چه موقع آن را در استرالیا ببینیم

در ساعات اولیه فردا ، بارش شهابی لئونید ستاره های تیراندازی را به آسمان می فرستد.

در استرالیا ، باران بعد از نیمه شب بیشترین دیده خواهد شد ، اما اداره هواشناسی پیش بینی کرده است که “طوفان شهاب سنگ” وجود نخواهد داشت – که با مشاهده 1000 شهاب در ساعت رخ می دهد.

بارش شهابی لئونیدس امشب بار دیگر در آسمان استرالیا قابل مشاهده است. (کریگ آبراهام)

آخرین طوفان شهاب سنگ لئونید در سال 2001 بود.

دنباله دار کوچک تمپل-تاتل ، بدن مادر لئونیدها ، از مدار زمین عبور خواهد کرد ، و یک باران بخار از بقایای جو را ایجاد می کند.

تکمیل یک مدار خورشید برای دنباله دار 33 سال طول می کشد.

به طور معمول در هر ساعت بین 10 تا 15 شهاب وجود دارد. بررسی برخط تا ببینید چه زمانی در قسمت شما از جهان قابل مشاهده است.

بارش شهاب سنگ نام خود را از صورت فلکی لئو شیر گرفته است ، زیرا شهاب سنگ ها از ستاره هایی که یال شیر را تشکیل می دهند می آیند.

اما نیازی نیست که در جهت صورت فلکی نگاه کنید ، زیرا شهاب سنگ ها در سراسر آسمان ظاهر می شوند.

شهاب های درخشان همچنین می توانند رنگارنگ باشند و سریع هستند و با سرعت 70 کیلومتر در ثانیه حرکت می کنند – در میان سریع ترین شهاب ها.

گلوله های آتشین و شهاب سنگ های “خاک ساز” نیز از مشخصه های باران لئونید است. گلوله های آتش درخشان و بزرگتر هستند و می توانند بیش از متوسط ​​شهاب دوام داشته باشند ، در حالی که مرتع کنندگان زمین با دمهای طولانی و رنگارنگ نزدیک به افق ظاهر می شوند.

ناظران برای داشتن بهترین دید باید به مکانی بدون آلودگی نوری برسند. (برایان چارلتون)

بارش شهابی لئونید با بارش شهابی شمال تورید همپوشانی دارد ، بنابراین ممکن است برخی از شهاب سنگهای حاصل از آن باران نیز قابل مشاهده باشند.

توریدهای شمالی نیز به دلیل گلوله های آتش معروف هستند ، به این معنی که اگر یک یا دو گلوله آتشین را مشاهده کنید ، می تواند از آن دوش ریشه داشته باشد.

آلودگی نوری از شهرها می تواند مانع دید شود ، بنابراین به یک مکان ساکت و با نور کمتر برانید.

یک منطقه باز با دید وسیع به آسمان پیدا کنید و دسته جمع شدن را فراموش نکنید.

اگر شما می خواهید از شهاب باران لئونید عکس بگیرید، ناسا پیشنهاد می کند از دوربینی با فوکوس دستی روی سه پایه با کابل شاتر یا تایمر داخلی استفاده کنید که مجهز به لنز زاویه باز است.