرد

اتهامات علیه دستگیری شش معترض ضد سلطنتی پیش از این افزایش یافته است تاجگذاری شاه چارلز سوم، پس از اینکه پلیس لندن از بازداشت آنها ابراز “تأسف کرد” و رهبر این گروه جمهوری خواه اقدامات قانونی احتمالی را اعلام کرد.

انتقادها از این قانون روز سه‌شنبه افزایش یافت زیرا وزیر پلیس در پارلمان مورد بازجویی قرار گرفت و پلیس با اتهامات مربوط به خفه کردن حق اعتراض آزاد روبرو شد.

در تصاویر ارائه شده توسط گروه ضد سلطنتی جمهوری، پلیس با معترضان در لندن قبل از تاجگذاری در 6 می 2023 صحبت می کند. (جمهوری)

گراهام اسمیت، مدیر اجرایی جمهوری، گفت که در حال بررسی اقدام قانونی در مورد آنچه که او آن را “حمله مستقیم به دموکراسی ما و حقوق اساسی هر فرد در کشور” خواند، بررسی می کند.

پلیس متروپولیتن لندن اواخر روز دوشنبه (سه‌شنبه AEST) بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که وثیقه شش معترض لغو شده است و هیچ اقدام دیگری انجام نخواهد شد.

نیروی پلیس در بیانیه ای گفت: «ما متاسفیم که آن شش نفر دستگیر شده نتوانستند به گروه گسترده تر معترضان در میدان ترافالگار و سایر نقاط در مسیر راهپیمایی بپیوندند.

پلیس اصرار داشت که دلایل منطقی برای این باور دارد که اقلامی که معترضان می‌گویند برای ایمن کردن پلاکاردهایشان «می‌تواند به عنوان قفل روی دستگاه‌ها استفاده شود» دارد، اقدامی که به تازگی ممنوع شده است، اما اعتراف کرد که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد.

آنها گفتند که در آن زمان مشخص نبود که یکی از دستگیرشدگان با افسران ارتباطی ویژه اعتراضات قبل از این رویداد صحبت کرده باشد، ادعایی که جمهوری انکار کرد.

قوانین جدید به پلیس این امکان را می دهد که اقدامات قوی تری علیه معترضان مسالمت آمیز انجام دهد. (جمهوری)

اسمیت که دو دهه است علناً خواستار جایگزینی سلطنت با یک رئیس دولت منتخب شده است، گفت که سه افسر پلیس Met دوشنبه شب به خانه او آمدند، عذرخواهی کردند و تلفن و تسمه های توقیف شده اش را پس دادند.

مدیرعامل گفت که او به مدت 16 ساعت در بازداشت بوده است و “به صراحت اعلام کرد که عذرخواهی پذیرفته نمی شود”.

او در توییتر گفت: “این یک قسمت شرم آور بود و ما با وکلا در مورد اقدامات قانونی صحبت خواهیم کرد.”

من همچنین انتظار دارم تحقیقات کاملی در مورد اینکه چرا آنها مکرراً به ما دروغ گفته‌اند و چه کسی اجازه بازداشت را داده است، انجام شود.»

نوشتن در استاندارد عصر سر مارک رولی، رئیس پلیس Met، از افسران خود دفاع کرد و گفت که در حالی که “متاسفانه” این شش نفر نتوانستند به اعتراض بپیوندند، او از اقدامات آنها حمایت کرد.

رولی گفت که پلیس اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد معترضان ناشناس قصد دارند از زنگ خطر تجاوز جنسی و تگرگ‌های بلند استفاده کنند تا اسب‌های نظامی را در مراسم تاج‌گذاری وحشت زده کنند.

او گفت: «ما همچنین اطلاعاتی در دست داشتیم که مردم قصد داشتند بناهای تاریخی را تخریب کنند، رنگ به سمت راهپیمایی پرتاب کنند و در مسیر حرکت کنند.

در حالی که می‌گفتیم تحملمان برای برهم زدن جشن تاجگذاری کم است، اما صفر نبود.»

در حالی که مردم در امتداد The Mall جمع می شوند، یک معترض با افسران پلیس صحبت می کند. (گتی)

کریس فیلپ، وزیر پلیس محافظه‌کاران نیز از افسران دفاع کرد و گفت که آن‌ها “باید در یک موقعیت بسیار تحت فشار در برابر یک تصویر اطلاعاتی تهدیدآمیز قضاوت‌های سخت را در زمان سریع انجام می‌دادند”.

قانون نظم عمومی که به پلیس اجازه می‌دهد تظاهرکنندگان را برای یافتن اقلامی از جمله قفل و چسب جستجو کند، برای کسانی که جاده‌ها و دیگر زیرساخت‌های مهم را مسدود می‌کنند ممکن است یک سال زندان محکوم شود.

قوانین مشابهی که ناشی از ناامیدی نسبت به اعتراضاتی است که عمدتاً توسط طرفداران محیط زیست انجام می شود و تلاش می کنند اقدامات بیشتری را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان انجام دهند، در چندین ایالت استرالیا وضع شده است.

در حالی که فیلپ روز سه‌شنبه در مجلس عوام تحت فشار قرار گرفت، از جمله از طرف سیاست خود، درخواست‌هایی برای بررسی وجود داشت.

عکسی مناسب برای یک پادشاه: سلطنتی ها پرتره های رسمی تاجگذاری را منتشر می کنند

دیوید دیویس، نماینده محافظه کار، گفت: «در عرض یک هفته برای لایحه نظم عمومی، ورود به قانون و اولین استفاده جدی از آن، ما در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که رئیس Met باید از افرادی که به اشتباه دستگیر شده‌اند عذرخواهی کند.»

فیلپ گفت هیچ برنامه ای برای بازنگری این قانون وجود ندارد، که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ماه گذشته آن را “قانونی عمیقا نگران کننده” خواند که با تعهدات بین المللی کشور “ناسازگار” است.

صدیق خان، شهردار لندن گفت که از جلسه درخواست شفافیت بیشتر کرده است.

او در توییتر گفت: «در حالی که این حیاتی است که پلیس بتواند ما را ایمن نگه دارد، اما باید با حمایت از حق اعتراض مسالمت آمیز – بخشی جدایی ناپذیر از دموکراسی – متعادل باشد.

لندنی‌ها می‌خواهند سریعاً اطمینان حاصل کنند که هر درسی که باید آموخته شود، آموخته خواهد شد.»

اسمیت گفت که او به دنبال توضیح در مورد دو معترض دیگر جمهوری است که دستگیر شده اند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.