گفتگوهای انگلیس و اتحادیه اروپا نزدیک به سقوط پیش از سفر بوریس جانسون به بروکسل

انگلیس و اتحادیه اروپا روز سه شنبه هشدار دادند که مذاکرات درباره معامله تجارت آزاد پس از Brexit در آستانه سقوط ، در حالی که بیش از سه هفته تا یک گسست اقتصادی که باعث آشفتگی مشاغل دو طرف کانال انگلیس خواهد شد ، در حال آزار و شکنندگی هستند.
مقامات شانس دستیابی به موفقیت را نادرست می دانند نخست وزیر بوریس جانسون طی چند روز آینده برای گفتگوهای رو در رو با رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین به بروکسل می رود.

جانسون در حالی که مذاکره کنندگان پس از ماه ها گفتگوهای تنش آمیز در مورد موضوعات اصلی به بن بست رسیده بودند ، گفت: “وضعیت در حال حاضر بسیار پیچیده است.”

جانسون هنگام بازدید از بیمارستانی که برخی از اولین کشورهای جهان در این کشور گفتند: “دوستان ما به تازگی درک کرده اند که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده است تا بتواند کنترل دموکراتیک بر نحوه انجام کارها را اعمال کند.” کووید -19 واکسن در حال تجویز بود. “مسئله ماهیگیری نیز وجود دارد که ما هنوز فاصله زیادی داریم.

“اما امید بهار ابدی است. من تمام تلاش خود را می كنم تا بتوانیم آن را مرتب كنم.”

بوریس جانسون
نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، 10 داونینگ استریت در لندن را ترک می کند تا برای شرکت در جلسه کابینه در دفتر امور خارجه ، مشترک المنافع و توسعه ، 8 دسامبر 2020. (AP)
آلمانی وزیر امور اروپا مایکل روت گفت اعتماد اتحادیه به انگلیس در تعادل است.

روت که در حال حاضر کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را دارد ، گفت: “آنچه ما نیاز داریم اراده سیاسی در لندن است.” “بگذارید خیلی واضح بگویم ، روابط آینده ما مبتنی بر اعتماد و اطمینان است. دقیقاً این اعتماد به نفس است که در حال حاضر در مذاکرات ما در معرض خطر است.

روت پیش از ریاست گفتگوهای ویدئو کنفرانس میان همتایان اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: “ما می خواهیم به توافق برسیم ، اما به هر قیمتی.”

جانسون و فون در لاین ، رئیس ستاد اجرایی اتحادیه اروپا ، روز دوشنبه برای دومین بار در 48 ساعت تلفنی صحبت کردند اما موفق به شکستن بن بست مذاکرات نشدند. آنها پس از آن گفتند که “اختلافات قابل توجه” در سه موضوع اساسی – حقوق ماهیگیری ، قوانین رقابت عادلانه و حاکمیت اختلافات آینده – باقی مانده است و “شرایط نهایی سازی توافق نامه وجود ندارد.”

این دو رهبر در بیانیه مشترک گفتند که قصد دارند درباره اختلافات باقی مانده “در یک نشست فیزیکی در روزهای آینده در بروکسل” بحث کنند.

هیچ تاریخی برای جلسه تعیین نشده است. رهبران 27 کشور اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه اجلاس دو روزه ای را در بروکسل برگزار می کنند و مشتاق نیستند که تحت الشعاع برجام قرار گیرد.

انگلیس از 31 ژانویه از نظر سیاسی اتحادیه اروپا را ترک کرد ، اما تا 31 دسامبر در اتحادیه گمرکی بدون تعرفه اتحادیه اروپا باقی مانده است. رسیدن به یک معامله تجاری تا آن زمان اطمینان از عدم تعرفه و سهمیه تجاری کالاهای صادر شده یا وارد شده توسط این دو است طرفین ، گرچه هنوز هزینه های جدید و کارنامه قانونی وجود دارد.

هر دو طرف از لحاظ اقتصادی در عدم تأمین معامله تجاری رنج خواهند برد ، اما اکثر اقتصاددانان فکر می کنند که اقتصاد انگلیس ضربه بیشتری خواهد دید زیرا انگلیس تقریبا نیمی از تجارت خود را با اتحادیه انجام می دهد.

در حالی که هر دو طرف خواهان توافق برای ادامه تجارت نسبتاً روان هستند ، اما گفتگوها متوقف شده اند زیرا آنها دیدگاههای مختلفی نسبت به آنچه در پی دارد ، دارند. اتحادیه اروپا انگلیس را متهم به تلاش برای حفظ دسترسی به بازار گسترده اتحادیه اروپا بدون موافقت با رعایت قوانین آن می کند. این نگرانی دارد که انگلیس استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی را کاهش دهد و پول دولت را به صنایع انگلستان وارد کند و به یک رقیب اقتصادی با مقررات پایین در آستانه اتحادیه تبدیل شود – از این رو تقاضای سختگیرانه “شرایط بازی” تضمین می کند.

دولت انگلیس Brexit را در مورد حاکمیت و “بازپس گیری کنترل” قوانین ، مرزها و آبهای این کشور می داند. این ادعا می کند اتحادیه اروپا خواسته هایی را که در قبال سایر کشورهایی که با آنها معاملات تجارت آزاد انجام داده است ، مانند کانادا ، مطرح نکرده است و سعی دارد انگلیس را به قوانین اتحادیه اروپا برای مدت نامعلومی ملزم کند.

کمیسیون اروپایی
یکی از شدیدترین روزها در مذاکرات طولانی مدت تجارت Brexit با اندک خبرهای خوبی در مورد پیشرفت مذاکرات در 7 دسامبر سال 2020 آغاز شد ، به نظر می رسد انگلستان و اتحادیه اروپا هنوز در همان موضوعات باقی مانده اند بن بست برای ماهها (AP)

اعتماد و حسن نیت دو طرف با قوانین انگلیس که نقض توافق نامه قانونی خروج از برجام که جانسون سال گذشته با اتحادیه اروپا منعقد کرد ، بیشتر تحت فشار قرار گرفت.

بریتانیا می گوید لایحه بازار داخلی ، که به دولت این امکان را می دهد تا بخشهایی از توافق نامه خروج مربوط به تجارت با ایرلند شمالی را نادیده بگیرد ، به عنوان “بیمه نامه” برای محافظت از جریان کالاها در داخل انگلیس در صورت عدم نیاز به “بیمه نامه” لازم است. معامله Brexit. اتحادیه اروپا آن را اقدامی ناصواب می داند که می تواند توافق صلح ایرلند شمالی را به خطر اندازد.

مجلس اعیان ، اتاق فوقانی منتخب مجلس ، ماه گذشته بندهای قانون شکنی را از این قانون حذف کرد ، اما مجلس عوام منتخب دوشنبه شب آنها را بازسازی کرد.

با ادامه اختلافات پارلمانی ، دولت انگلیس شعبه زیتون را به این اتحادیه پیشنهاد کرده و گفته است اگر کمیته مشترک انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد ایرلند شمالی در روزهای آینده راه حل پیدا کند ، بندهای قانون شکنی را برطرف خواهد کرد.

– گزارش شده با آسوشیتدپرس