کرملین حکم بازداشت سناتور آمریکایی لیندسی گراهام را صادر کرد

روسیه وزارت کشور آمریکا حکم بازداشت سناتور آمریکایی لیندسی گراهام را در پی اظهارات وی در رابطه با جنگ در اوکراین صادر کرده است.

گراهام، یک جمهوری خواه اهل کارولینای جنوبی، در ویدئویی ویرایش شده از دیدار روز جمعه خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که توسط دفتر زلنسکی منتشر شد، خاطرنشان کرد که “روس ها در حال مرگ هستند” و کمک نظامی آمریکا به این کشور را “بهترین” توصیف کرد. پولی که تا به حال خرج کرده ایم.”

در حالی که به نظر می‌رسد گراهام این اظهارات را در بخش‌های مختلف گفتگو بیان کرده است، ویدئوی کوتاه دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین آنها را در کنار یکدیگر قرار داد و خشم روسیه را برانگیخت.

روسیه حکم بازداشت سناتور آمریکایی لیندسی گراهام را به دلیل اظهاراتش در مورد جنگ اوکراین صادر کرده است. (PA)

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز یکشنبه اظهار داشت: «سخت‌تر از داشتن چنین سناتورهایی برای کشور شرم‌آورتر است».

کمیته تحقیقات، عالی ترین آژانس تحقیقات جنایی کشور، اقدام به بازجویی جنایی علیه گراهام کرده است و وزارت کشور با صدور حکم بازداشت وی مطابق با سوابق رسمی مظنونان جنایی تحت تعقیب در روز دوشنبه، پیگیر شد.

گراهام یکی از بیش از 200 عضو کنگره آمریکا است که مسکو سال گذشته آنها را از ورود به روسیه منع کرد.

گراهام در توییتر خود نوشت: «دانستن تعهد من به اوکراین خشم رژیم پوتین را برانگیخته است، برای من بسیار خوشحال است.»

سناتور لیندسی گراهام گفت کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین، مانند موشک‌اندازهای چندگانه HIMARS، “بهترین پولی است که ما تا کنون خرج کرده‌ایم.” (AP)

وی در توییتی نوشت: «تا زمانی که هر سرباز روسی از خاک اوکراین اخراج نشود، در کنار و برای آزادی اوکراین خواهم ایستاد».

شهر پر رونق به ویرانه هایی در حال دود تبدیل شد

من حکم دستگیری صادر شده توسط دولت فاسد و غیراخلاقی پوتین را به عنوان نشان افتخار به کار خواهم گرفت.