پنی وانگ هشدار داد که جنگ تایوان برای همه فاجعه بار خواهد بود

وزیر امور خارجه پنی وانگ هشدار داده است که منطقه هند اقیانوس آرام در بحبوحه تشدید رقابت استراتژیک بین کشورها با “متخاصم ترین شرایط در دهه های اخیر” مواجه است.

وونگ گفت که جنگ در تنگه تایوان برای همه “فاجعه بار” خواهد بود. نقش استرالیا “کاهش گرما” بین کشورهای رقیب بود.

پنی ونگ وزیر امور خارجه گفت که جنگ بر سر تایوان “فاجعه بار” خواهد بود. (عکس از توبی ملویل – WPA Pool/Getty Images) (گتی)

و رویکرد من به این موضوع صرفاً سیاستمداری نیست که به دنبال پرهیز از سؤالات فرضی است. این یک ارزیابی صریح و روشن از منافع ما است. ما نمی خواهیم شاهد تغییر یکجانبه در وضعیت موجود باشیم.

ما خواستار حل مسالمت آمیز مسایل بین تنگه ها از طریق گفتگو بدون تهدید یا استفاده از زور یا اجبار هستیم. زیرا اجازه دهید کاملاً واضح بگویم – جنگ بر سر تایوان برای همه فاجعه بار خواهد بود.

بنابراین من آن را اکنون در باشگاه ملی مطبوعات می گویم – برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم احتمالی – وظیفه ما این است که حرارت را در هر گونه درگیری احتمالی کاهش دهیم و فشار بر دیگران را برای انجام همین کار کاهش دهیم.

وونگ همچنین در مورد تلاش های استرالیا برای تثبیت روابط با چین و در عین حال تلاش برای مقابله با افزایش نفوذ این ابرقدرت در منطقه صحبت کرد.

او گفت استرالیایی ها باید درک کنند که “چین به چین بودن خود ادامه خواهد داد”.

در این عکس منتشر شده توسط خبرگزاری شین هوا، موشکی از نیروی موشکی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در تمرینات نظامی در اطراف تایوان در 9 آوریل 2023 شرکت می کند. (AP)

«قدرت بزرگی مانند چین از هر ابزاری که در اختیار دارد برای به حداکثر رساندن انعطاف‌پذیری و نفوذ، سیاست‌های صنعتی داخلی، سرمایه‌گذاری عظیم بین‌المللی خود در زیرساخت‌ها، دیپلماسی و توانایی نظامی و دسترسی به بازارهایش استفاده می‌کند.

“این صنعت دولتی چالش برای قدرت های متوسط ​​مانند ما و شرکای ما در آسیای جنوب شرقی و اقیانوس آرام را نشان می دهد. با این حال، ما نیازی به هدر دادن انرژی با شوک یا خشم از چین که به دنبال منفعت آن است نیست. در عوض، ما باید انرژی خود را هدایت کنیم. در فشار برای منافع خودمان.”

وونگ گفت که استرالیا به دنبال یک “تعادل استراتژیک” در اقیانوس آرام هند است “که در آن هیچ کشوری تسلط نداشته باشد و هیچ کشوری تحت سلطه نباشد”.

وانگ همچنین از تلاش دولت فدرال برای ساخت زیردریایی های هسته ای تحت طرح AUKUS با ایالات متحده و بریتانیا دفاع کرد.

پل کیتینگ در باشگاه مطبوعات.
پنی وانگ، وزیر امور خارجه گفت، نخست وزیر سابق پل کیتینگ با انتقاد از توافقنامه دفاعی AUKUS، میراث خود را کاهش داده است. (AAP)

او گفت که پروژه دفاعی بی‌سابقه 368 میلیارد دلاری برای استرالیا “لحظه‌ای دگرگون‌کننده” است که به حفظ صلح کمک می‌کند.

وونگ همچنین به سیاستمدار ارشد حزب کارگر و نخست وزیر سابق پل کیتینگ که به حمایت دولت آلبانی از AUKUS حمله کرد، پاسخ داد.

او گفت که نظرات کیتینگ با انتقاد از توافقنامه زیردریایی‌های هسته‌ای، میراث او را کاهش داده است.

جنگنده چینی بر فراز دریای مورد مناقشه با هواپیمای نیروی دریایی آمریکا مقابله کرد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.