یک گونه مهاجم مارمولک غول پیکر از جنوب شرقی آمریکا راه خود را باز کرده است

گونه مهاجم مارمولک غول پیکر در حال حمله به جنوب شرقی است آمریکا و تهدید بومی حیات وحش.
توگو سیاه و سفید آرژانتینی بومی آمریکای جنوبی است و تخم مرغ های پرنده لانه را می خورد ، طبق گفته منابع منابع طبیعی جورجیا. طول آنها تا 1.2 متر می رسد و وزن آنها بیش از 4.5 کیلوگرم است. آنها همچنین میوه ها ، سبزیجات ، حشرات و تخم مرغ می خورند.

مقامات حیات وحش نگران هستند که این گونه مهاجم برای تهیه غذا و سایر منابع با حیوانات بومی رقابت کنند ، باعث آسیب به زیستگاه و انتقال بیماری شوند. گونه های مهاجم می توانند حیات وحش بومی را شکار کنند ، بنابراین این بخش برای حفاظت از گونه های بومی و زیستگاه های آنها در سراسر کشور استراتژی دارد.

مارمولک سیاه و سفید توگو دارای شکارچیان کمی است و می تواند به سرعت تولید مثل کند.
مارمولک سیاه و سفید شکارچیان کمی است و می تواند به سرعت تولید مثل کند. (داستین اسمیت / SCDNR)

مارمولک ها نیز شکارچیان کمی دارند ، بنابراین می توانند به سرعت تکثیر شوند.

مشخص نیست که چگونه آنها در طبیعت رها شده اند ، اما مارمولک های تگو به عنوان حیوانات خانگی در بسیاری از ایالت ها قانونی هستند ، بنابراین ممکن است یک مارمولک خانگی ، عمدا یا به طور تصادفی آزاد شود.

در جورجیا ، مقامات اداره منابع طبیعی تحقیق در مورد گزارش های tegu در شرق تومبس و غرب تاتنال را در ماه مه آغاز کردند.

این بخش با انجمن زمین شناسی ایالات متحده و دانشگاه جنوب جورجیا در حال کار است تا حیوانات را به دام بیندازد و آنها را ارزیابی کند. تگوس به دام افتاده ، مورد اتانسی قرار گرفته و رژیم غذایی و وضعیت تولید مثل آنها مستند است.

در ماه اوت ، اولین مشاهده در کارولینای جنوبی مشاهده شد. کارشناسان حیات وحش از ساکنان می خواهند تا مکان مشاهده این حیوان را ثبت کنند تا بتوانند محل زندگی آن را ردیابی کنند.

مارمولک ها همچنین شناخته شده اند که فلوریدا را اشغال می کنند ، مشاهدات رسمی در شهرستانهای هیلزبورو ، میامی-داد ، سنت لوسی و شارلوت.

تگس تهدید بزرگی برای انسان ایجاد نمی کند ، اما می تواند گاز بگیرد.