چگونه خورشید گرفتگی نادر 20 آوریل در استرالیا را ببینیم. بهترین زمان و راهنمای مشاهده، توضیح داده شده است

خورشید به طور کامل در پشت ماه بر فراز نینگالو در 1200 کیلومتری شمال ناپدید می شود. پرت، در ساعت 11:27 صبح AWST – این اولین بار برای استرالیای غربی از سال 1974 است.

تمام ایالت های دیگر در سراسر کشور در ساعت 1:27 بعد از ظهر (AEST) یک ماه گرفتگی جزئی را تجربه خواهند کرد و خورشید گرفتگی کامل بعدی برای ایالت های شرقی استرالیا در سال 2028 رخ خواهد داد.

تماشای مستقیم: ما خورشید گرفتگی کامل را از ساعت 13:00 AEST در 9news.com.au در روز پنجشنبه به صورت زنده پخش خواهیم کرد.

استرالیای غربی هفته آینده با خورشید گرفتگی نادری مواجه خواهد شد، یک رویداد ستاره ای که ایالت از سال 1974 تاکنون شاهد آن نبوده است.
استرالیای غربی هفته آینده با خورشید گرفتگی نادری مواجه خواهد شد، یک رویداد ستاره ای که ایالت از سال 1974 تاکنون شاهد آن نبوده است. (Getty Images/iStockphoto)

چگونه خورشید گرفتگی را تماشا کنیم

نگاه مستقیم به خورشید، حتی در زمان خورشید گرفتگی، خطرناک است و می تواند منجر به آسیب دائمی چشم شود.

دکتر اندرو کامرون از دانشگاه فناوری سوئینبرن گفت: “ایمن ماندن هنگام مشاهده خورشید گرفتگی بسیار مهم است.”

قانون شماره یک این است که هرگز با چشم غیرمسلح مستقیم به خورشید نگاه نکنید، زیرا حتی یک نگاه کوتاه می تواند برای همیشه به بینایی شما آسیب برساند.

انجمن نجوم استرالیا تماشای ماه گرفتگی و کسوف جزئی را به دو روش مطمئن پیشنهاد می کند:

  • استفاده از «عینک گرفتگی» یا نمایشگرهای خورشیدی دستی با فیلترهای خورشیدی مطابق با استانداردهای بین المللی
  • با استفاده از طرح ریزی سوراخ سوزنی از طریق یک کارت بزرگ با یک سوراخ دو میلی متری در مرکز برای نمایش تصویری از خورشید بر روی سطح دیگری که حدود یک متر فاصله دارد.

کامرون می‌گوید روش مشاهده سوراخ سوزن بهترین است، و هشدار می‌دهد که عینک ایمنی باید با دقت استفاده شود.

او گفت: «عینک های خورشید گرفتگی محافظ یک راه حل دیگر است.

اما باید مراقب باشید تا اطمینان حاصل شود که هر دو به طور مناسب برای تماشای خورشید رتبه بندی شده اند و کاملاً آسیب ندیده اند، زیرا حتی یک خراش کوچک می تواند نور کافی را برای آسیب دیدگی ایجاد کند.

شما می توانید عینک های محافظ خورشیدی را به صورت آنلاین خریداری کنید. آنها باید الزامات استاندارد بین المللی ISO 12312 2 را برآورده کنند تا ایمن در نظر گرفته شوند.

می توانید در مورد الزامات بیشتر بدانید اینجا

کجا می توان کسوف را تماشا کرد؟

همه نمی توانند دید خوبی از ماه گرفتگی داشته باشند، و فقط تماشاگران (اما دوباره، لطفاً در واقع مستقیم به خورشید خیره نشوید) در برخی از مناطق استرالیای غربی می توانند از ماه گرفتگی کامل در ساعت 11:27 صبح (به وقت محلی) لذت ببرند. ).

پروفسور مایکل ویتلند، کارشناس اخترفیزیک خورشیدی در دانشگاه سیدنی، گفت: با مشاهده از شبه جزیره کیپ شمال غربی در استرالیای غربی، ماه به طور کامل خورشید را پنهان می کند.

“در اینجا، مسیر کلیت فقط از ساحل، از جمله شهرهای Exmouth و Learmonth عبور می کند.”

هر چند بقیه کشور چندان خوش شانس نیستند.

ویتلند گفت: “در بیشتر استرالیا، ماه گرفتگی جزئی خواهد بود – ماه فقط تا حدی جلوی خورشید را می گیرد.”

“در سیدنی حداکثر پوشش 19 درصدی بر اساس ناحیه خورشید وجود خواهد داشت (از ساعت 1:37 بعد از ظهر شروع می شود).

“این ماه گرفتگی تا حدودی غیر معمول است، زیرا یک گرفت ترکیبی است – به این معنی که از یک گرفت حلقوی (که در آن ماه کوچکتر از خورشید در آسمان است) به یک گرفت کامل تبدیل می شود و سپس به یک گرفت حلقوی باز می گردد. در مسیر سایه روی زمین.”

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک

این ستاره مرده تمام قوانین فیزیک را زیر پا می گذارد

خورشید گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که مدار ماه به طور همزمان بین خورشید و زمین می گذرد و سایه ای روی زمین ایجاد می کند که تا حدی یا به طور کامل چهره خورشید را مسدود می کند.

جان لاتانزیو، رئیس انجمن نجوم استرالیا، گفت: خورشید گرفتگی تماشایی است.

استرالیا واقعاً کشور خوش شانسی است که در 15 سال آینده پنج ماه گرفتگی کامل در نقاط مختلف کشور قابل مشاهده است.

استرالیای غربی هفته آینده با خورشید گرفتگی نادری مواجه خواهد شد، یک رویداد ستاره ای که ایالت از سال 1974 تاکنون شاهد آن نبوده است.
خورشید گرفتگی زمانی اتفاق می افتد که مدار ماه به طور همزمان بین خورشید و زمین بگذرد. (گتی ایماژ / Spooh)

خورشید گرفتگی کامل یک اتفاق نادر است، معمولاً هر چند صد سال یک مکان را زیبا می کند، اما آنقدرها هم که تئوری رایج تصور می کنید نادر نیستند.

پروفسور استیون تینگی، مدیر اجرایی موسسه نجوم رادیویی کرتین، گفت: «خورشید گرفتگی کامل رویدادهای خاصی هستند، اما نه به آن نادری که مردم فکر می‌کنند.

“به طور متوسط، یک خورشید گرفتگی کامل هر 18 ماه یا بیشتر رخ می دهد. با این حال، هر خسوف مشخصی خیلی طول نمی کشد، یا منطقه بسیار بزرگی از سطح زمین را پوشش می دهد.

خورشید گرفتگی کامل هر 300 تا 400 سال یکبار از یک مکان مشخص روی زمین قابل مشاهده است، به همین دلیل است که اکثر مردم آنها را نادر می دانند.

آخرین ماه گرفتگی کامل بیش از 10 سال پیش در استرالیا دیده شد.

تری کاتل، ستاره شناس آماتور و تعقیب کننده کسوف، گفت: «آخرین خورشید گرفتگی کامل ما در نوامبر 2012 بود که کایرنز درست در مسیر کلیت بود.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.