کشورها تحریم های جدیدی را علیه روسیه آماده می کنند

رئیس جمهور اوکراین ولودومیر زلنسکی به گفته یکی از مقامات آشنا با این برنامه ریزی، در حالی که به درخواست کمک نظامی در بحبوحه تهاجم روسیه ادامه می دهد، قصد دارد در اجلاس گروه هفت (G7) آخر این هفته در ژاپن حضور چشمگیری داشته باشد.

مقامات از اعلام دقیق زمان ورود زلنسکی یا جزئیات برنامه سفر خودداری کردند. زلنسکی با شروع جنگ بیشتر به خارج از کشورش سفر کرده است، از جمله تور اروپا در هفته گذشته.

سفر طولانی از اوکراین به هیروشیما، جایی که رهبران قدرتمندترین دموکراسی‌های جهان گرد هم می‌آیند، بر تمایل زلنسکی برای تقویت حمایت از 14 ماه پس از جنگ تأکید می‌کند.

از سمت چپ، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و شهردار هیروشیما کازومی ماتسویی از موزه یادبود صلح به سمت مراسم تاج گل در پارک یادبود صلح به عنوان بخشی از اجلاس هیروشیما در هیروشیما پیاده می شوند. در غرب ژاپن در 19 مه 2023. (AP)

نخست وزیر آنتونی آلبانیز نیز روز جمعه به عنوان مهمان در اجلاس هیروشیما وارد ژاپن خواهد شد.

او به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران ژاپن خواهد پیوست تا تحریم‌های جدید علیه روسیه وضع کنند، حتی در شرایطی که مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که این اقدامات ممکن است در صورت عدم پرداخت بدهی آمریکا کاهش یابد.

ایالات متحده روز جمعه گفت که کنترل صادرات را تشدید خواهد کرد، از جمله با “محدود کردن گسترده دسته بندی کالاهای کلیدی در میدان نبرد” و نزدیک به 300 تحریم جدید علیه “افراد، نهادها، کشتی ها و هواپیماها” اعلام خواهد کرد.

علاوه بر این، ایالات متحده نام‌های جدیدی را در سراسر اروپا، خاورمیانه و آسیا قرار خواهد داد و مقامات تحریمی خود را برای هدف قرار دادن بیشتر اقتصاد روسیه گسترش خواهد داد.

نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، راست میانه، و همسرش آکشاتا مورتی، هواپیمای خود را هنگام رسیدن به فرودگاه توکیو پیاده می کنند. (AP)

داونینگ استریت روز جمعه اعلام کرد، بریتانیا اعلام کرد که واردات الماس روسیه را به عنوان بخشی از آخرین تحریم های خود علیه مسکو ممنوع خواهد کرد.

هدف از این اقدام محدود کردن یکی از معدود صنایع صادراتی روسیه است که تحریم‌های غربی در حال حاضر نسبتاً دست نخورده باقی مانده بودند.

دفتر نخست وزیری در بیانیه ای اعلام کرد که واردات مس، آلومینیوم و نیکل با منشاء روسیه نیز بر اساس قوانین بریتانیا که اواخر امسال معرفی خواهد شد، ممنوع خواهد شد.

به گفته داونینگ استریت، صنعت الماس روسیه در سال 2021 به ارزش 4 میلیارد دلار صادرات داشته است.

بایدن روز جمعه در ژاپن با رهبران دیگر جهانی خود در زیر سایه نکول قرض الحسنه ایالات متحده روبرو می شود، سناریویی که مشاوران وی می گویند خطرات براندازی رهبری آمریکا و فروپاشی اقتصاد جهانی را به دنبال دارد.

به نظر می رسد این خطر به ویژه در شرایطی که بایدن تلاش می کند تا مقامات گروه هفت را پشت یک رویکرد مشترک در قبال روسیه و چین جمع کند، شدید است.

در اولین روز از مذاکرات اجلاس، انتظار می‌رود این گروه از تشدید تحریم‌های جدید علیه مسکو رونمایی کند – پاسخی به حمله به اوکراین که بر قدرت سیستم مالی آمریکا متکی است.

انتظار می‌رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اجلاس سران گروه ۷ در ژاپن سفر کند. (AP)

خطرات دیپلماسی شکست خورده زمانی کاهش یافت که رهبران صبح جمعه در یادبود صلح هیروشیما، مرکز بمب اتمی آمریکا که در سال 1945 در اینجا رها شد و شهر و بیش از 100000 نفر از ساکنان آن را نابود کرد، تاج های گل گذاشتند و در عین حال پایان کار را تسریع کرد. از جنگ جهانی دوم

امسال رهبران استرالیا، برزیل، کومور، جزایر کوک، هند، اندونزی، کره جنوبی و ویتنام دعوت شده اند، زیرا نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا بر اهمیت دستیابی به کشورهای در حال توسعه در به اصطلاح جهانی جنوب و ایالات متحده تاکید می کند. متحدان و شرکا

دعوت از رهبران خارج از G7 به منظور گسترش همکاری به طیف وسیع تری از کشورها است.

شهر پر رونق به ویرانه هایی در حال دود تبدیل شد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.