کنترل نرخ بهره به هیئت متخصص در ایجاد تغییر در بانک مرکزی استرالیا واگذار می شود

خزانه دار جیم چالمرز روز پنجشنبه نتایج یک بررسی طولانی مدت که سال گذشته در انتظار آن بود را منتشر خواهد کرد، زیرا مالکان خانه شروع به احساس فشار افزایش سریع نرخ ها پس از پایین آمدن رکورد کردند.

در میان ده‌ها توصیه خاص، بررسی مستقل انجام‌شده توسط سه کارشناس، ایجاد یک هیئت سیاست پولی متشکل از متخصصان را توصیه می‌کند.

جیم چالمرز، خزانه‌دار فدرال، این بررسی را روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد. (امروز)

آن گروه مسئول تعیین نرخ بهره خواهد بود و هیئت دولت را بر فعالیت بانک می گذارد.

انتظار می رود دولت آلبانی که خواستار رویکردی دو حزبی برای هر گونه تغییر است، حمایت اصولی از همه 51 توصیه را اعلام کند.

این شامل تأیید حمایت از استقلال بانک و تلاش های آن برای استفاده از نرخ های بهره برای حفظ تورم بین 2 تا 3 درصد است.

چالمرز چهارشنبه شب گفت: “من از هیئت بررسی RBA برای این کار مهم تشکر می کنم و مشتاقانه منتظر همکاری در سراسر پارلمان و با RBA برای اجرای توصیه ها هستم.”

“این بررسی تماماً در مورد حصول اطمینان از این است که بانک مرکزی استرالیا و ترتیبات سیاست پولی به همان اندازه قوی و موثر در آینده هستند.”

تغییر کنترل نرخ بهره به کمیته ای متشکل از کارشناسان پولی، استرالیا را با عملکرد بانک های مرکزی در کشورهای دیگر مانند بریتانیا و کانادا هماهنگ می کند.

این بررسی سال گذشته در بحبوحه رشته اخیر افزایش سریع نرخ بهره – به دنبال پایین‌ترین رکورد در طول همه‌گیری – اعلام شد که تنها یک سال پس از آن که فیلیپ لو، فرماندار RBA، به استرالیایی‌ها گفت که نرخ‌ها تا «حداقل سال 2024» پایین خواهند ماند. او از آن زمان برای خطای “شرم آور” عذرخواهی کرده است.

AFR، باشگاه مطبوعات ملی در هتل فولرتون سیدنی با فیلیپ لو 5 آوریل 2023 عکس: ناتالی بوگ
فیلیپ لو، فرماندار RBA، از اینکه به استرالیایی ها گفته است که نرخ ها تا سال 2024 پایین خواهد ماند، عذرخواهی کرده است. (ناتالی بوگ)

این همچنین به دنبال انتقاد از نحوه عملکرد بانک قبل از ضربه زدن به اقتصادهای جهان COVID-19 بود.

پروفسور کارولین ویلکینز، عضو خارجی کمیته سیاست مالی بانک انگلستان؛ پروفسور رنه فرای مک کیبین، مدیر موقت مدرسه سیاست عمومی کرافورد در دانشگاه ملی استرالیا؛ و دکتر گوردون دو بروور، کارشناس سابق خزانه داری و RBA، ماه ها را صرف بیش از 1500 مصاحبه، ارسال، گروه های متمرکز و پاسخ های نظرسنجی کرده اند.

آنها با 137 کارشناس در استرالیا و خارج از کشور و همچنین نمایندگان بازرگانی، اتحادیه و جامعه مشورت کردند.

چالمرز روز سه‌شنبه خواستار دور نگه داشتن «سیاست حزبی» از بررسی شد و از آنگوس تیلور، خزانه‌دار سایه به خاطر تعاملش با هیئت مدیره ستایش کرد.

آنگوس تیلور، خزانه دار سایه، به تغییرات بازنشستگی می پردازد.
چالمرز تیلور را به خاطر مشارکتش در این بررسی تحسین کرد. (9اخبار)

او گفت که برخی از توصیه‌ها مستلزم تغییرات قانونی هستند، در حالی که برخی دیگر به رئیس و هیئت مدیره بانک ذخیره برای ایجاد تغییرات نیاز دارند.

وی گفت: نقشی برای دولت، نقشی برای بانک مرکزی و هیئت مدیره آن وجود دارد.

نقشی در [bank’s monetary policy] در بیانیه، قانون نقشی دارد و یکی از دلایل کلیدی که من می‌خواهم اگر بتوانیم دو حزبی باشد، این است که در حالت ایده‌آل، همه آن اردک‌ها را پشت سر هم می‌گیریم.

“و در غیاب دو حزب، ما واقعاً نمی‌خواهیم در سنا، به عنوان مثال، در مورد تغییرات قانونی در قانون RBA، دستکش را اجرا کنیم. قانون RBA باید چیزی باشد که بتوانیم روی آن توافق کنیم و فراتر از سیاست قرار دهیم.”

تیلور گفت که این “ضروری” است که توصیه ها برای هر دو طرف موافق باشد.

با وجود تورم در بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر، این به نفع استرالیایی‌ها است.»

هدف از افزایش اخیر نرخ بهره، تحت کنترل نگه داشتن تورم فزاینده بوده است که بخشی از آن ناشی از افزایش قیمت انرژی، مشکلات زنجیره تامین و جنگ در اوکراین بوده است.

خانه آدلاید با فروش 2.52 میلیون دلاری انتظارات را از بین برد

در حال حاضر هدف نرخ نقدی 3.6 درصدی، بالاترین میزان از ماه می 2012 است، پس از توقف رشد RBA در اوایل این ماه پس از 10 افزایش متوالی.

چالمرز همچنین باید روز پنجشنبه انتصاب دو عضو جدید هیئت مدیره RBA را به جای اعضای قبلی وندی کریک و مارک بارنابا اعلام کند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.