گروه تبلوید بریتانیا اعتراف می کند که اطلاعات را به طور غیرقانونی جمع آوری کرده است

ناشر از بریتانیایی تبلوید دیلی میرر به خاطر جمع آوری غیرقانونی اطلاعات در مورد آن اذعان کرده و عذرخواهی کرده است شاهزاده هری در گزارش خود، و گفت ضمانت پرداخت غرامت، در آغاز اولین محاکمه هک تلفن شاهزاده.

این اعتراف در پرونده های دادگاهی که به شرح دفاعیات روزنامه میرر گروپ در روز چهارشنبه ارائه شده بود، صورت گرفت.

این گروه همچنان هک کردن تلفن‌ها را برای رهگیری پیام‌های پست صوتی تکذیب می‌کند و می‌گوید که هری و سه شخصیت مشهور کمتر ادعاهای خود را فراتر از یک محدودیت زمانی مطرح کردند.

دوک ساسکس سال گذشته به گروهی از چهره‌های سرشناس در پیگرد قانونی پیوست. (AP)

اما اذعان کرد که “برخی شواهد دال بر دستور اشخاص ثالث برای مشارکت در انواع دیگر UIG (جمع آوری اطلاعات غیرقانونی) در رابطه با هر یک از مدعیان” وجود دارد که شامل دوک ساسکس نیز می شود.

گفته شد که این “ضمانت غرامت” را دارد، اما مشخص نکرد که چه شکلی ممکن است داشته باشد.

در اسناد دادگاه آمده است: “MGN بدون هیچگونه قید و شرطی برای تمام موارد مشابه UIG عذرخواهی می کند و به مدعیان اطمینان می دهد که چنین رفتاری هرگز تکرار نخواهد شد.”

ناشر گفت که عذرخواهی آن یک حرکت تاکتیکی برای کاهش خسارات نیست، بلکه انجام شده است “زیرا چنین رفتاری هرگز نباید رخ می داد”.

این محاکمه اولین بار هری در نبرد حقوقی او علیه مطبوعات بریتانیا است. هری و دیگر افراد مشهور از ناشر سابق این کتاب شکایت کردند دیلی میرر به اتهام تجاوز به حریم خصوصی

این پرونده اولین مورد از سه شکایت دوک برای هک تلفن است و تهدید می‌کند کاری را انجام می‌دهد که او می‌گفت خانواده‌اش مدت‌ها از آن می‌ترسیدند: قرار دادن یک خانواده سلطنتی در جایگاه شاهد برای بحث درباره افشاگری‌های شرم‌آور.

شاهزاده هری پس از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در لندن، شنبه، 6 می 2023، کلیسای وست مینستر را ترک می کند.
شاهزاده هری پس از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در لندن، شنبه، 6 می 2023، کلیسای وست مینستر را ترک می کند. (عکس از دان خیریه/ استخر از طریق AP)

فعالیت‌های مورد بحث به بیش از دو دهه قبل بازمی‌گردد، زمانی که روزنامه‌نگاران و چشم‌های خصوصی پیام‌های صوتی را برای ردیابی اعضای خانواده سلطنتی، سیاستمداران، ورزشکاران، افراد مشهور و حتی قربانیان جنایت شنود کردند. با فاش شدن هک، رسوایی به پا شد.

وکیل او گفته است که انتظار می رود هری شخصا در ماه ژوئن شهادت دهد. این اولین باری نیست که او پس از او در دادگاه عالی حضور دارد ظاهر شگفت انگیز ماه گذشته برای مشاهده بیشتر جلسات چهار روزه در یکی از دعاوی دیگرش.

شاهزاده در دعاوی حقوقی و پرفروش ترین خاطرات خود علیه روزنامه های بریتانیایی جنگ لفظی به راه انداخته است. یدکیاو متعهد شد که ماموریت زندگی خود را اصلاح رسانه ای کند که او آن را مقصر مرگ مادرش، پرنسس دایانا، در حادثه خرابی ماشین پاریس در سال 1997 در حالی که تلاش می کرد از پاپاراتزی ها فرار کند.

ویلیام، دایانا، هری
دایانا زمانی درگذشت که ویلیام و هری هنوز جوان بودند. (PA/AAP)

هری همچنین از ناشران کتاب شکایت کرده است ایمیل روزانه و خورشید رسوایی هک تلفنی که پس از یک تحقیق یک ساله در مورد اخلاق مطبوعات در سال 2011 متاستاز شد، نشان داد که کارمندان این سازمان که اکنون از بین رفته اند اخبار جهان تبلوید پیام‌های صوتی تلفن همراه را شنود می‌کرد.

هری شکایات خود را از رسانه ها در مقالات دادگاه بیان کرده است و می گوید مطبوعات از همان روزهای اول زندگی او را مورد تعقیب قرار می دادند و روایتی را ایجاد می کردند که او را به عنوان “کلفت”، “کلاهبردار”، “نوشنده زیر سن قانونی” نشان می داد.

روابط او با دوست دختر توسط “کل مطبوعات تبلوید به عنوان یک شخص ثالث” ویران شد.

او در اظهارات شاهد در پرونده ای مشابه گفت: “با نگاهی به گذشته، چنین رفتاری از سوی آنها کاملاً زشت است.”

شکایت های او می تواند روابط خانوادگی را که از زمانی که هری و همسرش مگان در سال 2020 زندگی سلطنتی را ترک کردند و پس از شکایت از نگرش های نژادپرستانه مطبوعات بریتانیا به ایالات متحده نقل مکان کردند، متشنج شده است.

روزنامه‌های Mirror Group و سایر ناشران در درجه اول از خود دفاع کرده‌اند و ادعا کرده‌اند که هری نتوانسته پرونده‌های خود را در یک بازه زمانی شش ساله مطرح کند. وکیل دوک استدلال کرده است که یک استثنا باید اعمال شود زیرا ناشران فعالانه جمجمه‌کاری را پنهان می‌کردند.

تاجگذاری پادشاه چارلز ویلیام و هری
هری گفت برادرش، شاهزاده ویلیام، بی سر و صدا ادعاهای هک خود را با گروه نیوز برای “مبلغ هنگفت پول” در سال 2020 حل و فصل کرده است. (گتی)
وی تاکید کرد که از شکایت منع شده است خورشید و روزنامه های دیگری که به دلیل یک “توافق مخفی” متعلق به “روپرت مرداک” غول رسانه ای هستند – ظاهراً مورد تایید ملکه الیزابت دوم است – که مستلزم دستیابی به یک توافق خصوصی و عذرخواهی بود.

هری گفت برادرش، شاهزاده ویلیام، بی سر و صدا ادعاهای هک خود را با گروه نیوز برای “مبلغ هنگفت پول” در سال 2020 حل و فصل کرده است.

او همچنین ادعا کرد که پدرش به کارکنان کاخ دستور داده بود که به او دستور دهند که از دعوای خود صرف نظر کند زیرا برای خانواده بد بود.

شرکت مرداک وجود یک “توافق مخفی” را رد کرد و در مورد توافق ادعایی اظهار نظر نکرد. کاخ به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

هری ادعا کرده است که خبرنگاران در دیلی میرر، آینه یکشنبه و یکشنبه مردم از روش های غیرقانونی برای جمع آوری مطالب از خانواده و دوستان خود برای نزدیک به 150 مقاله استفاده کرد.

این روزنامه گفته است که او در مورد نحوه دریافت اطلاعات خبرنگارانش اشتباه می کند و می گوید آنها برای بسیاری از مقالات از روش های قانونی استفاده کرده اند.

عکسی مناسب برای یک پادشاه: سلطنتی ها پرتره های رسمی تاجگذاری را منتشر می کنند

در سال 2015، ناشران از آینه یک عذرخواهی در صفحه اول برای هک تلفن چاپ کرد و سرمایه خود را سه برابر کرد و به 12 میلیون پوند (22 میلیون دلار) برای جبران خسارت قربانیان رساند.

Mirror Group گفت که بیش از 600 مورد از حدود 830 ادعا حل و فصل شده است. در اسناد دادگاه آمده است که از 104 پرونده باقیمانده، 86 مورد برای رسیدگی دیرهنگام مطرح شده است.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.